Ny uke – ny handlepose

Jeg bakte nye knekkebrød for et par dager siden, og fikk derfor lyst på noe ekstra godt å ha på knekkebrødene. Oppskriften på mine knekkebrød finner dere HER. Det er ikke hver dag jeg har roastbiff og provance skinke på knekkebrødene mine, men en gang i bland må det være lov å unne seg litt ekstra godt pålegg. Ellers synes jeg kokt egg, med et dryss salt og majones er nydelig på knekkebrød. Brunost eller helt fersk gulost er også helt fantastisk godt på hjemmebakte knekkebrød. 

Hva er ditt favorittpålegg på knekkebrød? 


Ellers er det jo som alltid påfyll av meieriprodukter, frukt og bær. Epler, bananer og bær går det enormt mye av, og spesielt bananer er jeg skikkelig hekta på for tiden. Jeg bruker det i smoothier, på havregrøten, i marenskåla, kuttet i skiver på knekkebrød, før/etter trening, eller bare som noe søtt snacks i løpet av dagen når jeg trenger litt ekstra energi. Honningmelon er så utrolig godt, og det havner veldig ofte i handleposen. Vannmelonen har også kommet nå, og den er nesten like god som honningmelonen. 

Ha en super onsdag dere, mer fra denne kanten senere. 

 

Smiiiiiil Maren


20 kommentarer
    1. Mine favorittpålegg på knekkebrød er ost og skinke eller cottage cheese sammen med brunost!
      Går ned mye melon her om dagen også, honningmelonen er så god for tiden!!

    2. Favoritten for tida er makrell i tomat, majones og avokado, med litt salt og pepper på.. Mmm! Laks og philadelphia er også en vinner 🙂

    3. Hvor mange måltider har du til dagen?:) i tillegg til viss du har mellomtider, og hva spiser du til vanlig og til mellommåltid eller en liten snacks før/etter trening?:)

    4. På knekkebrød må det enten være ost&skinke, eller makrell i tomat sammen med agurk!
      Og, en relativt meningsløs opplysning: den melonen du har bildet av det heter Piel de Sapo 🙂 I min mening er den enda bedre enn honningmelon (gult skall), den smaker jo så mye mer!

    5. Knekkebrød med egg er min faste frokost og jeg digger det! Eller må jeg si meg enig med de som sier at Piel de Sapo er den beste melonen 🙂

    6. Anonym: Nå er det faktisk sånn at flere har spurt om jeg kan dele den oftere:) Hvis du ikke finner det interresant så er det jo bare å la vær å lese akkurat dette innlegget. Verre er det ikke;)

    7. Jeg synes det er motiverende å se handleposen din – det hjelper meg til å gå forbi chipsposen (når det ikke er helg) og heller kjøpe litt ekstra bær og frukt.
      Ser gjerne mer av handleposen din (som ser nokså forskjellig ut fra min for 1 år siden – men våre poser blir stadig mer like :)))

    8. For en deilig handlepose! Synes selv at roastbiff er veldig godt på knekkebrød, spesielt samme med avokado. Synd det er så dyrt, men da er det jo ekstra stas de gangene man unner seg den ekstra luksusen 😉 Ellers er egg og røkelaks, og makrell i tomat påleggsfavoritter.

    9. Blir så fristet til å kjøpe inn mye frukt og sunn mat når jeg ser dette innlegget! Et dumt spørmål fra denne kanten, men lurte på om du vet om noen andre ting jeg kunne spise for erstatning av mager kesam og cottage cheese? Er intolerant mot laktose, og laktosefri mager kesam er 3 dobbel på dyr som vanlig!

    10. Jeg har et spørsmål, når eller til hva spiser du cottage cheese orginal og når eller til hva spiser du cottage cheese lett? 🙂 er det noen grunn for å spise begge typene?

    11. Har fått en ny favorit på knekkebrødet som jeg tror du vil like Maren:
      Makrell i tomat + cottage cheese + avokado!
      Høres spesielt ut, men er faktisk utrolig godt!
      ellers kyllingskinke, salat og majones, mmm

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg