Tren som en toppidrettsutøver

I går var jeg innom Vipers Akademiet, som nylig har åpnet like ved der jeg bor, på Tangen, i Kristiansand. Dette er Vipers sitt treningssenter, og jeg har gledet meg til å se det ferdige resultatet. Nå er senteret åpent, men det er fremdeles litt igjen før alt er helt klart. Jeg fikk lov å ta meg en liten økt, i lokalene til disse råspreke, inspirerende og ikke minst motiverende jentene. Senteret er kjempe fint, og jeg koste meg veldig på besøk der. Jeg elsker skriften på veggen, ordene har kraft, og det gjør noe med innsatsviljen når man får trene omgitt av ekte Vipers-råskap. 

Jeg satt opp en liten sirkel til meg selv og koste meg i en drøy halvtimes tid. Sirkelen skal jeg selvfølgelig dele med dere. Jeg varmet først opp med følgende øvelser: 

  • Sidewalk / Elvis-walk med minibands rundt ankler. 20 steg x 3
  • Dype knebøy med minibands rundt knær. 15 repetisjoner x 3 
  • Hofteløft med minibands rundt knær. 15 rep x 3

Deretter kjørte jeg denne sirkelen:

  • Skulderpress med hantler
  • Clean med sandsekk 
  • Pushups mot boks 
  • Gående utfall 
  • Stående roing med hantler
  • Burpees 

Jeg trener jo på Solsiden Pt-senter, og trives veldig godt der, men det var stas å få lov å teste Vipers Akademiet. Jeg har som mål fremover å finne litt tilbake til styrketreningen min, og ha 2 økter pr uke hvor styrketrening med vekter står i fokus. Jeg elsker sirkeltrening, og gjør det desidert mest, men det er ingen tvil om at kroppen har godt av litt skikkelig belastning også innimellom. 

Hva liker du best? Sirkeltrening med mest egenvekt, eller tung styrketrening med vekter? Eller er du kanskje flink til å variere det litt? Jeg prøver å bli sist nevnte, med litt av alt og god variasjon i treningen min. 

 

Smiiiil, Maren 

 

2 kommentarer
    1. Jeg trener nok mest styrketrening, definitivt, men blitt mer glad i løping dette året. Jeg trener aaaaalltid tung styrke, meeen jeg supersetter som regel, særlig tunge øvelser, der jeg gjerne supersetter bein og overkropp, da fullkropp gjør at jeg kan trene gjennom hele kroppen minst tre ganger i uka pluss løping to-tre ganger i uka ^^ Tung belastning er viktig for skjelettet og muskulaturen, og er så superviktig for vår generelle funksjon og helse 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg