Svar på spørsmålsrunde #3

Nå er det tredje uken på dette med ukentlig spørsmålsrunde, og jeg synes det er så hyggelig. Det er en artig måte å kommunisere tettere med dere. For dere som ikke har fått med dere dette, så åpner jeg Snapchat hver helg, også er det bare å sende inn spørsmålene. Jeg legger selvfølgelig ut en post der å skriver at nå er det bare å sende inn spørsmål. 

Her kommer spørsmål og svar fra forrige uke: 

Hvor gammel ar du da du begynte å studere? Hva tenker du om hastverk og press til å begynne å studere tidlig? 

Jeg tok idrett rett etter videregående, også tok jeg vel AFPT for å bli personlig trener, også kostholdveilder på idrettshøgskolen. Jeg var 24 når jeg begynte på sykepleien, og følte ikke at jeg var gammel da. Jeg synes overhode ikke du er sent ute, eller har noe form for hastverk når du er 20 år og ikke startet enda. Du er ung, og har hele livet foran deg. Finn noe du har lyst til, og kos deg med studietiden <3 

Spiser du etter en plan? Jeg synes du er helt rå, og du inspirerer meg stadig!!

Nei, men jeg har prøvd å bli litt mer bevisst den siste tiden fordi jeg sliter så med magen min. Jeg har derfor forsøkt å loggføre litt, og utelukke noen matvarer for å se om det kan hjelp litt. Problemet mitt er at jeg er overhode ikke en person som like rå følge planer, jeg har lyst å spise akkurat det jeg selv vil – når jeg selv vil. Så hvis jeg for eksempel skal kutte ned på meieriprodukter for å se om det hjelper, så er det KUN meieriprodukter jeg har lyst på. Håpløst! 

Hva liker du best ved deg selv? 

Hm, det var litt vanskelig. Jeg tror jeg liker best at jeg er en veldig blid og positiv person. Jeg har alltid vært det og det faller helt naturlig for meg å ha en positiv innstilling til livet. 

Hvordan ser høsten din ut? Har du noen spennende planer? 

Ja det vil jeg absolutt si. I bloggverden er det jo alltid noen prosjekter man ikke kan fortelle så mye om. Det kan jeg kan dele er jo først og fremst treningsreise til Kroatia med 50 herlige jenter nå i slutten av august. Jeg skal også ha et digert og helt hinsides kult treningsevent her i Kristiansand, det er den 8 september og i samarbeid med Abilica. Det er gratis og informasjonen om det kommer veldig snart. Ellers er det jo Rosa sløyfe løpet med kreftforeningen, Skyr og flere av dere lesere. Strongman Run og et par andre fysiske spenstige utfordringer. Så er det ShapeUp Convention i to byer, og NIH Aktiv Convention på Idretthøsgkolen i november. Jeg har også fått et veldig spennende tilbud som trener for et par artige profiler. Jeg tror det blir en bra høst!! 

Har du blitt singel? Vet han ikke har vært en del av bloggen før heller, men du skriver liksom aldri noe som helst om han nå. 

Neida, men jeg har tatt et valg om å ikke dele det aller mest private på bloggen, og ønsker å holde på det 

Du er helt rå og jeg DIGGER bloggen din. Elsker at du viser flere sider av deg selv. Jeg er litt nysgjerrig på hvor mye du løfter 1RM i knebøy, markløft og benkpress? 

Hmm, ikke testet 1 RM (repetisjon Max) men jeg trener med 60 kg i knebøy (10 rep) ca 75 i markløft (10 rep) og 40kg i benkpress. 

Hvordan spiser du i forhold til sunn og usunn mat?

​Jeg prøver å spise sunt og bra i ukedagene, også koser jeg meg litt mer i helgen. Får jeg veldig lyst på noe ekstra godt i uka så unner jeg meg selvfølgelig det. Men jeg trives best, føler meg best og har best energi hvis jeg får i meg 80% sunn, næringsrik mat, og 20% kosemat. Ja takk begge deler <3 

Har du samboer? 

Nei 🙂 

Har du fått påvist laktoseintoleranse? Synes jeg så laktosefrie produkter på snapchat 

Nei, eller det føles som at magen min reagerer litt på for mye laktose, så jeg forsøker å kutte litt ned i en periode. Så jeg spiser laktoseredusert, men har ikke kuttet helt 🙂 

Hva gjør du med huden din, synes du alltid har så ren hud? 

Tusen takk! Jeg bruker en helt vidunderlig serie med produkter. Det er et dansk merke, og heter Amazing Space. Det føles som jeg er på spa hver eneste kveld. Hehe. 

Hvilken pulsklokke har du? 

Polar V800

Er det noen spesielle matvarer du kjenner gir deg ekstra magevondt? Noe du bevisst unngår? 

Ja nå har jeg begynt å kartlegge litt, og kjenner at noen typer frukt (spesielt sure epler, og faktisk også dessverre for mye jordbær) gir vondt. Overdrevent med meieriprodukter og for mye kunstig søtning. Dette er som sagt noe jeg holder på å jobbe med å finne ut av. Husk at alle mager er ulike, så det jeg reagerer på, kan funke helt fint for andre. 

Skal du ha gruppetimene dine utover høsten? Har så lyst å bli med, skal studere i Kristiansand til høsten. 

​Ja det skal jeg, hver mandag og torsdag. Søk meg opp i PTXappen, og meld deg på. Hjertelig velkommen. 

Har du tips til partrening? Tenker på treningsdate liksom. 

Åå så koselig! Ja selvfølgelig. Ta dere en rolig løpetur sammen, og avslutt med et bad før sommeren er helt over. Tren styrke sammen, og ta super-sett. Det betyr at man setter sammen to øvelser. For eksempel tar du knebøy og den andre tar armhevninger, så benytter dere, også tar dere pause sammen, før dere kjører på ny runde. Eller dere kan gjøre noe sporty og aktivt sammen, for eksempel dra på klatring, eller i en klatrepark. Eller hva med å teste Zipline? Heia sporty dater!! 

Forsyner du deg mer en kun én gang når du spiser frokost, lunsj og middag?

​Haha, her kunne alle som kjenner meg svart for meg med et samlet, rungende JA. Jeg nøyer meg sjeldent med kun én porsjon, og må liksom alltid ha en liten porsjon til, eller snackse litt. hehe. 

Hvordan trives du med å være alene? Kjenner du noen gang på ensomhet? 

Ja det gjør jeg faktisk. Jeg liker godt å være alene, og er avhengig av å ha litt alenetid. Jeg kan likevel kjenne på ensomheten til tider, kanskje oftere enn folk skulle tro. 

Du lager så mye god mat, men synes du spiser veldig mye hvis du spiser alt på bildet. Du er jo en stor jente, ikke tykk liksom, men du er veldig mye større enn meg. Men det er ikke så rart hvis du spiser all den maten du legger ut. Har du vurdert å begrense deg litt, og kanskje passe litt mer på inntaket? Ikke stygt ment, jeg tror bare du hadde vært litt finere hvis du var litt slankere, eller nettere på en måte. 

​Denne var jeg litt usikker på om jeg skulle ta med, men så tenkte jeg søren heller, kjør på. Jeg vet du ikke mener å være stygg, men det er likevel noe med måten du formulerer deg på som jeg ikke liker. Men men. Om jeg har vurdert å begrense meg? Nei vet du hva, det har jeg faktisk ikke! Jeg storkoser meg med mat og trives godt som “stor og sterk”, fordi jeg vet at selv om det er muskler på kroppen min, som du definerer som stor og tung, så vet jeg at jeg også enkelt kan ta meg enn løpetur, eller gå på hendene for den saks skyld. Jeg bærer vekten min helt fint, på både armer og ben, så nei, jeg ser ingen grunn til å verken begrense meg eller “passe litt på” inntaket.

 

Tusen takk for alle spørsmål på denne runden, også gleder jeg meg til å svare opp enda flere. I kveld åpner jeg opp på Snapchat igjen, for ny runde med spørsmål. Jeg legger ut et bilde med spørsmålsrunde og da er det bare å fyre løs. Ha en herlig fredag, og en super helg mine venner❤️

 

Smiiil, Maren 

 

 

 

 

 

 

52 kommentarer
    1. Hei😊nå vet ikke jeg symptomene dine men har du undersøkt om du har ibs eller irritabel tarm? Jeg har det selv og har i perioder slitt veldig mye med magen😊bare et tips dersom du ikke har blitt undersøkt for det😊
      Jeg må bare si at du virker som en helt fantastisk person! Du sprer virkelig glede med blogginnleggene dine! Stå på❤

    2. Hei. Jeg har alltid likt bloggen din og måten du uttrykker deg på. Jeg synes du er et sunt forbilde for veldig mange. Når jeg leste spørsmålene som er stilt og så det siste du svarte på, følte jeg for å rose deg. Jeg er overrasket over at noen i det hele tatt sier noe sånt, men jeg er imponert over svaret ditt. Du har en flott innstilling og hvis det virkelig finnes noen som synes du er stor blir jeg litt sjokkert. Dette ble et langt innlegg. Jeg vil bare si at du skal fortsette som før og det er bra å se at det går an å spise nok mat med litt usunt innimellom. Takk for at du er som du er.

    3. Så fine svar, Maren! Du inspirerer hver dag, og i forhold til siste spørsmål; utrolig spesiell måte å formulere et spørsmål på, men altså; realiteten er jo faktisk at man kan spise SÅ mye mer mat når man spiser sunt, næringsrikt og riktig, og at kroppen ofte trenger så himla mye mer mat enn folk tror! SÅ, enig med deg- fyll tallerkenen to ganger og spise til du er mett. Du ser fantastisk ut, og bærer både kropp og personlighet med stolthet og utstråling. DET motiverer i hvertfall meg❤️

    4. Herregud, hva ER det siste spørsmålet? Jeg ville da aldri ha kategorisert deg som stor?? Sterke jenter (uansett form og størrelse) er jo det råeste som fins! Du er nydelig, Maren 😍 Takk for alt du gjør!

    5. Klarer ikke dy meg nå. her-re-gud jeg begynte faktisk å le av det siste spørsmålet i dette innlegget, og ikke minst smile av det herlig svaret 🙌🏼 Jeg har ikke ord, utenom hvor hjernedødt formulert samt hensikten bak det spørsmålet var. Er tydelig at det er slike mennesker som er med på å skape det kroppspresset som er i dagens samfunn.
      Synes du ser helt rå ut, Maren! Og alle som er aktive med trening og som er opptatt av ett riktig kosthold ser at det du har er en veltrent og sunn kropp 🙌🏼

    6. Hei Maren! Har du vurdert å sjekke allergier på sos-klinikken i holbegsgate eller kristiansand naturterapi på justvik? Vet om flere som har slitt med mat og magen som har gått til disse. Samboeren fant ut at han ikke tålte fruksukker så godt, agurk(??!!) og ørret. Etter han har kuttet det ut, er magen MYE bedre! Bare ett tips 😊

    7. Digger at du tar med den siste kommentaren, og digger svaret ditt enda mer! Kommentaren er stygg og på trynet tåpelig. Du er derimot helt rå Maren, og RÅlekker, akkurat som du er!! Så heia deg!👍💪😘

    8. Hahah Herregud nå måtte jeg bare kommentere altså! Du, stor? nei kjære vene <3 Du trenger ikke å gå ned noe i vekt, du er slank, trent, sterk og nydelig! Mennesker altså!! Jeg digger deg Maren <3

    9. Til den som stilte det nederste spørsmålet: ta deg en bolle! Man har tydeligvis forskjellig oppfatning av hva slank er. Du er veltrent og flott, Maren!

    10. Du har ikke vurdert å ta en matvaretest? Altså teste hvilke matvarer du ikke tåler 🙂 Kan gjøres på naprapatlandslaget i krsand (markens)

    11. Jeg blir så provosert av det siste spørsmålet at jeg knapt klarer å kommentere, men jeg bare må.
      Trener selv 6-7 ganger per uke, elsker mat og livet generelt. Sunn og sterk, men er større enn Maren.
      Til deg kjære anonym: HVILKE signaler sender du ut med å skrive slik til ei ukjent jente på nett? Og hvordan tror du andre jenter som er enda større føler seg?
      Så lenge man er sunn, frisk og lykkelig – spiller det virkelig noen rolle hvor «stor» man ser ut? Er det et mål utseendemessig å se «nett» ut? Gjør dette deg til et bedre menneske? Vakker = liten og tynn?
      2018 og kroppsholdninger ass.. Jeg blir matt!

    12. Trodde først det siste spørsmålet var tull. At noen kan få seg til å si sånt… Synes ikke det virker som du spiser særlig mye i det hele tatt. Du er jo i mye aktivitet, og kunne i mine øyne ikke spist noe særlig mindre (ikke at jeg som bloggleser får et nøyaktig inntrykk av ditt inntak, men tror du skjønner hva jeg mener). Uansett synes jeg du ser helt strålende ut Maren, og jeg tror mange ser opp til deg. Både for hvordan du er som person, men også med tanke på den flotte og trente kroppen din 😀 Klem fra sykepleierstudent <3

    13. Morsomt å lese spørsmålsrunder, til og med de er inspirerende. Og det siste spørsmålet hva i alle dager? Om det ikke var ment frekt var det uansett helt unødvendig så stille et slikt spørsmål. Er det er blogger som virkelig ser både fit og frisk ut er det deg! 🙂

    14. Hei Maren,
      Jeg har aldri kommentert et blogginnlegg tidligere, men jeg kjenner at jeg ble veldig overrasket over det siste spørsmålet du fikk og vil legge igjen en liten kommentar. Jeg synes det er synd at det er slike holdninger blant mennesker i dag, og at det fremdeles er noen som er med på å bygge opp under et press om å være tynn eller tynnest mulig. Kommentaren og spørsmålet var helt unødvendig og skulle absolutt ikke vært stilt til en person som fremmer helse, livskvalitet og en sunn livsstil. Jeg synes du har helt supre verdier, gjør en kjempegod jobb og har et fornuftig syn på mat og trening. Keep up the good work!

    15. Synes absolutt ikke du skal vurdere inntaket ditt av mat😂😍 Helledussen for en kommentar – men du svarer nå godt for deg👍 God helg❣️

    16. Hei Maren, dette var et fint innlegg. Jeg blir bare nødt å kommentere fordi jeg fyrer meg på det siste spørsmålet.. Jeg jobber med spiseforstyrrelser og det er søren ikke rart at det finnes når slike synspunkter kommer frem på denne måten. Selv om jeg ikke kjenner deg har jeg jo sett deg i byen til tider, og dette mennesket her vet åpenbart ingenting om hva hun/han snakker om. Du er et sunnere forbilde enn veldig mange andre, på mange måter. Keep up the good work! Jeg hater lese blogger til syltynne damer som ser ut som 14-åringer og som er åpenbart opphengt i sitt eget utseende. Ekte kvalitet, en sunn hjerne som fungerer godt og en kropp som fungerer – det gir mersmak. Ikke et mål om å være tynnere. Æsj, fuck verden.
      Takk for at du tok med den kommentaren.

    17. Oi, det siste spørsmålet er det merkeligste jeg har lest. Hvem i alle dager ville ansett deg som en “stor jente”? Folk ass…

    18. Du er jo ikke stor OVERHODET, hahahha jeg ler av den siste kommentaren. Selv er jeg litt kraftig bygget og får lett muskler, og når fettprosenten ble for lav forsvant mensen i over 1,5 år, selv om jeg så helt normal ut. Så ikke alle som er laget for å være nette og små heller:)))

    19. Jeg skjønner ikke hvordan folk kan få seg til å skrive det som sto i det siste spørsmålet! Du er flott akkurat som du er, og du er overhodet ikke “stor”! Jeg håper virkelig du ikke lar det gå inn på deg, og du er en stor inspirasjon for meg ihvertfall, du er sterk og sunn, og styrke og sunnhet er dessverre ikke det jeg klarer å leve opp til akkurat nå, da jeg er nærmest sengeliggende med alvorlig anoreksi og ikke klarer å ta til meg nok næring. Du inspirerer stort med både mat og trening, og jeg digger deg! Keep it up!
      Hilsen jente på 24 år som virkelig har glede av å følge deg og bloggen din og det sunne idealet du er!

    20. Altså…den siste der – folk må ta også skjerpe seg altså! Du ser jo smashing ut! Og sunn! Det handler jo litt om hvordan man er bygd også – noen folk er jo bare “nettere” som denne personen kaller det fordi man har smalere skuldre/smalere “ramme” osv. Jeg har nok en større ramme enn deg igjen, men føler meg da fortsatt ikke tykk fordi jeg ser at jeg har definerte muskler flere steder som igjen betyr at jeg ikke har allverdens underhudsfett. Å kalle deg “en stor jente” er vanvittig provoserende og usant.

    21. Vet ikke helt hva personen som stilte siste spm ville med det – men en ting vet JEG hvertfall og det er
      1. Du fortjener ikke den kommentaren
      2. Om du er tykk? Nei, da er det slutt på tida!
      Blir faktisk kind off sint når DU får sånne kommentarer

    22. Hei, nå er det lenge siden jeg har kommentert. Jeg leser bloggen din jevnlig fordi du setter fokuset på helt andre steder enn hvordan en kropp skal se ut eller hvordan man skal spise. Du viser mange fine sider ved livet, og jeg snakker nok for flere når jeg sier at jeg setter stor pris på bloggen din . Jeg vil gjerne gi en respons til vedkommende som stilte det siste spørsmålet (om man kan si at det er et spørsmål…) og som kom med noen rare antydninger, mest fordi det er en ganske forvridd måte å betrakte andre mennesker på; ved å sette seg selv som et prakteksempel for hvordan en kropp skal se ut.
      Hadde kroppen til Maren vært så mye mer annerledes enn om hun hadde spist mindre og trent mindre styrke, eventuelt løpt mer? Jeg tviler på dette, fordi mye handler om genetikk og arv, kroppens egne begrensninger for hvor store de kan bli, samt kroppsbygning og størrelse på hofte osv. Mange treningsbilder ute på Instagram (nå snakker jeg generelt) er tatt mens folk har “pump” i musklene, sånn at de ser større ut. Musklene virker større når de får ekstra mye blod i seg etter styrke (i cellene) med mange repetisjoner eller lignende samt hvor mye glykogen som er i kroppen osv.. Mye belager seg likevel på genetikk, genetikk avgjør i stor grad hvor stor en muskel i det hele tatt kan bli, og dette er grunnleggende fysiologi. På bildene som Maren legger ut, syns jeg hun viser en sterk og sunn kropp, og hun er i tillegg slank. Å antyde at hun er finere om hun hadde vært “nettere” er din subjektive mening, men jeg syns det er skadelig å be en normalvektig jente om å gå ned i vekt, det kan være rent helseskadelig. Det er enda godt Maren klarer å passe på kroppen sin selv og jeg håper virkelig ikke hun tar det innover seg hva du skrev til henne her.
      Noen mennesker henger seg svært opp i hvordan andre mennesker ser ut og enkelte mennesker tør ikke trene eller dra å bade på offentlige steder fordi de er redde for folk som mener noe om deres kropp. Slike tanker burde ikke dukke opp i noen sitt hode, ei heller stygge tanker om andre sine kropper, sånn som; du burde vært tynnere, slankere, du burde spise mindre, jeg er mye tynnere enn deg, jeg syns du hadde vært finere hvis du hadde vært nettere… Kropper kommer i mange former og det finnes ingen fasitsvar eller et ideal for hvordan en kropp skal se ut. Mulig vedkommende som stilte “spørsmålet” er ung og usikker på ting, men jeg håper likevel at vedkommende tenker seg om til neste gang. Du sier vel ikke til dine venninner at de burde spise mindre og at de burde gå ned i vekt? Særlig når de ikke trenger det.
      Maren spiser variert og sunt, basta. Om hun spiser godteri, vil jeg si det er sunt, om hun spiser et eple, vil jeg si det er sunt. Fordi sunnhet handler om helsa di og det handler balanse. Å være for mye av en ting er ikke bra for kroppen. Hvis du tror Maren spiser mye, så vet nok hun hvor mye energi hun trenger selv. Folk trenger ulik mengde energi, i henhold til aktivitetsnivå, muskelmasse og vekt, samt kjønn og alder. Du vet ingenting om Maren. Basta. Om hun spiser mye i forhold til deg selv, så kan det til og med hende du spiser for lite? Kosthold er komplekst fordi mange mener og synser. Balanse er mitt mantra. Punktum.
      Dette ble en litt rotete respons. Poenget mitt er at vi må akseptere at kropper er forskjellige. Vi må slutte å tenke stygt om andres kropper. Vibeke Skofterud hadde en utrolig fin tankegang, og vi kan lære mye av henne.
      Takk for meg.

    23. Hei, hva er galt med folk? Hvordan kan noen stille det siste spm? Tenker vedkommende, nå skal jeg sette meg ned og skrive noe ondt, slemt og usant, som jeg håper sårer mottakeren? Da får jeg en riktig god dag, hvis jeg kan få kastet litt dritt på andre? Hvor dum går det an å bli?
      Men elsker svare ditt da Maren. Du er flott og stor inspirasjonskilde, du gjør min hverdag bedre når du sprer positivitet omkring det å trene. Takk.

    24. Må le av det siste spørsmålet😂 hva er det for noe liksom? Du er hverken stor eller tung Maren! Og det er veldig fint at du tar med slike spørsmål også, svaret ditt er enda bedre da 👏🏼 Du ser helt fantastisk ut og fortsett med det du gjør nå, du har ingenting å endre på ❤️

    25. Kjære Maren. Jeg håper ALLE unge jenter ser mot deg. Da vil de se et sunt, sterkt og vakkert forbilde. Slike spørsmål som det siste der hører ikke hjemme noe sted. Når det først kommer, takk og pris for at du svarer som du gjør.
      Du er et forbilde. Du stråler. La ingen fortelle deg noe annet.

    26. Du er nydelig, både på innsiden og utsiden <3 En unik evne til å formidle godhet og positiv energi har du. Jeg blir alltid glad av å titte innom bloggen din 😀

    27. Ble helt satt ut av det siste spørsmålet. Skjønner ikke hvordan folk får seg til å skrive noe
      sånt til en annen person. Håper ikke du tar deg nær av kommentaren, du er overhodet ikke
      stor, og om det så hadde vært tilfelle burde ingen ha kommentert det på en sånn måte.
      Tøft gjort å ta med kommentaren og å svare på den. 🙂

    28. Det siste spørsmålet, jeg ble ikke provosert eller måtte le for tenkte med engang at dette er en person som må være syk , ihvertfall ha et vrangt bilde av kropp. Den personen trenger hjelp hvis hun/han mente det særiøst.

    29. Koselig med spørsmålsrunde! Jeg har også måttet kutte ut sure epler, dessverre..Det samme gjelder banan (litt i smooties går bra, men ikke “som den er”), og rå løk.

    30. Jeg blir helt sjokkert over det siste spørsmålet som du svarte på her. Du er jo på ingen måte en stor stor jente! Du gir et flott svar og har sunne, gode holdninger til trening og kosthold. Du er superflott som du er!!!

    31. Jeg skriver under på det Inger Johanne skriver over her: du er et sunt forbilde! Stor er du definitivt ikke. Herregud, du ser jo helt fantastisk ut. En sunn og sterk kropp. Utrolig trist at noen kan komme med en slik kommentar. Så mange som sliter med mat, og tror man må begrense matmengde for å «få drømmekroppen». Du viser jo faktisk at man får drømmekroppen av å spise nok mat, og at nøkkelen til god helse er balanse. Jeg er sikker på du har inspirert mange til å tørre å spise mer! Fortsett som du gjør Maren, jeg digger deg!!

    32. Digger bloggen din, Maren!<3
      Men unnskyld meg! Jeg må nesten bare si at jeg ble utrolig provosert av det siste spørsmålet her, og er helt enig med deg i at måten det ble formulert på ikke er greit i det hele tatt! Jeg håper virkelig ikke du tar deg nær av sånt tull, og må bare si at jeg er 100% uenig i det spørsmålsstilleren hevder.. du legger IKKE ut spesielt store porsjoner og er absolutt ikke en «stor jente». Selv har jeg nettopp begynt å bli frisk etter flere år med spiseforstyrrelser og merker at slike måter å formulere seg på absolutt ikke er greit. Denne personen virker som den har sine egne issues, og kan absolutt være en trigger for andre! Greier bare ikke å la være å si i fra..😅🙊
      Ellers er jeg en fast og fornøyd leser av bloggen din! Stå på <3

    33. Jeg ble sint av å lese siste spørsmål, men det jeg egentlig ville si var at du var nydelig i den røde kjolen

    34. Hei Maren! Skjønner ikke at det er mulig å komme med slike kommentarer til ei så nydelig og veltrent jente. Du er helt perfekt sånn som du er og burde ikke endre på noe som helst. Jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser i snart 10 år men har i det siste blitt bedre. Dette er mye takket være deg. Du viser gode vanlige porsjoner med både sunn og usunn mat og det virker som om du koooser deg masse med maten; det inspirerer!! Hver gang jeg titter innom bloggen får jeg en påminnelse om hvor flott og sterk jeg kan bli hvis jeg bare tør og spise nok. Så stå på videre og lov meg at du ikke endrer på noe som helst. Tusen takk for alt du deler!! Klem

    35. Bra du tar med det siste spørsmålet Maren, men samtidig fikk jeg vondt i magen av å lese hva andre mente om spørsmålet. Personen har det tydeligvis ikke lett med seg selv. Vi vet jo at disse bemerkningene ikke har så mye med deg å gjøre men hos personen selv. Skulle på en måte ønske du ikke la det ut og svarte vedkommende personlig. Til de som kommenterer, ikke heng ut folk som stiller slike spørsmål… hjelp de heller. Eller digger jeg deg Maren! 😀

    36. Fine, flotte, nydelige Maren!
      Når jeg leste det siste spørsmålet bruste det inni meg, av sinne, frustrasjon og tristhet. Hvorfor skal hun bry seg om hva du spiser? Og hvor i all verden er du stor hen, bortsett fra i hodet (klokhet) og hjertet (godhet)?
      Enkelte mennesker trenger virkelig å ta til fornuft, og se hvor flott kvinnekroppen er. Det viktigste er jo å gi kroppen god næring og alt den trenger, og du ser virkelig RÅFLOTT ut! I mine øyne er du et forbilde, fordi du utstråler positivitet, godhet, sunn, sterk og har et balansert forhold til livet! Jeg håper du tar til fornuft og ser at dette mennesket mest sannsynlig kan slite med en form for spiseforstyrrelser; og har et forvrengt forhold til mat og egen (og tydeligvis andres) kropp.
      Stå på – du inspirerer og motiverer hver dag ❤️ KLEM!

    37. For et unødvendig “spørsmål”, det siste der. Spis og vær glad sier nå jeg, for fy søren du ser bra ut! Keep up the good work med å være et godt forbilde.

    38. Jeg kommenterer sjelden, men nå måtte jeg bare. Først og fremst syntes jeg du er utrolig flink og inspirerende, med et sunt synspunkt på livet <3 Når det er sagt ble jeg helt sjokkert av det siste spørsmålet - du er vel absolutt ikke en stor jente!! Du er veltrent og slank, og at folk i det hele tatt kan gi en sånn kommentar(uansett hva tilfellet hadde vært) er i mine øyne helt sykt. Syntes det var kult at du tok den med, og svarte så bra! Negative mennesker fortjener ikke tilfredstillelsen av at man blir lei seg..

    39. Jeg vart litt overrasket over det siste spørsmålet du fikk. Du er på ingen måte en stor jente. Om du så hadde vert det, hadde vedkommende på ingen måte hatt rett til å kommentere noe sånt likevel. Sånne kommentarer kan ødelegge så ufattelig mye! Jeg syns du svarte på ein veldig fin måte. Håper du ikke tar kommentaren innover deg <3 du er veldig inspirerende, og jeg ser veldig opp til deg fordi du har et så sunt forhold til mat og trening!

    40. Digger deg, Maren! Ble ekstremt overrasket over siste spørsmål, du er da på ingen måte stor! Sterk er du helt klart, men kan ikke fatte at noen kan kommentere på at du skal spise mindre mat. Liker godt hvordan du svarer <3 Synes du er et fantastisk flott forbilde!

    41. Som alle andre over sier: du er ikke en stor jente. Du er slank og veltrent! 🙂 Og jeg må si en ting; bilder og tips angående måltidene inspirerer utrolig mye, og minner oss på hvor viktig det er og gi kroppen nok næring. Man klarer faktisk ikke hard styrketrening og løping med to rugsprø til lunsj. Fortsett som du pleier, Maren, det inspirerer 😀

    42. Den kommentaren der gjorde meg skikkelig provosert kjenner jeg… At folk i det hele tatt klarer å setter seg ned og formulere noe slikt til et annet menneske.
      Vil derfor bare si; hver gang det popper opp et bilde av deg på Instagram så tenker jeg over hvor sjukt fin utstråling du har! Du ser sunn, frisk og sterk ut – som en jente som trener og tar vare på seg selv 🙂 Kjernesunn, liksom. Og du motiverer meg skikkelig, både måten du spiser og trener på. Har fulgt deg i en liten evighet nå, og du har alltid vært et sunt forbilde – men merker spesielt nå de siste årene at du har fått et mye mer balansert syn på ting. Og akkurat det er en av grunnene til at jeg elsker å følge med på bloggen din. For hver gang jeg titter innom her så vet jeg at jeg slipper å lese om kalorier, lavkalori oppskrifter og se bilde av muskuløse fitness-kropper. Og det å ha fulgt med på deg og din reise såpass lenge, har faktisk også hjulpet meg også som sleit en del med spiseforstyrrelse og overtrening for et par år tilbake. I dag er jeg helt frisk da, og det er mye takket være deg og mange andre sunne treningsprofiler på sosiale medier! Så tusen takk for at du er deg, og at du holder på med det du driver med :-)) Stå på, fortsett å spise og tren akkurat som du vil og aldri stopp å spre positivitet på blogg og Instagram – det smitter <3

    43. Den personen som har skrevet siste spørsmål er tydelig veldig missunnelig og usikker på seg selv. Får sikkert en god følelse av å si sånt til deg, håper isåfall at det er kortvarig.. Jeg hadde kunne bare drømt om å se ut som deg Maren, du er så nydelig!

    44. I hvilket forvrengt univers er Maren stor?? Kjente jeg ble ganske provosert nå! Når jeg ser på bildene du legger ut ser jeg en veldig slank og veltrent dame med et utrolig flott smil! Hvis du er stor så er vel den resterende befolkning sykelig overvektig? Dummeste jeg har lest på lenge…

    45. For en grusom kommentar! Du er på ingen måte stor! Du er kjempefin og knallsterk! Ikke minst virker du som en fantastisk person. Jeg tenker at den som skrev den kommentaren ikke kan ha det noe godt med seg selv. Stå på, og vit at du er mer enn bra nok 💜💜💜

    46. Uff, ble helt lei meg av det siste spørsmålet. Jeg er større enn deg, mindre trent.. men har vært igjennom masse som gjør at jeg idag sitter med kroppen jeg har..og egentlig bare skal være takknemlig om jeg en dag får trene “normalt” igjen.. vet at mange er mye større enn meg, men likevel…
      Sukk.
      Uansett, gode svar fra deg, og så inspirerer du veldig! Du virker som en skikkelig flott dame!
      Ha en strålende dag❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg