Svar på spørsmålsrunde del 2

Det tok litt lengre tid enn planlagt med disse svarene, men bedre sent enn aldri eller hva? Her kommer hvertfall andre runde med svar på spørsmålene deres. Tusen takk for mange spennende spørsmål. 

Kan du nevne de topp tre morsomste tingene du har gjort den siste mnd?

Hmm, denne måneden er det morsomste jeg har gjort helgen i Oslo på NIH Convention. En helg med masse inspirasjon, motivasjon, nye bekjentskaper, gjensyn med gamle kjente og masse treningsglede. Ellers var et annet høydepunkt at den ene PTkunden min satt en suveren ny personlig rekord, og det var så utrolig gøy å få lov å være med henne på den seieren. Siste ting må nok være leiligheten, og alt som har skjedd med oppussingen der. Ellers skjer det utrolig mye internt, rart og morsomt på hjemmebane. Jeg ler mer enn jeg noen gang kan huske at jeg har gjort. Det er så deilig 😀

Lurer på om du teller kalorier i løpet av en dag? Og hvor mye forbrenner du ca. hver dag? Unner du deg snop hver helg – eller bare av og til?

Nei jeg teller ikke kalorier, aldri gjort, og kommer nok aldri til å gjøre. Jeg kan ikke leve etter regler og ja/nei mat. Det passer ikke inn i livet mitt, og jeg har aldri hatt noe ønske om å tallfeste mat på den måten. Nei du det aner jeg ikke, ser av og til at det står antall kalorier forbrent på tredemølla etter en økt, men det tenker jeg ikke så mye på. Det blir noe godt hver helg ja, men gjerne en kveld eller to i uka også hvis det skulle friste. Jeg kan fint spise gulerøtter med dipp og frukt på en lørdag, også tømme en hel isboks på tirsdagen.

Dine beste tips for å starte en blogg?

Finn ut hva du vil med bloggen din, hvem er du i den enorme blogg-jungelen. Hva er din nisje, hva ønsker du å si. Ha en plan, og gjerne et tema for bloggen din ( mammablogg, treningsblogg, bakeblogg, sminkeblogg osv) Tenk kvalitet, og legg ned tid i å ta gode bilder.

Hvordan endrer du en dårlig dag til en god en?

Åå det er et godt spørsmål. Har jeg en dårlig dag så forsøker jeg å likevel komme meg opp, og gjennomføre rutinene mine, som jeg er så glad i. Lage en stor kopp kaffe, sjekke innom bloggen, ha god morgen Norge på i bakgrunnen. Jeg forsøker å komme meg på trening, eller i det minste ut en liten tur. Ut å rusle litt, puste, se etter fine små ting. De er overalt, og hvis man ser litt etter så kan det være nok til at smilet lurer seg frem. Ring en god venninne, send en koselig sms, plutselig får du en i retur og det hjelper masse. Snakk med noen, og vær sammen med positive mennesker. Oppsummert er mine beste tips: Kom deg opp og ut, snakk med noen, ring en venn, klem på de du er glad i, skriv en liste over alt du har i livet ditt som du er glad for og takknemlig for. Hvis ingenting funker, så kan en isboks i senga med en skikkelig jentefilm også gjøre susen. hihi

Hva ser du på som en “god venn”?

En god venn for meg er en ærlig og trofast venn, en som står støtt i en storm og som danser med deg i solskinn. En god venn er en du kan være stille sammen med, men også le så tårene triller sammen med. En god venn er tilstede, gir trygghet og er til å stole på. For meg er en ordentlig god venn en person som blir glad på dine vegne, som støtter deg i dine valg, men samtidig tør å utfordre deg, og sette deg på plass når det trengs. En god venn er det beste som finnes, og jeg håper alle har en person i livet sitt de kan kalle en ordentlig god venn.

Har du instagram?

Ja det har jeg, og der oppdateres det ofte flere ganger daglig. Jeg heter marenerdvik på instagram.

Jeg lurer på hvor du har kjøpt det skjerfet du hadde på snap/hvilket merke er det? Det med forskjellige blåfarger. Var så fint 🙂

Det er fra Holzweiler, kjøpt på Retro 🙂

Lurte på om vi kunne fått sett typen din på et bilde? Eller at du skrev litt om dere?

Det har kommet mange spørsmål om han, men det er rett og slett sånn at jeg har valgt å holde han helt utenfor bloggen. Han har selv ikke noe ønske om å vises frem på en blogg eller sosiale medier, og det respekterer jeg 100%. Jeg er personlig på bloggen, men aldri privat. Kjæresten min er privat, og jeg ønsker ikke å dele noe mer rundt det <3

Har noen gode ingredienser på pannekaker ?

Ja absolutt. Jeg spiste noen helt nydelig pannekaker for noen få dager siden med gulrot i. Oppskriften finner du HER.

Ser det er omtrent utelukkende spørsmål angående mat og trening. Det fikk meg til å tenke: hvem er egentlig Maren, dersom man tar vekk trening og mat? Hvordan beskriver du deg da som person? Hva liker du å gjøre når du ikke skal trene eller bake/lage mat? Spør fordi jeg selv ikke helt vet hvem som står igjen dersom jeg tar bort disse elementene hos meg selv

Herlig spørsmål. Mye av min identitet er trening og kosthold, men det finnes så mye mer enn det. Skal jeg beskrive meg selv uten trening og mat, så står det igjen en livsglad, positiv, og omsorgsfull jente. Omsorgen får jeg brukt mye på menneskene rundt meg, og som sykepleier. Det gir meg så mye å få lov å bidra når noen trenger hjelp og støtte når støtte trengs. Hobbyer utenom trening har jeg. Jeg synes for eksempel foto er utrolig gøy, og storkoser meg når jeg bare kan gå rundt å fange ulike motiver og øyeblikk. Ellers er jeg en sosial person, og bruker mye tid på mine nære og kjære. Jeg er veldig glad i å se film/ serier, og lese bøker. Krim av Jo Nesbø og Jørn lier Horst er favorittene, og hver ferie ryker det alltid en bok eller to. Jeg storkoser meg med cafebesøk, jentekvelder og kosekvelder med min nærmeste. Trening er kun en times tid i løpet av en hel dag, og kun noen dager i løpet av en hel uke, så det sier seg selv at det skjer enormt mye annet i mitt liv, som ikke er relatert til trening. 

Jeg lurte på om du har noen planer om å jobbe som sykepleier etterhvert? Eller er det blogg og Pt du vil drive med “så lenge det går” om du skjønner.

Ja jeg har absolutt planer om å jobbe som sykepleier. Alt til sin tid. Jeg har det veldig veldig fint sånn som ting er nå, og timeplanen er mer enn full med blogg og Pt-timer. Jeg koser meg så med den hverdagen jeg har nå, men samtidig gleder jeg meg til å jobbe som sykepleier også. En kombinasjon hadde vært det aller beste, hvor jeg får brukt mine kvaliteter og kunnskaper om trening, kosthold, motivasjon og livsstilsendring kombinert med sykepleie. Jeg har ikke hastverk, og gir ikke opp jakten på drømmejobben.

Hvor lang er du?

Jeg er 1.70

Jeg liker veldig godt å komme inn her for å få litt inspirasjon og gode vibber. Hva bruker du av kosttilskudd?

Jeg bruker veldig lite. Jeg forsøker å være flink til å ta Omega3 hver dag, og utenom det har jeg litt proteinpulver i havregrøten min, og kaffen når jeg lager kaffe mocca. Jeg har også testet ut ZMA en periode, men jeg er ikke så fryktelig flink til å huske å ta dem, så der kan jeg ikke helt uttale meg om effekt enda. Er jeg veldig trøtt så hender det at jeg tar meg en energidrikk eller pwo før trening. 

 

Smiiiil Maren 

 

11 kommentarer
    1. Hei – så gøy med svar på spørsmål. Enig med deg i måten du beskriver “en venn”på 🙂 Ha en fin helg

    2. Anonym: Dette er jo min personlige blogg, og jeg deler gjerne mine personlige meninger om ting, personlige opplevelser, personlige erfaringer og kunnskap relatert til trening, kosthold osv. Så den er absolutt personlig, men bloggen er ikke privat fordi den handler ikke om meg og mine relasjoner til mine aller nærmeste, mine private samtaler, ting som jeg opplever som nært og privat kun for meg og mine. For meg er det et viktig skille <3

    3. Hei! Jeg lurer på om de superfoods toppingene smaker bedre enn walden farms, og hva favorittsmaken er? Ser så godt ut, men vil ikke gjøre flere bomkjøp. -Som jeg gjorde når jeg hamstret walden farms uten å smake først 😛 🙂

    4. Siden du liker Jo Nesbø og Jørn Lier Horst vil jeg tipse deg om Jahn Mehlum også (om du ikke har lest noe av han alt). Fantastisk dyktig forfatter! 🙂
      Jeg vil forresten virkelig anbefale deg å begynne og jobbe litt som sykepleier om ikke så altfor lenge, evnt bare ved å ta noen ekstravakter. Når man er nyutdannet har man ikke rukket å bli ordentlig god i faget sitt, og da er det lett å glemme og bli usikker når man starter opp igjen om man har hatt en lang pause. Bare et tips fra en søster til en annen, hehe 😉
      God helg! 🙂

    5. Hei 🙂 Lurer på om du noen gang mistet motivasjonen og var lei da du gikk på sykepleien (eller har du fullført?)?
      Jeg går 2. året nå, og jeg har mistet all motivasjon, vil bare slutte og er så utrolig lei alt strevet. Det er jo forhåpentligvis noe som går over, fordi jeg vet innerst inne at det er sykepleier jeg vil bli 🙂
      Synes du virker så positiv, sprek og snill 🙂 Har selv de egenskapene, men mister de litt av og til :p

    6. Lovise: Jeg har fullført og er ferdig utdannet sykepleier ja. Tro meg – det var mnge ganger underveis i det studiet hvor jeg bare hadde lyst å gi opp. Det er et enormt pensum, og mange heftige praksisperioder. Det går opp og ned, men tro meg – det blir bare bedre, og det føles helt fantastisk når du kommer deg gjennom det. Så bit tennene sammen og jobb på, ikke gi deg, for det vil bli verd det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg