14 styrkeøvelser med strikk

​God lørdagsmorgen <3 Jeg er hjemme i Kristiansand, og våknet nettopp etter 9 timer dyp søvn. Det trengtes etter en mildt sagt styrete hjemreise. Forsinkelser, flybytte og mye venting resulterte i at hele fredagskvelden gikk med til reise. Nå er det glemt, jeg er uthvilt og klar for å nyte helgen i helt nydelig vær her på sørlandet. Jeg skal jobbe et par timer, før jeg skal til sentrum å hente et par pakker på posten, og ha tidenes storhandel på mat. Mitt kjøleskap var et sorgens kapittel når jeg kom hjem i går, så i dag skal det fylles opp med mase deilig sunn mat, og litt helgekos. 

Jeg lovte å dele strikkøkten jeg kjørte på jentene en av de siste dagene på campen, og her kommer den. Jeg lærte bort noen av bedøvelsene med strikk på rumpe-økten, og derfor er de ikke med i dette innlegget. Jeg skriver opp de øvelsene som var på rumpeøktenb og derfor ikke er med her, slik alt dere eventuelt kan google dem selv. 

Jeg la opp økten slik at jentene gikk sammen to og to, hvor den ene startet å gjøre øvelsen mens den andre så på teknikk og kom med tilbakemeldinger. Så byttet de. Til sammen skulle jentene ha 50 repetisjoner pr øvelse. De byttet på, jobbet annethvert og tilsammen fikk de 50 repetisjoner. 

ØVELSENE: 

  • Liggende brystpress
  • Pushups 
  • Stående roing
  • Sittende roing 
  • Opptrekk
  • Skulderpress
  • Biceps curl
  • Triceps over head

Øvelser vi gikk gjennom på rumpe-treningen, og som derfor ikke var med på denne økten: 

  • Knebøy med strikk
  • Strak markløft 
  • Kick back
  • Hofteløft med lite strikk rundt knær
  • Sidewalk med lite strikk rundt knær
  • Kamskjell (åpne/lukke øvelsen) med strikk rundt knær 

1. BRYSTPRESS 

2. PUSH-UPS 

3. STÅENDE ROING 

4. SITTENDE ROING 

5. OPPTREKK

6. SKULDERPRESS 

7. BICEPS CURL

8. TRICEPS OVER HEAD 

Hele kroppen kan fint trenes med strikk. Strikken tar minimalt med plass og veier nesten ingenting – helt genialt for den sesongen vi nå straks går inn i. Håper dette gav motivasjon til hvordan du kan bruke strikken på trening på reise, i sommerferien, hjemme eller på trening. 

Ha en nydelig lørdag <3 

 

Smiiiiil, Maren 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg