Egentrening & Metcon

God morgen! Tenkte jeg skulle dele litt mer om treningen vår her på ShapeUp bootcamp, da flere av dere etterlyste det. Her i Portugal så har jeg som PT fokus på at deltagerene skal få trent, og min oppgave er å lage treningsøktene, pushe og motivere dem, og sørge for at de får en god treningsøkt. Mitt eget treningsutbytte blir ikke like stort på disse øktene, og derfor har vi trenere lagt inn en liten treningsøkt for oss selv på ettermiddagene her nede. På tirsdag kjørte vi et par sett med frontbøy, markløft og chins. Nærmere bestemt 4 sett a´ 6-8 reps.

Ja jeg vet at jeg har tidenes artigste skille på ryggen etter treningstoppen. Hehe. Jeg håper jeg får solt det bort i løpet av uken. Rasende festlige saker. 

I går var vi ganske slitne i hode etter mye på programmet, men ønsket likevel å trene litt. Vi valgte derfor å kjøre økten effektivt og kjapt. Vi satt sammen pushups med ekstra vekt, lårcurl i slynge og omvendt flies med strikk i en liten sirkel. 8-10 rep, 4 runder. Så lagde vi en metcon bestående av Kettlebell swing og Pushups. Metcon fungerer slik at vi setter på en tidtaker, også kjørte vi 15 swings første minuttet, (så hviler du den resterende tiden av det minuttet) og andre minuttet gjorde vi 10 pushups. Dette gjentok vi 4 ganger. Enkelt, effektivt og digg. 

I dag starter vi med 5km felles joggetur, etterfulgt av foredrag om mental trening. Etter lunsj blir det SUP (Stand up paddleboard). Jeg gleder meg stort til sistnevnte, jeg har sett dette før, men aldri hatt sjansen til å teste selv. Det ser jo så morosmt ut. Noen av dere som har prøvd? Bilder og rapport fra dagen kommer selvfølgelig senere. 

Nå er det ut på tur for denne frøkna. Jeg håper dere har det fint og ikke er alt for lei av solbilder fra meg her nede i Portugal. 

PS: Vinneren av Freddy tights & Questbar konkurransen er kåret!! Det er Bodypower som har trukket vinneren, og den heldige jenta er SUSAN SKÅNEVIK. Gratulerer så mye! Takk til alle som deltok – flere konkurranser kommer før dere vet ordet av det!

 

Smiiiiiil Maren

 

5 kommentarer
    1. Så fine bilder og så herlig opplegg. Jeg har så lyst til å være med på bootcamp selv, det ser jo bare heeeeelt fantastisk ut. Godt treningsutbytte for deltaker og pt:):) Ser herlig ut, Maren! Malene

    2. Så gøy det er jo meg:) Tusen takk. Gleder meg til å bruke den kule tights en og moms questbar er.
      Jeg er innom bloggen din hver dag og får masse inspirasjon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg