Oppskrift: Sunne sjokoladekuler

Hei dere<3 Håper dere har en herlig langfredag, og koser dere skikkelig med fri, sol, og god stemning. Jeg titter innom i dag for å dele en supergod oppskrift med dere. Dette er den perfekte påskekos, tursnacks eller bare når du har lyst på noe godt, og samtidig holde det naturlig og næringsrikt.

Denne oppskriften lagde jeg helt på slump, og helt ærlig så hadde jeg ikke trodd det skulle bli så godt som det gjorde. Når resultatet ble så nydelig som det ble, så måtte jeg skynde meg å skrive ned oppskriften med det samme.

Du trenger:

  • 4 store dadler
  • 1 ss cocosa
  • En god håndfull cashewnøtter
  • 1 ss kakaopulver
  • En klype havsalt

Slik gjør du:

Kutt dadlene i biter, og hakk cashewnøttene til små biter. Ha dem i en foodprosessor sammen med cocosa, kakaopulver og salt. Kjør den til en jevn og fin masse. Form / rull passende kuler av deigen. Sett dem kaldt en liten stund før de skal spises. Disse har blitt en favoritt hos meg, og jeg gleder meg til å lage dem igjen. Håper flere har lyst å teste.

I dag har vi hatt en helt magisk dag, i stekende påskesol på hytta. Dere som følger meg på snapchat (marenerdvik) og Instagram (Maren Erdvik) har fått med dere flere glimt fra dagen i dag. Jeg gleder meg til å dele dagens solfylte bilder med dere litt senere. Nå er det straks middag her, etterfulgt av påskekrim, godterier og sofakos. Akkurat slik hver kveld er her på hytta.

 

Smiiil, Maren

4 kommentarer
    1. Hei Maren!
      Har blitt skikkelig fan av både deg som person og bloggen din de siste mnd! Syns det er så trist når du tenker at du ikke er like flink som andre og at du ikke tørr å begi deg ut på nye større prosjekter f.eks. Det har du absolutt ingen grunn til!! Du er så flink, motiverende, positiv, fin og virker veldig gjennomgod!
      En ting jeg lurer litt på når det kommer til krydder og mat.. jeg kan være flink til å spise ren mat, men bruker en god del krydder når jeg steker kylling eller laks. Hva tenker du om krydder? Er det helt greit, eller er det noe man burde styre unna, eller passe på mengde? Burde man finne krydder uten sukker f.eks?

    2. Omg sååååååååå GODT❤️❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍😍😍😍😋😋😋😋😋😋😋😋😋🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤮🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤👹🤤👹🤤👹🤤🤤👹👹👹👹😢😞😢🤭😰🤭🤬😕😡😉😏🧐😙😒😩😔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg