Oppskrift: Julecookies

Christmas cookies 

Julekosen fortetter på bloggen, og i dag er det julecookies med karamell og sjokolade på menyen. Disse er enkle å lage, og jeg tror man skal lete lenge etter noen som ikke vil elske denne kombinasjonen av smaker. Disse kakene er perfekte som en variasjon mellom pepperkaker, kakemenn og andre mer tradisjonelle julekaker.  

Du trenger: 

  • 100g margarin
  • 75g hvitt sukker 
  • 75g brunt sukker
  • 1 egg
  • 140g mel 
  • 1/2 ts vaniljesukker 
  • 1/2 ts bakepulver 
  • 1 plate sjokolade 

Slik gjør du: 

Rør sukker og smør hvitt, ha i egget og rør godt. Sikt i det tørre, og bland godt. Tilsett hakket sjokolade, og bland igjen. Finn frem en stekeplate, og dekk den med bakepapir. Fordel røren med en teskje på bakepapiret. Ca en ts pr cookie, de flyter litt ut. Stekes ved 180 grader i 12-15 minutter. Følg med underveis, da alle ovner er ulike og det er fort at de brenner seg. 

Det var altså dagens lille juleoppskrift fra meg. Neste oppskrift ut er juledrops, og jeg gleder meg stort til å dele dem med dere. Jeg har også sunn variant av bounty på lur, og crispy sjokoladekuler. Mmmmm. 

Håper dere får en finfin onsdag. På min plan står PTtimer, trening og jobbings i leiligheten. Som alltid oppdateres det hyppig på instagram og snapchat gjennom dagen, så dere må gjerne titte innom der. Dere finner meg på marenerdvik både på snapchat og på instagram. 

 

Smiiiil Maren 

 

9 kommentarer
    1. Du inspirerer meg til å bake julegodt! De passer også ypperlig til å gi bort! Denne skal jeg prøve ut, og karamellene, til uka 🙂

    2. Hei jeg har laget karamellene – de ble kjempegode – kanskje jeg prøver å lage disse i kveld – takk for inspirasjon
      Ønsker deg en fin førjulstid

    3. Kan vedde på at disse kjeksene er knallgode! Takk for oppskrifta, den skal absolutt prøves til helga. Blir nok oppspist i helga også, kjenner jeg meg selv rett 🙂

    4. Åh, de er så gode! Et lite tips er å tilsette salte peanøtter også – det er farlig godt (Les: Spiste en hel boks i går, tjohei):-)
      Skjønt å lese bloggen din. Du stråler!
      Sender en stor juleklem fra bartebyen. Takk for all inspirasjon!

    5. Vilde Aas: Ååå det hørtes nydelig ut. Tusen takk for tips 😀 og tusen takk for fine ord, det var virkelig veldig koselig å lese en litt trøtt torsdagsmorgen 🙂

    6. Hei! Prøvde ut oppskriften på disse nå nettopp! Hadde ikke brunt sukker, så jeg brukte sukrin gold istedenfor. Ble veldig godt, og pittelitt sunnere! Eneste var at de ble litt myke, dine så litt sprøere ut. Ville bare si takk for oppskriften! Veldig kjekt at du deler både “vanlige” oppskrifter samt sunnere varianter. Bountyen så kjempegod ut, skal prøve den neste gang! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg