To effektive favoritter

Inneholder annonselenker

Jeg spretter innom denne lørdagen for å dele to effektive, rå og litt annerledes styrkeøvelser med dere. Jeg er stor fan av å kombinere disse to for å virkelig booste treningsøkten min. Gjør dem i super-sett, eller bruk dem som en del av sirkeltreningen din. Her et det garantert både svette- og syrefest! 

1. BATTLE ROPE 

Stå med hoftebreddes avstand mellom bena, ta tak i begge endene av tauet. Stram magen, og stå litt foroverlent med lett bøy i knærne. Varier mellom sigle-bølger, og doble bølger. Begge armer samtidig, og en og en arm. Øvelsen kan også gjøres i knestående. Du kan også gå opp og ned fra knestående, til stående mens du jobber med armene og lager bølger. 

2. HOPPENDE KNEBØY MED SANDSEKK 

Stå med skulderbreddes avstand mellom bena, sandsekken plasseres på skuldrene. La hoften gli bakover, knærne bøyes, kom ned til rett under 90grader. Klarer du dypere, mens ryggen fremdeles holdes rett og fin, så er det supert. Aktiver sete, press opp med tyngden på hælene,  og avslutt med et eksplosivt hopp. Kom direkte ned i en ny knebøy og gjenta. 

Topp – Reebok (50% salg)  // Tights – Reebok // Sko – Reebok 

Disse to øvelsene er brutale, men samtidig utrolig effektive og morsomme. Øvelsen med tauene utfordrer virkelig både pulsen, kjernemuskulatur, armer og skuldre. Knebøy med sandsekken setter i gang en solid syrefest i både rumpe og lår. Test dem ut på din neste treningsøkt, enten som en del av økten din, eller som en skikkelig finisher på slutten. 

Toppen jeg har på meg har jeg linket til over, jeg fant den nemlig på 50% salg i svart. Den har kommet inn igjen, men da til full pris. Så hvis størrelsen din er utsolgt på salg, så finnes den HER også. Tightsen er helt utrolig god, modellen heter LUX, og jeg har den i flere farger. Den er høy på livet, og super til styrketrening. Bildene er tatt av flinke Victoria Nevland. 

God helg, og god trening <3 

 

Smiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. Jeg skjønner ikke så mye av de øktene du feks legger ut på snapchat. Er dette noe du kan skrive litt om, og forklare hva de forskjellige(mest vanlige) øvelsene betyr? Og hvordan det utføres, er det superset, sirkeltrening osv osv?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg