Avocado toast

God søndag???? Har du en fin dag? Her har dagen startet veldig rolig, og det var ordentlig godt. Sov til jeg våknet av meg selv, hadde en rolig morgen med ekstra god frokost. Avokado toast og golden milk. Mmmm.

Jeg elsker toast, og spesielt når de er så toastet at det er like før de blir brent. Nam nam nam. Deretter moser jeg avokado med en gaffel, tilsetter salt, pepper, litt hvitløkpulver og kviser litt lime over til slutt. Så utrolig godt!

 

Golden milk er laget på havremel, gurkemeie, ingefær, kanel og honning. Du kan se oppskriften og fremgangsmåte HER.  Etter frokost jobbet jeg litt med bilderedigering av hele 6 nye matretter til dere. Nå skal jeg en god gåtur ute i sola med familien, før det er den faste søndagsmiddagen sammen.

Jeg har en ekstremt hektisk uke foran meg, så denne søndagenskal jeg virkelig bare kose meg. Lave skuldre, god mat, familie, og venninnekos i kveld.  En deilig søndag????

 

Håper sola skinner for deg der du befinner deg. Her i sør er det nydelig vær, og jeg skulle gitt ALT for å hatt skiene mine i byen. Da skulle jeg uten tvil vært på tur i dag. Det får heller bli en tur på hytta veldig snart, det kribler i hele kroppen etter å få gått på ski.

Har du noen hyggelige planer for denne søndagen?

 

Smiiil, Maren 

 

5 kommentarer
      1. Åå det høres så deilig ut! ❤️❤️ i dag bestemte jeg meg for å investere i et par ski til, så jeg har både i byen og på hytta. Jeg MÅ ut på tur!!

    1. Om du ikke allere har smakt det så må du teste ut speilegg i avocado! Altså at man klekker egget i avocadoen og Baker det i ovnen noen minutter. magisk!! Sammen med fetaost er det enda bedre. Sjekk ut fremgangsmåte her https://downshiftology.com/recipes/baked-eggs-in-avocado-two-ways/

      Har hatt dilla på dette nå i ei uka.. Fast frokost som lager seg selv i ovnen mens jeg fikser med andre ting som feks å sette på kaffe, stelle meg osv. Seriøst du MÅ bare smake det (ble plutselig veldig gira,..,)

    2. Det er så godt med avokado toast!! Mums ????
      Et lite tips! Bland inn 2 gafler med cottage cheese i avokadoen, det får en helt magisk smak og metter enda mer! Helt hektet etter at samboeren introduserte meg for det ????

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg