Når du ikke slipper inn på gymmet

Her om dagen skulle jeg inn på gymmet for en rask treningsøkt. Vi har det slik på det gymmet jeg jobber og trener at man kan komme fra grytidlig morgen til sent på kveld med nøkkelkort, selv om gymmet ikke er bemannet. Man må gjennom tre dører for å komme helt inn. Jeg oppdaget utenfor første dør at jeg hadde glemt kortet, men heldigvis kom en person akkurat ut av bygget og jeg smatt inn. Jeg kom dit og ikke lenger. Ingen kom verken ut eller inn, jeg ventet og ventet. Jeg hadde kun én time til å gjennomføre økten min, og nå var det kun 30 små minutter igjen. 

Jeg kom på hva jeg hadde skrevet til dere for et par dager siden – “når du vil ha en kort og effektiv økt, så finn deg en trapp og kjør på” Vel, jeg stod jo allerede i en trapp, så da var det bare å få av seg jakka og kjøre på. Økten ble faktisk overraskende bra, og fornøyd med egen kreativitet og innsats ruslet jeg fornøyd hjem igjen. Jeg gjorde litt av de samme tingene som jeg tipset dere om i dette innlegget om trappetrening. 

Så trening dere, det kan gjennomføres hvor som helst. Ikke la små utfordringer stoppe deg, tenk kreativt og få ting gjort. Kanskje din treningsøkt i dag blir snømåking? Ta på deg en pulsklokke, og du vil raskt skjønne at det å skuffe snø er en beinhard treningsøkt. Eller kanskje du skal la dagens trening være en gåtur i i skogen, med både snø og litt ruskete vær blir det enda litt mer utfordrende, og enda litt bedre følelse etterpå. Finn deg noe ute i skogen du kan løfte litt på, eller kanskje hoppe opp på. Det var denne kreativiteten vet dere, lek deg litt og finn nye måter å være i aktivitet på. Etterpå er det ingenting som er bedre enn å komme inn å kose seg med deilig mat og litt varm drikke. Med det ønsker jeg dere en deilig søndag <3 

 

Smiiiil Maren 

 

 

6 kommentarer
    1. Hei, Maren 🙂
      Jeg løper og trener mye gjennom hele året på asfalt og grus for det meste. Nå har jeg fått verking og skikkelig ondt på høyre fot fra leggen, oppover til kneet og hoften og har hatt det over 1 uke. Det er verst fra baksiden av leggen.
      Kan det være beinhinnebetennelse? Har jeg overbelastet foten med for mye trening?
      Du er personlig trener så lurte på om du vet hva det kan være?
      Jeg ender alltid treningsøkten med å løpe opp trapper 😉

    2. Så gøy – kanskje jeg skal begynne å gå trappene 2 ganger opp til leiligheten min hver gang jeg kommer hjem – fin hverdagstrim 🙂 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg