Sunn vs Usunn julebakst

I år går jeg for kun vanlig, deilig tradisjonell julebakst, med både pepperkaker, kakemenn og andre godsaker. Mine kaker inneholder både sukker, hvitt mel, og smør. De er supergode, og jeg nyter dem med god samvittighet fordi: 

  1. Det er jul én gang i året, og jeg spiser relativt sunt resten av året 
  2. Jeg liker å være i aktivitet, og selv om jeg trener mindre i julen, så forsøker jeg å opprettholde aktiviteten gjennom hele julen.

Vi er alle ulike, og tar ulike valg, av ulike årsaker. Derfor tenkte jeg at jeg skulle lage et blogginnlegg med mine beste oppskrifter både på vanlige tradisjonelle julekaker, og noen litt sunnere alternativ. På den måten kan alle få det de ønsker seg <3 

Det kan jo være fint å nyte vanlige gode julekaker akkurat i juledagene, også leke seg med litt sunnere alternativer utover romjulen for eksempel. Ja takk begge deler, det er jo ingenting som er bedre enn det. 

SUNN JULEKOS: 

TRADISJONELLE, DEILIGE JULEKAKER: 

Fant du noen favoritter her? Kanskje har du laget noe før, og kanskje er det noe du kunne tenke deg å teste. Uansett, så håper jeg at dette gav deg litt inspirasjon. 

Nå skal jeg bruke morgentimene på å pakke inn de siste gavene, og rydde litt her hjemme. Så er det ut til en god venninne for bakedag, og julegrøt med flere gode venninner. Senere i kveld blir det enda mer julehygge med familie. Førjulstiden altså, for en herlig tid. God mat og hygge dag etter dag. Håper dere får en fin bittebittelille julaften <3

 

Smiiiil, Maren 

 

 

5 kommentarer
    1. Jeg har lagd de fløtekaramellene dine og de var suuuuuupergode. De har jo mye søtt i seg, tenker at det er lov i julen, men til gjengjeld så spiser man ikke 30 av de om gangen. Det holder ofte med to synes jeg. Men det er litt stas å servere noe man har lagd selv. Lagde også marsipan. Det har jeg ikke gjort siden jeg var bitteliten sammen med pappa. Så det var litt kos å lage igjen og om jeg må si det selv, ble de innmari gode.
      Her er det nok en jobb kveld. Føler at jeg har bare har jobbet helg og kveld i hele desember, men har blitt god til å lage litt førjuls kos hjemme på morgenen da! Men da blir det ekstra kos med juleferie i morgen kveld.
      Ha en koselig dag koselige deg.
      Ps:skal du være trener på SHAPEUP convetion 2018? Lurer på om jeg skal melde meg på!!!
      Klem

    2. Anja: Så herlig <3 Ja da må man utnytte dagtiden. Men nå er det heldigvis ferie snart. Så flink du er!!! Ja en heeeelt RÅ time. Hadde vært så gøy om du kom:):):)

    3. Så fristende bilder. Du har alltid så mye delikat mat å dele og det elsker jeg. Her i huset er det sukker i de fleste julekakene men har også laget noen med sukrin gold, men vi skal ikke spare på julekosen : ) god jul til deg : ) takk for mange fine innlegg gjennom året

    4. Karianne: Hehe, dette spørsmålet svarer jeg på sikkert 3-4 ganger pr uke:P Jeg fullførte et vikariat ut oktober, og etter det kun tatt ekstravakter. Nå har jeg fullt fokus på blogg, treningsreiser, treningsartikler, foredrag, workshops og slike ting i en periode <3 Jeg skal jobbe som sykepleier igjen, absolutt, det jo det som er yrket mitt, og det jeg skal bli gammel som, og pensjonere meg fra. men akkurat nå, har jeg et litt annet fokus for en periode 🙂

      Tusen takk, og God jul til deg, håper din jul også blir magisk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg