2 sunne, gode frokoster

God morgen❤️ I går tok jeg turen tilbake på treningssenteret, og fikk ENDELIG inn en styrkeøkt. Sist jeg trente styrke, med vekter, inne på et treningssenter var noen dager før Kroatia. Det vil si snart 3 uker siden. Jeg har absolutt trent, men det har blitt mye sirkeltrening, Bootcampene mine, øktene med jentene på treningsreise, og en del løpeturer ute i skogen. I går fikk jeg altså lurt inne en styrkeøkt, og det kjennes så enormt i kroppen i dag. Det føles deilig, og jeg koser meg med stølheten – enn så lenge. Jeg blir alltid mest støl på dag to, så vi får se hvordan dette blir i morgen. 

I dag tenkte jeg å dele oppskriften på to sunne, mettende, næringsrike og gode frokoster. Begge er favoritter her hjemme, og jeg gleder meg til å dele dem med dere. La oss snakke litt om bananpannekaker, og havregrøt: 

 

BANANPANNEKAKER: 

Disse pannekakene er så gode, og tar kort tid å lage. De metter godt, og er fulle av næring. Bananen i pannekakene gjør dem saftige og søte. Her kommer oppskriften: 

Du trenger: 

  • 60g havregryn eller havremel 
  • 1 egg
  • 20g vanilje protein
  • 1 ss vanilje Kesam 
  • 1 godt moden banan
  • 1/2 ts kanel 
  • Spe på med melk eller vann til ønsket konsistens. 

Stek på middels varme, til pannekakene er gyldne og fine. Topp med hva enn du liker og NYT! Du kan selvfølgelig ha mer setning i røren, men jeg føler ikke det er nødvendig, bananen søter mer enn nok. Det er ikke nødvendig med proteinpulver i, jeg har det fordi jeg elsker vaniljesmaken, og proteiner gjør at jeg holder meg mett lenger. 

HAVREGRØT MED VANILJESMAK 

  • Ønsket mengde havregryn 
  • Mandelmelk 
  • Vaniljeprotein vanilje
  • Ønsket topping 

Jeg brukte ca 60-70g havregryn, som jeg koker opp på vann og melk. Jeg legger grynene i vann litt før jeg begynner å koke dem, så de får svellet ut litt. Jeg koker opp på svak varme, og rører rundt underveis. Tilsetter litt og litt mandelmelk (vanlig melk kan selvfølgelig brukes ). Tilset gjerne litt søtning hvis du ønsker, jeg brukte et par dråper stevia med vaniljesmak ( kjøpes på Iherb eller helsekost). Ta så kjelen av plata, og rør inn proteinpulveret. Da blir det ikke klumpete, og grøten får en nydelig, kremete konsistens. Tilsett så det du ønsker av topping. Jeg har ofte frukt, bær, og usaltede nøtter. Denne gangen ble det røre bringebær, og hakkede mandler.  

Tips: Ønsker du ikke å bruke proteinpulver, så kan du for eksempel røre inn et egg i grøten. Det gir god konsistens, ikke noe smak, og øker proteininnholdet, og tilfører sunt fett ( sunt fett får du også fra usaltede nøtter, hvis du velger det som topping). Dropper du vaniljeprotein, så ville jeg rørt inn litt økologisk honning, stevia eller annen søtning i grøten. 

Håper dette gav litt frokost-inspirasjon på en regnfull tirsdag. Jeg er straks på vei ut døren for å møte en god venninne på en kaffe. Jeg har ikke sett henne på alt for lenge, så det blir utrolig koselig med en tidlig kaffedate❤️ 

Håper du får en nydelig dag hvor enn du befinner deg i dag. Tusen takk for at akkurat du fortsetter på være med videre. Jeg har jo byttet fra FITLIVING til MARENERDVIK her på bloggen, og var så redd for å miste noen av dere på veien. Statistikken viser at dere alle er med videre, og det gjør meg så glad. Tusen takk❤️

 

Smiiil, Maren 

 

9 kommentarer
    1. Havregrøt er digg, men har hangup på kjøleskapsgrøt med chiafrø, det er så digg 🙂
      Btw; Jeg skriver, av gammel vane, fitliving når jeg skal inn på bloggen din, men kommer likevel direkte til bloggen din direkte, så stress det der altså:)
      Ha en kjempefin dag, og takk for at du er her for å inspirere oss alle <3

    2. Kristin Haugen Granli: Ja vet – fikk endelig fiksert det nå . Så godt å høre at den funker <3 Åå enig - det er SÅ godt!! Du er så skjønn - tusen tusen takk!! God klem til deg

    3. Hei!
      Hørte på gjesteopptredenen din på treningspodden, og elsket episoden. Du er veldig inspirerende! Du fortalte at det er et fullkroppsprogram du kjører 2 ganger i uka. Har du noen link til programmet/ evt kunne du skrevet det ned på bloggen? Fikk veldig lyst til å følge det samme 🙂 🙂

    4. Hei! Jeg elsker bloggen din, så inspirerende!
      Synes å huske du sa du nå trener 2 dager med fullkropp programmer nå? Kunne du delt disse i et samlet innlegg eller lagt ved en link til meg om de allerede er ute?<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg