Løp med Maren #5

Reklame | Annonselenker

Fine dere, takk for at dere titter innom her jevnt og trutt, det er så fint å se at dere er her🧡 Jeg holder på rutinene mine, og hver søndag er det Løp med Maren, og nytt løpeprogram på bloggen. I dag tenker jeg å ta hensyn til at mange ikke har en mølle kan bruke, så denne intervallen er super å gjøre utendørs. Kanskje er du i karantene og kan ikke bevege deg ut nå, men kjære deg, da sparer du bare denne økten til senere. Det er fint å ha noen gode økter i banken til når enn det skulle passe.

BAKKEINTERVALLER: 

For deg som gjør økten utendørs: 

Oppvarming i ca 10 minutter, den kan du bruke til å jogge til et sted du vet det er en god og lang bakke, eller du kan jogge litt rundt på stedet, gå opp og ned bakken et par ganger. Bare sørg for å være god og varm før du starter. Kjør gjerne noen dynamiske tøyeøvelser også, det er så kjip å få en strekk.

Så over til selve økten:

  • 30 sekunder løp
  • 30 sekunder pause (gå rolig nedover i bakken i pausen)
  • x 8 runder

Dette tilsvarer én runde, og vi skal totalt ha 3 runder. Det vil da se slik ut:  (30/30 x 8) x 3. 1-2 minutt pause mellom rundene. (grunnen til at jeg sier 1-2 er at jeg vil at du skal hente deg godt inn, men samtidig ikke bli kald. Så se ann vær og vind litt, og juster individuelt har lang pause du trenger, men ikke mer enn 2 minutter)

Du jobber du i den samme bakken hele tiden, og du skal virkelig spurte alt du makter i de 30 sekundene du jobber.

Treningsjakke HER / Tights Lululemon / Sko HER

For deg som gjør økten inne på en tredemølle: 

10 min oppvarming. Rolig jogg, og et par opvarmningsdrag, hvor du øker tempo betraktelig for å fyre i gang bena dine litt. Fr eksempel 20 sek spurt, 10 sek pause x 3. Deretter ser du for deg at vi har en bakke, som blir brattere og brattere, denne bakken skal vi opp 3 ganger. Du skal starte første draget ditt på 3% motbakke og jobb opp til 10%, det vil si 1 % økning pr drag.

Økten ser da slik ut:

  • Oppvarming 10 min, som beskrevet over.
  • 1 min pause til å stille inn møllen på 3% motbakke
  • 30 sek løp på 3% motbakke
  • 30 sek pause (stå på sidene på møllen)
  • 30 sek løp 4% motbakke
  • 30 sek pause
  • 30 sek løp 5 % motbakke

Slik jobber du totalt 8 drag, med 1% økning pr drag.

2 min pause mellom hver runde, da tar du møllen helt ned til 3% igjen, og går rolig.

Nedtrapping i 5-10 minutter med rolig jogg og gange. Gjerne en lett uttøying.

Økten ser kort oppsummert da slik ut: (30/30 x 8 med 1% økning i motbakke pr drag) x 3 runder.

   

Forstod dere økten? Spør hvis det er noe du lurer på💦 Jeg synes denne er skikkelig hard og gøy, håper dere liker den!! Ta vare på dere selv, og ha en så godt søndag du bare kan🧡

 

Smiiil, Maren 

7 kommentarer
    1. Hei! Har ikke mølle og får så utrulig vondt av å løpe på asfalt- som det er overalt her jeg bor i Oslo sentrum. MEN- jeg har en trapp på 6 etg i blokka. Kunne du lagd en trappeøkt? Sikkert fler enn meg som har bruk for det? Takk for god inspo!

        1. Jeg kjørte den i dag! Veldig bra 😄 utrolig kjekt at du kommer med så mange gode økter, Maren! Tusen takk!

    2. Ser ut som en super økt!
      Tips til hvilken tredemølle som er bra til hjemmebruk til en ok pris? Kanskje du har en rabattkode?

      1. Ja jeg har en liten rabattkode, bruk koden HJEMMETRENING så får du 30% på alt hos abilica.no
        Jeg har premium-møllen selv, men det er flere gode, til en rimeligere pris, så ta en titt på abilica. jeg hadde følt meg trygg på alle møllene fra dem, Abilica er kvalitet🙏🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg