Svar på spørsmålsrunden

Her kommer svarene på spørsmålene dere stilte på Instagram. Godt og blandet som alltid😊🧡 Håper dere liker svarene! Det kommer så mange spørsmål hver gang, og det er så hyggelig! Det blir garantert ikke lenge til neste runde.

Din beste treningsopplevelse?

Åå det er så enormt vanskelig å svare på det, for det er så vilt mange. Akkurat nå føles jo Oslo Tri som det største og beste ( les om mitt første møte med Triatlon HER). Ellers så husker jeg spesielt godt en høypuls time jeg var på med Sølve Sundrehagen. Han er uten tvil den beste instruktøren jeg vet om, og han få meg til slippe alle hemninger, og bare danse og bevege kroppen. Jeg elsker den frihetsfølelsen han klarer å gi meg, og den enorme bevegelsesgleden. Han får meg til å kun fokusere på han, og det vi gjør akkurat der og da. Helt uten noen tanker rundt hva som har hendt før, eller skal skje etterpå. Så herlig!!

Hvor henter du støtte og energi når livet ikke smiler?

Familien og venner. Vi er en åpen og enormt omsorgsfull familie, og det er så høyt under taket at det nesten ikke finnes noe tak. hehe. Jeg kan snakke med min familie om alt, og alle ting som er store og vanskelige tas opp i familierådet. Ingen kan trøste som min mamma kan❤️ Ingen kan komme med trygge, gode og kloke råd som min pappa kan. Ingen er så rettferdige og fine som storebror, og ingen har så mye godhet og omsorg i seg som min svigerinne❤️ Ingen kan få meg til å kjenne på en så enorm lykkefølelse som mine to små tantebarn❤️

Venninner er like viktig, og de stiller opp som superhelter når det trengs. Jeg snakker med dem om alt fra minimale utfordringer til store livsavgjørelser. Jeg føler meg ubeskrivelig heldig med venninnene mine. De er magiske❤️

Vil du gjøre Triatlon igjen?

JA – uten tvil!!!

Hvilken utdannelse har du?

Jeg tok idrett årsstudium etter videregående. Ernæringsrådgiver på Norges idrettshøgskole, Personlig trener på Akademiet for personlig trening, diverse gruppetrening-konsepter, og bachelor i sykepleie på Universitetet i Agder.

Er du singel?

Ja det er jeg.

Hvor ofte steller du pelsen til Leo?

Ååå vet du, det er en litt trist greie, for Leo har skikkelig problemer med pelsen sin. Han har mistet veldig mye pels, og vi finner ikke helt ut av årsaken. Vi har testet alt, tatt biopsier og tester. Stakkars lille tassen min har vært gjennom så mye, så nå har vi roet det helt ned, og prøver å se litt nærmere på maten hans, om det kan være noe der. Nå kutter vi ut VOM og gir han et mer naturlig för. Så får vi se!

Black skin har vært mistenkt, men det ligner ikke helt symptomene på det heller. Så nei, det er skikkelig vanskelig. Alle tips mottas med stor stor stor takk❤️ Leo er en veldig liten (veier såvidt 2kg) pomeranian på 2,5 år. Bildene under er før han begynte å miste pels, det er kun to merker på forlabbene hvor dyrlegen barberte for å ta en blodprøve ifb med noe annet. Pelsen der kom aldri tilbake, også har det bare spredt seg utover sidene, bena og ryggen.

Jobber du som sykepleier?

Nei ikke akkurat nå, but I´ll be back!

Er du venn med Kristina Andersen?

Ja❤️

Oppskrift på den beste smoothie bowlen du har laget?

Ååå det må nesten være den Sjoko-bowlen HER. Den var helt vilt god!!

Er sukkerfritt syltetøy egentlig sunt?

Det kommer helt an på hvordan du definerer sunt, og hvilket syltetøy du tenker på. Mange av dem er uten sukker, men gjerne med andre tilsetningsstoffer. Jeg spiser det jeg altså, og føler absolutt det er “sunt nok” for meg. Det er jo sykt digg å lage selv også hvis man har tid! Lage opp store mengder og ha i frysen – helt genialt!!

Kan du ha litt mer interiør på bloggen? Du har så fin stil!

Så hyggelig sagt, tusen takk😊 Jo absolutt! Litt mer interiør skal bli!

Har du en oppskrift på chiapudding?

Yes det har jeg, du finner den HER. 

Jeg har ikke trent på mange dager, samt spist utrolig mye mat i sommer. Er det krise?

Kjære deg, det er ikke krise! og det er nok realiteten for veldig mange etter sommerferien. Begynn sakte men sikkert å peile deg inn på dine faste, gode hverdagsrutiner, også går dette av seg selv. Start på 1-2 fysiske aktiviteter pr uke, og begynn å la minst ett av dagens måltider være sunt, næringsrikt og bra. Neste uke er kanskje to av dagens måltider bedret, og kanskje du vil bevege deg enda litt mer. Ta det gradvis, og la kroppen vende tilbake til sunn mat og bevegelse. Dette er ikke krise en plass, jeg tipper du har hatt en deilig sommer og kost deg – og det er jo helt perfekt☀️

Hvilke strikk bruker du når du skal trene hele kroppen?

Når jeg trener hele kroppen bruker jeg helst det grønne lange strikket, powerband heter det, fra Abilica. Du finner det HER. Jeg kan også bruke det gule, det er litt tykkere, og dermed litt tyngre.

Potetmos, er det sunt? Eller er det okei på veldig travle dager?

Det er pulver man blander i vann, også svelle det ut til noe som ser ut som potetmos. Det funker selvfølgelig, men det er SÅ enkelt å koke poteter, sleng i en liten klatt smør, bittelitt melk/matfløte, litt salt og pepper og kjøre stavmikseren. Vips har du 100% naturlig og digg potetmos uten noen tilsetningstoffer. Kok opp potetene kvelden før eventuelt, og ha dem i kjøleskapet, hvis du vet at du har veldig dårlig tid dagen etter😊😊

Er du fysisk aktiv hver eneste dag?

Jeg liker at du spør om jeg er fysisk aktiv hver dag, og ikke om jeg trener hver dag. For jeg trener ikke hver dag, men jeg beveger kroppen daglig. Enten det bare er at jeg går til butikken, går en ekstra lang tur med hunden osv, eller om jeg faktisk trener, svetter og får opp pulsen. Så ja, aktiv hver dag, trening ca 4-5 økter pr uke.

Hvilket kamera og linse buker du på dine bilder?

Jeg bruker Canon 750D, og bare den standardlinsen den kom med. Har faktisk ikke spesielt mye peiling på fotoutstyr, hehe. Jeg bruker mye tid på redigering, og synes det er skikkelig gøy. Jobber med farger, kontrast, skarphet osv. Jeg koser meg skikkelig med det😊

Har du tips til enkel og sunn lunsj?

Ja mange!! Jeg blogget en nydelig lakse-lunsj for et par dager siden, du finner den HER. Ellers liker jeg godt kyllingsalat, omelett, ostesmørbrød, lompepizza, eller bare lomper med proteinrikt pålegg, som skinke, ost, eller egg. Skyr med cottage cheese, bær og nøtter, grovt brød med salat, skinke og ost, Smoothie eller smoothie bowl.

Hva spiser du i løpet av en dag?

Det varierer litt, og akkurat nå spiser jeg litt merkelig fordi jeg er under utredning for IBS. Jeg forsøker å holde meg unna ting som jeg vet gir vondter, og spise litt smart og inspirert av lavFODMAP. Det er drit vanskelig, og gjør meg rett og slett både oppgitt og litt sur.  Men nå bad ikke du om en utredning om meg og min mage. hehe.

Så la oss se litt på hvordan jeg vanligvis spiser: meieriprodukter med frukt, bær og nøtter, smoothie bowl, bananpannekaker eller havregrøt til frokost. Lunsj er gjerne omelett eller kyllingsalat med grovt brød til. Middag er ofte taco eller lompepizza, og kvelds blir gjerne frukt, skyr, et par knekkebrød, og litt sunn snacks med grønnsaker og dipp for eksempel.

Elsker den protein-sjoko bowlen du la ut. Har du flere oppskrifter å dele?

Ja den er magisk!! Det har jeg🧡 Du kan se på denne , denne og denne for eksempel.

Favoritt is av den sunne typen?

Uten tvil NYT dobbelsjoko fra Hennig-Olsen is.

Hva gleder du meg med til med høsten?

Først og fremst: Lansere Idealform-appen!!! Utenom det: Store ullgensere, turer i skikkelig frisk og god høstluft, hyttetur på fjellet, innekvelder med film og kos, masse gøy nytt i butikkene, oppstart av gøye ting på tv, og en spennende eksotisk reise jeg snart skal fortelle dere mer om.

Har du kjæreste?

Nei😊😊

Tror du at du kommer til å få en lekekamerat til Leo?

Nei definitivt ikke. hehe. Jeg elsker Leo av hele mitt hjerte, men nå som jeg har han mesteparten av tiden alene, så krever det mye. Så det er mer enn nok med én liten tass.

Hva drømmer du om til høsten?

Mer fokus og struktur på jobb, masse sosialt med gode venner, supper og gryteretter, filmmaraton, hyttekos, fjellturer, og løpeturer i den deiligste luften. Åååår så klar for høst🍁🍂

Hvorfor svarer du så sjeldent på kommentarer du får på bloggen?

Nei føler du jeg ikke svarer? Ååå det var ikke bra, det skal jeg ta til meg! Jeg prøver å være så god på det. Takk for at du sa i fra, skal bli bedre🙏🏻

Bruker du tannbleking? Du har så fine hvite tenner.

Jeg samarbeider med Vennesla tannhelsesenter, og bleker tennene med skinner laget der, og blekemiddel fra tannlegen. Det er det jeg føler funker aller best og er det tryggeste for min del. Det kommer litt mer om dette utover høsten😊

Hva er din favoritt treningstights?

Løpetightsen fra Fibra til kondisjonstrening, og Lululemon sine tights til styrke og egentlig alt annet. Jeg bor i Lululemon sine tights!!

Hva er ditt største ønske i livet?

Min egen familie❤️ Frisk og god helse hele livet, både for meg og mine nærmeste. En jobb jeg trives i, like godt som jeg gjør i dag.

Ha en nydelig fredag, og en skikkelige bra helg alle sammen! Skal du noe spennende i helgen? Del gjerne med meg i kommentarfeltet!!

 

Smiiil, Maren 

 

12 kommentarer
    1. Gøy med spørsmålsinnlegg. Jeg skal null spennende i helgen, begynner med Anja kveld i kveld med trening, burger og film. Kanskje du har noen film tips? I morgrn blir det venninne kos med vin, og klesskap rydding! Lite spennende, men veldig hyggelig..

    2. Ååå, kan vi bli venner?🤩 du virker bare så utrolig søt og god! Familien din høres ut som verdens beste, akkurat sånn vil jeg skape min familie til å bli!! Hvis du kommer til trondheim en gang vil jeg gjerne møtes. Ps: er ikke så creepy som jeg kanskje hørtes ut som her😂🙈
      God helg, søte du!!
      Pps: kan det være alopecia for hunder leo har?

      1. hehehe så SØT du er!!! Jeg kommer faktisk sannsynligvis til Trondheim med ShapeUp. Tror det er i oktober❤️❤️ Shapeup Convention, skal holde timer😄😄
        Ja det kan være det er det han har – men dyrlegen er rett og slett usikker på hva dette er. god helg og god klem til deg

    3. Kjedelig at lille Leo mister pelsen sin. Hadde akkurat samme problem med min pomme. Han ble barbert ned en sommer og pelsen kom aldri tilbake og han mistet alt under magen, rundt halsen og på bakbena. Og den pelsen som kom ut var pjuskete, så ut som hadde blitt kjørt over av en gressklipper 😂 dyrlegen mente det var Black skin som han hadde. Opplevde at pelskvaliteten bedret seg betraktelig når han ble fort på for uten korn i, med masse fett. Av andre helsemessige årsaker ble han kjemisk kastrert, noe som dyrlegen mente at også kunne ha effekt på pelsen. Og det hadde det virkelig, nå har han nesten for mye pels!

      1. Begynte nesten å grine her nå, dette var så mye gode tips i én kommentar! TUSEN TAKK ❤️❤️❤️ Alt du skriver her skal sjekkes ut på mandag. Virkelig tusen takk for at du tok deg tid til å dele😊🙏🏻❤️

      1. De selger dem på Emijoly yoga senter, på Spiregården,i dronningens gate i Kristiansand 🧡🧡 De tok ganske nylig inn merket, så nå kjøper jeg alle mine klær fra det merket der.

    4. Hei Maren!
      Vil bare først og fremst si at du inspirerer meg så mye til trening og et aktivt liv! Du virker som en helt herlig jente gjennom det man kan se fra bloggen vertfall.

      Jeg har slitt med IBS nå i 5 år og har vert innom lav Fodmap dietten og de aller fleste tips og triks. Alle er forskjellige med IBS og det er det som gjør det veldig veldig vanskelig. Det var en lege som sa til meg at om han hadde funnet en kur på ibs så hadde han vunnet Nobels fredspris.. Så det er ganske kompleks sykdom. (ja alle eksperter jeg har snakket med betegner det som sykdom).

      Uansett, det som har hjulpet meg er å stresse mindre(sykt vanskelig men man må bare finne ut hva som lager stress i livet og prøve å finne gode måter å håndtere dette på), kognitiv samtaleterapi, og så har jeg kuttet ut løk og hvitløk fra maten. Har også gått over til hovedsak spise laktosefritt og så spiser jeg brød som er ristet eller knekkebrød. Det har vert vanskelig i matveien i noen år men gode erstatninger for løk og hvitløk har for meg vert Vårløk, purre, ramsløk, chili og krydder som garam masala, kajennepepper, ingefær ++

      Håper du finner ut hva som trigger magen din. Husk å ta vare på deg selv, og vit at du er ikke alene! Mange som har det slik.
      God klem<3

    5. Hei😊

      Dachen min mistet masse pels og begynte å klø mye. Dette viste seg å være matallergi. Når han begynte på allergifor og vi kjemisk kastrerte han, ble kvaliteten på pelsen hans mye bedre 😊 Liker bloggen din og du motiverer. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg