Typisk mandag

Ok denne dagen her dere! Jeg vant en brutal kamp over egen trøtthet og kom meg opp av sengen grytidlig. Mye stod på planen, og jeg hadde lyst å komme tidlig i gang. Så skjer følgende: 

  • Macen må oppdateres. Jeg tenker at det er fint å gjøre kjapt, mens jeg lager en kopp kaffe. Dette tar 75 minutter (!!!!!) 
  • Jeg heller kaffen over min egen hånd og brenner meg skikkelig 
  • Like etter kutter jeg meg i hånda når jeg skal skjære opp litt frukt
  • På vei ut med Leo snubler jeg i egne ben, og faller face down rett i bakken 

Liggende der på bakken må jeg faktisk le høy. FOR EN TYPISK BLÅMANDAG!!! Sannsynligvis kunne det bare gå oppover etter den starten, og det har det virkelig gjort også. Her sitter jeg å jobber, mens jeg koser meg med en deilig kyllingsalat, og grønn juice. Jeg holder på å planlegge middagene for denne uken. Hvis ikke jeg gjør det ender jeg nemlig opp med å spise taco hver eneste dag. hehe. Ikke at det er noe feil med det – men hver dag kan bli litt i vel ensformig.

Ellers driver jeg å putter hele høsten min inn i denne rosa søte boken, og det slo meg akkurat det faktisk skjer mye gøy i månedene fremover. Jeg skal gjøre noen kule treningseventer i flere ulike byer, løpe et par løp (Strongman run og rosa sløyfe allerede booket inn, kanskje blir det enda flere?). Jeg skal også reise en del, ha nytt klessalg, på vandretur i fjellet, holde masse bootcamper og gruppetimer, og ellers bare gjøre masse gøy!! Dette blir bra – det føles så godt å være tilbake til hverdagsliv, og litt mer rutiner. Jeg har tatt med meg alle tipsene dere kom med for å skape litt mer struktur i arbeidsdagen min, og så langt funker det veldig bra!! Takk for at dere engasjerte dere💗

Ellers har jeg en sykt kul ting å dele med dere. I dag er jeg nemlig på forsiden av VG med det beste budskapet. Jeg er så glad for at det settes fokus på at karbohydrater virkelig ikke er fienden!! Les saken HER. 

Hvordan er det med deg? Har du en fin mandag, eller har den jobbet litt mot deg? 

 

Smiiil, Maren 

 

13 kommentarer
    1. Hei!! Veldig bra du heia for brød og mengde mat du spiser!!! Du viser sunn fornuft og når man er så aktiv som deg, trenger man mat!!! :). Lurer på hvor du fikk de food planer arkene? Stå på du!! 🙂

    2. Kan ikke si at jeg har en blåmandag, hatt ulike gjøremål og kjenner jeg grugleder meg til å begynne på master, kjøpte pensum i stad og skal ha statistikk og forskningmetoder, heavy fag, må virkelig få inn rutinen igjen om jeg skal klare dette. Må bli vant til å stå opp tidlig, har kjøretime klokken 7 i morgen tidlig, haha, nede på Oslo S, håper jeg ikke kløner det til i rushtrafikken 😛

    3. Godt brød med pålegg er noe av det beste jeg kan spise! Jeg har forsøkt å spise andre ting til frokost og lunsj (havregrøt, knekkebrød, salater osv.), men kommer alltid tilbake til den grove brødskiva. Jeg synes den metter godt og man kan jo variere med masse deilig pålegg. Magen min er også absolutt mest fornøyd når jeg spiser “vanlig” mat, og ikke begynner å tulle med å spise “magert” eller “lavkarbo-ish”. Jeg tror at de som er redde for brød med tanke på vekta, heller bør se på hva annet de kan kutte ut (brus, juice, alkohol, junk-food osv.) 🙂

    4. For en mandagsstart du hadde, men for en artikkel i vg. Den var veldig bra og jeg elsker budskapet. Hurra.
      Jeg var hos en ny fysio i dag for en 2nd opinion siden jeg ikke var fornøyd med oppfølgingen fra den første. Snakk om reality check. Får satse på 2019 jeg. Så skikkelig crappy mandag, men som hun sa, nå er det bare å se framover og ikke tenke på fortiden. Jeg er både lei meg, sur og positiv, alt på engang. Klikker altså. Hehe. Lurer på om jeg skal bake noe i kveld. Tenker kanskje dette bananbrødet ditt.
      God mandsg videre. Klem

    5. Dagen min startet rundt 9, deretter møtte jeg to venninner på Stamina hvor vi trente en god time. Så har jeg vært å frisket opp sveisen til frisøren. En deilig mandag!🙋🏼‍♀️🌸 Ha en fin dag ❤️

    6. Uff, stakkar deg…håper resten av dagen blir god! Min mandag har vert rolig.. manner meg opp til skolestart…🙈 et spørsmål, når bestemmer du hvem som får være med å løpe rosa sløyfe løpet med deg? 😍

    7. Når du begynner å silblø neseblod på perrongen i morgenrushet inn til Oslo, men MÅ rekke det toget så du okkuperer doen inne på toget og sitter dermed resten av turen med en halv dassrull opp i nesa. Blåmandag 🙂

    8. Det ser ut som du er veldig flink til å planlegge og få kontroll på dagene dine. Kunne du delt tipsene du har fått inn og delt hvordan du planleggernog arbeider? og hvordan du klarer å holde fokus på det du skal og ikke detter ut med å gjøre flere ting samtidig osv?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg