Oppskrift: Sunne gulrotvafler

Inneholder sponsede produkter

Sunn kosemat

I går var jeg på besøk hos mette og vi kote oss med nydelige vafler laget på blant annet gulrøtter. Vaflene var helt utrolig saftige og nydelige på smak. Jeg var rask med å finne frem kamera slik at jeg kunne laget et eget blogginnlegg på dem, og dele oppskrift med dere. Det er så fint at noe så godt i tillegg er så sunt. 

Du trenger: 

  • 4 egg
  • Sukrin
  • 2 ss cottage cheese
  • 2 ss kesam
  • 2 ss mct olje/smør
  • 1 ts Kardemomme
  • 1 ts Bakepulver
  • 4 gulrøtter
  • Speltmel til passende røre

Slik gjør du: 

Kok gulrøttene til de er myke. Bland alle ingrediensene sammen i en bolle og rør godt. Ha gulrøttene i røren, og bruk stavmikser til en jevn og fin røre. Stek vaflene på vanlig måte. Topping er ikke noe must, for vaflene er nydelige i seg selv, men det gjør det lille ekstra med litt godsaker på toppen. Vi brukte Zero toffee og kokos topping, bananskiver, mandelflak og smør. Helt nydelig! Oppskriften gir ca 8-10 vaffelplater. 

Nå skal jeg hoppe opp av sofaen her og komme meg avgårde. Jeg har en frisørtime hos fineste Jeanette på A-salong, og jeg gleder meg så til å se henne, og til å fikse litt på kråkereiret på toppen. Håret mitt er så ullete og rart for tiden, knusktørt og lite samarbeidsvillig. Så her må det eksperthjelp til. Jeg håper et par runder med solid hårkur hjelper. Senere i dag er det familiemiddag, etterfulgt av jentekveld med Kristina. For en deilig fredag, og for en fin snart på helgen. 

Har du noen koselige planer for helgen? 

 

Smiiiil Maren 

 

9 kommentarer
    1. jeg syntes å huske du en gang skrev du hadde startet med zma-tilskudd? Hva er dine erfaringer omkring dette?
      Karoline

    2. Jeg gikk for 2ts sukrin (testet oppskriften før jeg så svaret ditt) og jeg må få si, dette er de beste sunne vaflene jeg har smakt! Minst like gode som vafler fulle av smør, vaniljesukker og sukker. Og så saftige da.
      Btw, for de med cøliaki-> jeg byttet ut speltmel med glutenfritt mel (grov/fibermix), men det gikk helt fint.
      Takk for at du deler Maren!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg