Oppskrift: Golden Milk

God morgen hjerter. I dag er jeg veldig tidlig oppe, men jeg klarte ikke sove lenger, og etter en time våken, fant jeg ut at det var like greit å bare stå opp. Det smarteste hadde nok kanskje vært å sove ut, i og med at jeg skal opp kl 04 i morgen, og fly kl 06. Nå er jeg altså oppe, og da tenker jeg å bruke tiden til å oppdatere dere med en deilig liten godsak. 

I dag har jeg lyst å dele Golden Milk med dere. Jeg smakte dette første gang på Raw Oslo, men fant ut at det er jo så enkelt å lage selv. Jeg har laget det flere ganger, og det blir like godt hver gang. 

Du trenger: 

  • Mandelmelk 
  • 1 ts gurkemeie  
  • Et godt dryss kanel 
  • Et lite dryss malt pepper 
  • 1/4 ts ingefær
  • 1/2 ts honning 

Slik gjør du: 

Ha melken i en gryte og tilsette alle ingrediensene, bortsett fra honningen. Rør om og la melken varmes, men ikke kokes. Rør om kontinuerlig, så melken ikke setter seg i bunnen. Hell over i en kopp, eller et fint glass, tilsett teskjeen med honning, og nyt <3 

Du kan selvfølgelig bruke vanlig melk, kokosmelk, havremelk, soyamelk eller hva enn slags melk du måtte ønske. Jeg hadde mandelmelk stående, og derfor ble det den. Hvis du er litt ekstra tøff, eller liker det litt sterkere så bytter du pepper med cayennepepper. Jeg hadde et minimalt lite dryss av malt pepper, da jeg ikke er så glad i den sterke smaken i Golden Milk, men vil ha den søt og god. Noen synes melken blir søt nok når man bruker en søt melk, og da kan honningen sløyfes. 

Gurkemeie er kjent for å inflammatoriske (betennelsesdempende) egenskaper. Kanel og cayennepepper skal være positivt for forbrenningen. Golden milk er altså rene helsedrikken, og i tillegg til å smake nydelig, er den et boost for immunforsvaret. 

Nå skal jeg sette i gang med de siste forberedelsene før jeg reiser grytidlig i morgen. Jeg må ut å handle et par ting, vaske flere maskiner med klær, pakke ferdig og lese gjennom all informasjonen en siste gang. Jeg har mottatt over 60 sider skript til dette opplegget, så det er litt å sette seg inn i. Jeg gleder meg til å ta dere med på dette, jeg håper og tror det blir en spennende opplevelse. 

Nyt lørdagen<3 

Smiiil, Maren 

 

15 kommentarer
    1. Tusen takk for denne oppskriften 😀 må prøves! Men hva gjør du med gurkemeie og ingefær rasper du den når du legger det oppi eller hva?

    2. Ye: Gurkemeie pulver og ingefær har jeg gjort litt forskjellig.
      Tror nesten det beste var litt store biter som jeg plukker ut igjen , eller raspe veldig veldig små biter <3

    3. Det så kjempegodt ut! Brukte du usøtet mandelmelk?😊Gleder meg til å se bilder til turen din!👌🏼😊

    4. Yvonne: Ikke sett at hun har lagt den ut, men det er jo bare supert. Som nevnt i innlegget så fikk jeg inspirasjon fra Oslo raw<3 Så at Camilla var der å hadde en shoot uken etter jeg var der:):) søkte litt nå og ser at hele Ragnhild har blogger om det, Melina har blogget den og tydeligvis da Camilla også. Sånn vil det alltid være i bloggverden 🙂

    5. Nydelige bilder – laget til lunch – veldig godt
      Yvonne (i kommentarfelt over her) bare et spørsmål, hva ønsker du å oppnå med negative og arrogante kommentarer? Føler du deg bedre med å prøve å trekke andre ned? Nei, jeg synes vi jenter heller skal ha fokus på å heie hverandre fram.

    6. 😂 til hun sim kommenterer over her Raw Food og Golden Milk er liksom noe alle skriver om og i tiden, det er som å kritisere en person for å si at vi bør redusere bruken av plast fordi noen har sagt det før, eller at vi blr spise mindre kjøtt fordi noen har sagt det før. Det er blitt moderne og «in» å spise sunt og bevege seg – takk til deg Maren for at du er et STORT forbilde både innen kosthold og trening. Håper du ikke bryr deg om «idioter» 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg