Oppskrift: Sunn og mettende omelett

Denne godsaken av en omelett har blitt en stor favoritt hos meg, og jeg spiser den både til frokost og lunsj. Omelett er enkelt, og det beste med den er at den kan varieres i det uendelige, helt etter smak, ønsker og behov. Jeg varierer ofte omeletten min selv, men det er likevel en base som alltid går igjen. 

Min favoritt omelett: 

  • 3 egg
  • 6 ss vann
  • 100g skinke kuttet i biter 
  • Et par buketter brokkoli kuttet i biter 
  • Ost av eget ønske. Jeg bruker mozzarella & litt fetaost 
  • Salt & pepper 

Jeg liker også godt å ha litt rødløk, eller paprika i, og gjerne andre typer ost også. Et annet godt tips er å ha tynnepotetskiver i bunnen av omleletten, da metter den mer, og kan fungere supert som en middag. Dersom du ikke er så glad i potet, kan du bytte poteten med pastinakk. Her er det enormt med muligheter, så test gjerne litt ulike varianter, og finn din favoritt. Her får du i deg alt du trenger, proteiner fra egg, ost og skinke, sunt fett fra eggeplummen og avokadoen jeg har i salaten, og karbohydrater fra knekkebrød og eventuelt potet/grønnsaker. 

Jeg serverte med hjemmelagde knekkebrød og en frisk grønn salat. Oppskriften på knekkebrødene finner dere HER. 

I dag starter jeg dagen med en kaffekopp, og et liten time med macen og planleggeren min. Jeg kom litt skjevt ut med hele starten på 2018, så i dag har jeg på en måte min start på året. Det viktigste er å legge en plan, og få en oversikt over hva som skal gjøres. Jeg koser meg meg en skål med frukt og meieriprodukter nå på morgenen, også blir det en omelett til lunsj litt senere. 

Hva er din plan denne mandagen? Det er så artig å høre fra dere. Er du på jobb? Eller kanskje du studerer? Hva jobber du med, eller hva studerer du? Fortell meg om deg og din mandag. Jeg gleder meg til å høre fra deg. 

 

Smiiil, Maren 

 

19 kommentarer
    1. Min plan er desverre en eksamen i utlandet, så rett tilbake til hybelen og pugge til neste om to dager. Litt seig start på året, men håper at Februar blir min måned!!

    2. Jeg er Vernepleier så jeg startet året med å ha opplæring på en ny vernepleier som tar over min stilling, siden jeg gikk ut av komfortsonen min og søkte ny jobb før nyttår, og fikk den <3 ville ikke Gro fast der jeg jobbet, og jeg trengte en ny utfordring og nye ansikter. Og da tok jeg steget, så begynner i ny jobb på onsdag. I et nytt bofellesskap for personer med psykisk utviklingshemming. Gleder meg mye, og gleder meg til å ta fatt på nye og spennende utfordringer! God klem <3

    3. Så deilig! Du gir mye motivasjon til et sprekt nyttår!
      Jeg har noen spørsmål angående sykepleierstudiet; Har du noen tanker om videreutdanning innen sykepleie? Hva synest du om sykepleiestudiet generelt? jobber du som sykepleier nå? 🙂
      Klem <3

    4. Omelett med røkt laks og f spinat er også helt fantastisk. Ellers digger jeg kombinasjonen av fetaost eller mozzarella sammen med skinke eller pølse og tomat 😀
      Min mandag gikk til en liten lett hjemme økt med egen kroppsvekt og kettlebell og en god og lang Power walk med lydbok på øret. Ellers en slapp dag med lesing og sofasliting

    5. Selv om du har hatt en sykdomsperiode syns jeg du har blogget utrolig bra likevel!
      Den siste benøkten du la ut har jeg lagt inn i fullkroppsprogrammet mitt, og mikset litt på den slik at den passet perfekt inn! Deilig med litt ny inspirasjon!
      Jeg startet i ny jobb som barnehagelærer på en småbarnsavdeling fra 2. Januar så dagene går til det, ellers blir det litt trening på kvelden 🙂 Håper du får en fin uke!

    6. Kine Marie: Åå det blir jeg så glad for å høre. Tusen takk<3 Det er en fordel at en Mac kan bli med opp i senga, og at man hat et stort bildearkiv å ta av i slike situasjoner. Så gøy du kunne bruke det til inspirasjon - det var motiverende for meg å høre :):)) Ønsker deg en super uke<3 M

    7. Herlig og motiverende å lese bloggen din 😄 Jeg jobber som interiørveileder og møbelselger, så dagene går i ett med salget 👊😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg