I superform med trappetrim

Run Run Run 

På dager hvor jeg vil ha en kort og effektiv kondisjonsøkt så velger jeg alltid trapper. Denne uken har jeg løpt, gått og hoppet i trapper både ute og innendørs. Hvordan jeg legger opp øktene varierer veldig. Enten så finner jeg meg en trapp, og ut i fra hvor lang og bratt den er så velger jeg hvor mange runder jeg skal løpe opp. Enkelt og greit. Jeg varierer ofte mellom 10 og 15 runder, alt ut i fra hvor lang trappen er.

Jeg avslutter gjerne med et par runder med hopp også. Når det gjelder hopp i trapp så er det bare finne frem kreativiteten. Her får dere mine hopp-favoritter:

  • Hopp med samlede ben på hvert trinn
  • Hopp med samlede ben på annen hvert trinn
  • Brede dype hopp. Ned i dyp knebøy for hvert hopp. 
  • Hinke / hopp på ett ben 
  • Sidelengs utfall hopp

Jeg liker også å variere løpene mine med å løpe på hvert trinn og annen hvert trinn. Jeg kan og finne på å løpe fire trinn opp, to trinn ned igjen, fire trinn opp, og to trinn ned igjen. Da tar trappen mye lenger tid, du får jobbet effektivt over lengre tid og du må virkelig jobbe med koordinasjonen. 

Håper dette gav inspirasjon til litt trappetrim. Finn deg en trapp i nærområdet ditt, enten ute eller inne. Lag deg en økt ut fra de ulike variasjonene som er nevnt i dette innlegget og kjør på. Lykke til og god trening! 

 

Smiiiil Maren 

 

4 kommentarer
    1. Åhh har slete litt med å finne lange nok trapper, men med å ta som du sier 4 opp og 2 ned (evt andre kombinasjoner) så plutselig har man “flere” trapper, Genialt, tusen takk for tipset :D:D

    2. Lurer på hvor lang tid det vil gå før naboene i oppgangen begynner å lure om jeg begynner å bruke trappene til trening…? Men det er jo en knakende god ide da! :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg