Jeg tviler ofte på meg selv

God lørdagsmorgen<3 Håper du har sovet godt, og er klar for å gjøre denne lørdagen fin. Jeg er tidlig oppe, og skal straks avgårde på trening. Jeg hadde bare lyst å titte innom å si god morgen, og ønske dere en fin start på dagen. Jeg har også lyst å vise dere et par bilder fra i går. Jeg flyttet “kontoret” ut på cafe, og koste meg med kaffe, lun deilig stemning og noen gode kreative timer, før en venninne kom og vi spiste lunsj sammen. Jeg føler meg heldig som har mulighet til å jobbe på denne måten, og nyter det veldig akkurat nå. Jeg tar det virkelig ikke for gitt.

Jeg vet hvordan det er å løpe rundt på et sykehus, på en helt ekstremt hektisk vakt. Jeg vet hvordan det er å jobbe triple nattevakter, jeg vet hvordan det er å gå fra senvakt til tidligvakt, jeg vet hvordan det er å ikke rekke å spise hele dagen på jobb. Jeg vet hvordan det er å gi absolutt alt du har, og enda litt til, uten å føle at du var i nærheten av å strekke til… Jeg vet hvor sinnsykt heldig jeg er som kan sitte på en koselig cafe, skrive, være kreativ med tekst og bilder, dyrke egne hobbyer og jobbe direkte mot noe som jeg utelukkende synes jeg er supergøy. 

Sykepleien er fantastisk, og jeg er så stolt og takknemlig for den jobben. Mange spør hva som skjer med sykepleien nå, og om jeg har sluttet. Jeg har ikke sluttet, jeg kommer aldri til å slutte som sykepleier. Det er jo profesjonen min, yrket mitt, og den jeg er. Jeg hadde et vikariat som gikk ut nå i oktober, og tar kun ekstravakter nå, men jeg har ikke sluttet – det skjer aldri. Jeg skal bli gammel som sykepleier, og skal jobbe som sykepleier hele livet. For en periode akkurat nå setter jeg fokus på blogg, sosiale medier, treningsartikler for ShapeUp, spennende samarbeid, enda flere treningsreiser og hele det fantastiske sirkuset der. 

Jeg har tvilt mye på meg selv i prosessen, og det gjør jeg fremdeles. Jeg har vært i dette gamet lenge, men aldri turt å satse 100%. Jeg tenker enda litt på at jeg synes dette med blogg og sosiale medier er et merkelig fenomen. Hvorfor i all verden skal noen ha lyst å følge med på meg, og hva jeg driver med. Jeg er uendelig glad for at noen vil det, men det er jo litt rart også. Jeg lærer hele tiden, og utvikler meg masse. Jeg blir tøffere og tør mer. Jeg tar nye steg mot en fremtid jeg ikke helt vet hvordan ser ut, og det er både skummelt, og utrolig spennende. Jeg tøyer grensene mine, og pusher meg selv til å våge mer, stikke nesa litt mer frem, holde foredrag, gjøre større samarbeid og gjøre enda flere store treningsreiser. Jeg E L S K E R  dette her, og håper jeg kan få holde på i lang lang tid. 

Kyllingsalat på Bønder i Byen, Kristiansand 

Nå ble dette lille god morgen innlegget mitt til en lang greie, men det jeg ville med dette var egentlig bare å si at jeg er i en utrolig spennende prosess, som jeg er utrolig takknemlig for å få lov å oppleve. Jeg er takknemlig for muligheten til å jobbe på denne måten, og så glad for at dere alle klikker dere innom her, leser artiklene mine, ser på bildene, følger meg på mine kanaler, melder dere på treningsreisene og mest av alt – viser den støtten dere gjør. Hver eneste uke får jeg tilbakemeldinger fra dere, og jeg tror ikke jeg vet om noen andre som har så trofaste, gode og omsorgsfulle lesere som det jeg har. Jeg lover å jobbe på for å gi dere masse godt innhold, inspirere til en aktiv hverdag, motivere til trening, dele sunn mat, og livets opp og nedturer.

Jeg gleder meg til alt vi skal oppleve sammen fremover, og er så glad for alt dere gir. Når jeg tviler på meg selv, og føler jeg står utstøtt. Når jeg blir usikker på hele dette sosiale medier sirkuset, og mister troen på meg selv, så er dere alltid der. Dere klikker dere inn, og legger igjen koselige små spor etter dere. Det betyr alt <3 

Ha en nydelig lørdag mine venner, og takk for at du tok deg tid til å lese hele dette innlegget – det ble et par setninger lenger enn jeg hadde planlagt. 

 

Smiiiil Maren 

 

 

17 kommentarer
    1. Fint innlegg, lykke til med alt du holder på med – og mist aldri troen på deg selv, du er god, svært god på det du holder på med 👍

    2. Har aldri kommentert på en blogg før, men vil bare si at bloggen din er et hyggelig og inspirerende sted!! Takk for fine og naturlige innlegg:)

    3. Og dette er grunnen til at jeg ble fast leser for en stund tilbake – fordri du er den personen du er! Virker tvers igjennom herlig. Fortsett med det du driver med!!! Aldri gi opp & ha en fin dag, fining <3
      Good klem

    4. Kjenner selv at jeg har en litt sliten dag i dag etter en intens jobbuke, og kjente så smått en tåre i øyekroken av å lese dette. Stå på, Maren, jeg ble i alle fall inspirert til å lage meg en god og glad dag <3

    5. Koselig og fint innlegg 🙂
      Jeg har følgt bloggen din lenge og det er den eneste Bloggen jeg fortsatt følger fast.
      Du har en fantastisk fin balanse 🙂
      Stå på videre Maren! Heier på deg 🙂
      Ha en strålende lørdag 🙂
      Smil fra meg

    6. Jeg digger deg og bloggen og alt du står for! Du er heldig som kan drive med dette, men det kommer fordi du er flink! Klem

    7. Hei Maren.
      Ville bare si at jeg er utrolig glad i bloggen din. Jeg kjenner deg ikke personlig, men etter å ha lest bloggen din over en så lang periode synes jeg det virker som om du er en av de mest herlige personene jeg “kjenner”. Det er så deilig å ha bloggere som viser sine svakheter og som tør å åpne seg – som ikke bare fronter dyre innkjøp, perfekte liv og hjem, og en “fuck-janteloven” tankegang som får de til å fremstå som “at the top of the world”.
      Uff nå hørtes jeg bitter ut her, ikke meningen – hehe. Jeg synes naturligvis det er flott at personer er selvsikre og trosser janteloven, for det skal man. Den store forskjellen ligger i hvordan man gjør dette – og her ruler du. Gode Maren. Håper du får en fantastisk lørdagskveld videre.
      Klem en som synes du er mer enn bra nok

    8. Dette er første gang jeg kommenterer på en blogg, men jeg må bare si at du fortjener alt godt som kommer din vei! For en ydmyk, inspirerende og god kvinne du er.

    9. Frida: Jeg blir helt rørt <3 Her sitter jeg å sjekker bloggen før jeg skal legge meg, også leser jeg dette. Tusen tusen takk. Klem tilbake til deg

    10. Andrine: Hadde du visst hvor mye det betyr med kommentarer som dette. Tusen takk Andrine, det varmer langt langt inn i hjertet <3 Jeg er heldig som har lesere som deg her på bloggen <3

    11. Tuva: Tusen takk for at du valgte å kommentere – for meg gjør det en så enorm stor forskjell. Ordene dine betyr masse – tusen tusen takk 🙂

    12. Hei Maren.
      Jeg ville bare bygge litt videre på det Frida har sagt. Jeg tror at Frida, jeg selv og sikkert flere andre setter stor pris på å lese om deg og det du skriver, fordi vi føler (og jeg vét) at du er ekte og at du er deg selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg