Oppskrift: Grønn super-smoothie

Jeg viste et lite glimt av denne grønne herligheten på Snapchat, og flere har etterspurt oppskriften. Den skal dere selvfølgelig få. Når jeg lagde denne hadde jeg, som dere kanskje ser, litt ekstra god tid. Vanligvis så slenges denne smoothien i en flaske, og drikkes på farta. Den er supergod da også, men har du tid så lag den i en skål, med masse digg topping. 

Du trenger: 

  • 3 dl frossen mango, ananas og banan
  • 1 dl grønnkål 
  • 1 dl spinat 
  • 2 ts matcha pulver 
  • 2 ss kesam naturell 
  • 1 dl eplejuice eller appelsinjuice
  • 1 dl vann 

Kjør alt i blenderen, og tilsett litt mer vann hvis smoothien blir for tykk. Skal du drikke den i en flaske kan den gjerne være tynnere, men skal den i en skål med topping så kan den gjerne være tykkere.

Når det gjelder topping så er det bare å kjøre på med alt du liker, og gjerne litt nye spennene ting. Jeg har blitt gå glad i pasjonsfrukt i det siste, og synes det var en artig ting å bruke. Ellers er alt av frisk frukt nydelig, kakaonibs, gojibær, havregryn, rosiner, bær, kokosmasse, bipollen, raw sjokoladekuler, dadler, usaltede nøtter. Ja lisen er uendelig, her er det bare å være kreativ og lage din favorittskål. Jeg har også litt ekstra frukt og sunn snacks ved siden av, slik at smoothie-bowlen blir et fullverdig måltid, som virkelig metter. 

Jeg håper denne grønne herligheten gav inspirasjon til å leke seg litt med smoothien, smake på masse gode smaker og samtidig få i seg en haug av vitaminer, mineraler og viktige næringsstoffer. For den som ønsker et økt proteininnhold så kan man fint tilsette litt proteinpulver. I denne smoothien får man allerede  seg proteiner fra kesam, men for dem som ønsker litt ekstra er vaniljeprotein supert å tilsette. 

Her starter tirsdagen veldig rolig etter en styrete natt med sterke magesmerter og mye våkentid. Det er ingen hemmelighet at jeg har mye problemer med magen min, og nå er det kun få dager til jeg reiser avgårde på noe som stresser meg veldig, og da er det typisk at det slår ut som verst. Så i dag tar jeg en litt rolig morgen, og koser meg på sofaen med verdens fineste lille valpegutt sovende oppå meg. Ha en finfin tirsdag mine venner.

 

Smiiiil, Maren 

 

5 kommentarer
    1. veldig mange flotte og fine bilder, og jeg får stjerner i øynene og vann i munnen bare av å se på hvordan drikken ble og hvor friske og delikate alle ingrediensene var. tusen takk for dette flotte og supre innlegget.. dette gjorde helt klart dagen min så mye bedre
      Kan du vær så snill ta en tur innom min blogg :)? Legge igjen en kommentar?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg