Gi litt mer faen

En god resept på et godt liv er å gi litt mer faen 

Jeg glemmer aldri første gang jeg leste den setningen – den var som skrevet for meg. Og mannen som sa det var en mann jeg har stor respekt for. Han er ikke lenger blant oss, men hans ord står sterkere en noen sinne. Den mannen var Per Fugelli, og jeg tenker tilbake på han som et fantastisk klokt og fint menneske. 

Jeg er ekstremt dårlig til å ikke la meg påvirke av negative ting, og jeg er ikke flink til å la ting prelle av. Jeg tar ting personlig, jeg tar ting inn, og jeg blir utrolig lei meg. Jeg tenker på ting i lang tid, og jeg får dårlig samvittighet for småting. Jeg er generelt utrolig dårlig til å følge Herr Fugelli sitt råd for et godt liv. 

Jeg tenker på hva folk tenker, synes, og mener. Jeg bryr meg nok litt for mye, og det fører ingenting godt med seg. Det er ikke spesielt gode egenskaper å ha når man er blogger, og utleverer seg selv hver eneste dag til mange mange tusen mennesker. Mennesker med tanker og meninger.  

Jeg tenker at ved å si det høyt, og skrive dette ned så blir jeg kanskje mer bevisst, og forhåpentligvis lære meg å gi litt mer blaffen ( forøvrig et ord som passer bedre inn i mitt ordforråd, men det har liksom ikke samme kraften ). 

Hvordan er det med deg? Er du flink til å la ting prelle av, og ikke la ting som ikke gjør deg godt gå innpå deg? 

 

Smiil, Maren 

 

14 kommentarer
    1. Så fint at du deler dette. Jeg har det akkurat slik som deg med at ting går veldig innpå meg og tenker på hva folk mener om meg. Jeg hadde en periode hvor jeg ble veldig oppgitt over dette og fant et sitat som hjalp meg meg mye. Der stod det at folk har over 50,000 tanker om dagen og dersom noen tenker på deg 10 ganger i løpet av en dag så utgjør dette bare 0,02% av tankene deres. Jeg lagret sitatet på pcen og tok det ofte frem. Folk er som regel mest opptatt av seg selv, og de som ofte har noe negativt å si om andre har det som regel ikke så godt med seg selv.
      Jeg tror de fleste har et veldig godt inntrykk av deg og synes du er en super blogger <3

    2. Andrine: Det kommer , vi har bare jobbet litt med å få i boks høstturen 2018 også. Ser ut som den datoen spikres i dag 😀 April 2018 turen er faktisk nesten full – veldig mange av de som har vært på tur med oss før er med igjen , og det er jo helt fantastisk <3

    3. Så spennende!! Skal være med for første gang og gleder meg veldig. Veldig spent på å dra alene – men tipper det fikser seg?? Hehe, spent jente her <3 Ha en fin dag, fina!

    4. Andrine: Åå kjære deg – det er noe av det beste med sånne turer – vi blir en stor vennegjeng og det er helt konge å reise alene:):) Skjønner at du er litt spent, og det skal man være, men det er virkelig bare å glede seg <3 Du blir SÅ godt tatt vare på, og vi er sammen hele tiden. Ha en nydelig dag. God klem til deg

    5. Så fint innlegg og nydelige bilder av deg. Jeg har hatt det på samme måte at jeg tenker ofte over hva andre mener og synes om meg, men jeg har bare gitt blanke i det for det er ingen vits å gå rundt å uroe seg for sånt. 🙂

    6. Nå fikk jeg en tåre i øyekroken… Følte du skrev ned tankene mine! Samboeren min er den som pleier å si det til meg: “Gi litt mer faen. Ikke tenk på de andre og hva de sier, mener osv. Vær deg selv, da kommer alle til å elske deg for det gjør jeg!”
      Stå på Maren! Du er super <3

    7. Jeg blir lett påvirket av andre mennesker, gjorde i hvert fall før. Og det er klart at jeg bryr meg. Ord sårer mer enn fysiske reaksjoner. Forloveden min sier til meg hele tiden at jeg må slutte å tenke på hva andre mener. Det er ikke alltid så enkelt 🙂 Vet ikke om det er en jentegreie eller generelt en greie for folk flest, haha, men det er MANGE som bryr seg, men som sier de ikke gjør det. Det kommer jo helt an på hva det er snakk om, tenker jeg.

    8. Du har ett så himla fint leende och dina ögon är hur vackra som helst!
      På min blogg får du läsa om psykisk ohälsa , inspiration , tips och min vardag och mycket mer!

    9. Fint at du skriver dette, jeg er på samme måten. Jeg grubler over den minste ting, og når jeg sier dette til andre involverte blir de overrasket over at jeg tok det så til meg. Jeg husker da Per Fugelli sa det om å gi mer faen, og jeg tok det vekdig til meg og prøver å huske på det. Jeg prøver å ta til meg det som er viktig, men det er veldig mye man kan le av og prelle av seg! Skal jeg fungere i hverdagen, må jeg ikke la meg holde tilbake av småting. Men det er en prosess som er viktig å sette fokus på. Veldig glad for at du er ærlig om det, det er veldig mange som har det på den måten. Du er veldig flink og er et godt forbilde. Stå på videre!

    10. Nydelig innlegg, akkurat som deg ❤
      liker så godt å lese innleggene dine og se på de fine bildene du legger ut. Du er bare så ekte og har et godt hjerte. Du er rett og slett helt unik 😊😊

    11. Nei.
      Alt går innpå meg.
      Jeg blir enten sint eller lei meg.
      Skulle ønske jeg var flinkere til å ikke bry meg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg