En sunn og god lunsj

God morgen fine dere. I dag har jeg en lunsj å dele med dere, som jeg virkelig har gledet meg til å få ut her på bloggen. Dette var så godt, også så utrolig sunt! Brødet jeg har brukt her heter Emmer og er kjøpt på Kjøkkenskapet her i Kristiansand. Det kan bakes selv også selvfølgelig, med Emmer-mel. Dette er en av eldste meltypene som finnes, og det er helt grovt med masse fiber.

Oppå emmerbrødet har jeg et lag med most avokado, salatblad og en Salmaburger. De burgeren er helt fantastisk gode, og så geniale. Stekes 2 minutter på hver side, og vips er burgeren din klar. Jeg krydret den ingenting, og likevel smakte den helt nydelig. Toppes med litt mer avokado, salat og agurk. Nam nam nam!

 

Lakseburgerne kommer i 2pk, så det holder til 2 lunsjer, eller middager. Du kan fint bruke kun den ene, og la den andre ligge i pakken, de er ikke koblet sammen, så den holder seg godt. Det går selvfølgelig an å gjøre denne burgeren mye mer fancy, med masse spennende tilbehør. Jeg valgte å holde den ganske enkel, og synes det var utrolig godt!

I dag starter jeg dagen med noen timer jobb på macen, før det blir en god tur i skogen med Leo og trening i kveld. Jeg prøver å få til en lengre tur i skogen med Leo hver dag, selv om han er bitteliten så trenger han også mosjon. Det er så mye koseligere på kveldene hvis han har gått en god tur og er utslitt. Da er han helt slapp og kosete. Han er så søt når han ligger å sover ved siden av meg i sofaen og bare vil bli kost med❤️

Jeg har kjørt en spørsmålsrunde på Instagram, så de svarene får dere her på bloggen i kveld. Spørsmålsrunden er åpen i et par timer til, hvis du har noe du lurer på. Dere finner meg på marenerdvik. 

 

Smiiil, Maren 

 

9 kommentarer
    1. Mmmm, så gått ut! 😀 Til spmål: har du en guilty pleasure? Hvem ville du värt for en dag hvis du kunne velge hvem som helst? Er det noe du föler deg “avhengig” av? (foruten trening og sunt kosthold?) Klem til deg goding! <3

    2. Hei flotte du!

      Skal til Kristiansand i helgen og vil gjerne komme meg ut på et par løpeturer i skogen. Hvor bør jeg løpe og er det lett tilgjengelig fra sentrum? (alt fra 5 km og oppover) 🙂 Odderøya løp vi hver dag sist, så tenkte noe annet kanskje 🙂

      1. Da er Baneheia plassen for dere. Supre løyper og duken løpe inn i Bymarka og løpe så lenge og langt du vil. Start med lysløypa, og ta små stier og avstikkere fra den, det er løpe-paradis der oppe❤️❤️ Og det ligger typ inntil sentrum😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg