Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør

Denne deiligheten her skulle være min frokost, men plutselig ringte telefonen og tiden løp fra meg. Jeg måtte løpe avgårde til en avtale uten å rekke å spise, også gikk dagen i ett, og jeg fikk ikke satt meg ned å spist før klokken 14.30. Det er IKKE bra, og heldigvis svært ulikt meg.

Jeg glemmer aldri å spise, det kan være det går litt tid, men det har aldri skjedd at jeg har glemt det. Jeg forstår ikke det der, hvordan glemmer man å spise? Jeg gleder meg alltid til måltidene, og sulten melder seg jo når det går for lang tid. Jeg kan rett og slett ikke forstå hvordan man glemmer det. 

Når smoothie bowlen endelig ble spist var det en magisk opplevelse. Jeg er så hekta på denne typen mat. Jeg både kjøper dem ute, og lager dem selv. Denne er kjøpt, mine ser ikke så freshe ut. Det beste med denne er toppingen, altså for en guddommelig miks av granola, nær, kakonibs, nøtter og frukt. Mmmm. Smoothien i glasset er en jordbærsmoothie. Livet <3 

Jevnlige måltider, og sunt påfyll gjennom dagen anbefales. Utsette frokosten til kl 15 anbefales ikke. Det resulterte i tullete kosthold resten av dagen, og tidenes smell nå på kvelden. Jada, både is, smågodt og chips – rett ned på null komma niks. Alt på grunn av for lite mat tidlig på dagen, og ujevn energi. Ikkje bra! Så ingen misforstår ( for det er det alltid noen som gjør ) så mener jeg at det er helt topp å kose seg med smågodt og is, men tullete ujevt kosthold, og frokost på ettermiddagen, anbefales ikke. Så – gjør som jeg sier, og ikke som jeg gjør.

Nå skal jeg hoppe i seng, og krysser fingrene for at lille valpegutten min har lyst å sove litt lenger i natt enn han har gjort de siste dagene. I går var vi ute på tur midt på natten, og i dag klarte han å drøye til 05.30 før han ville ut. Altså jeg gir opp – det er bare FOR tidlig. Så fingers crossed for at det blir en laaang og deilig fredagsmorgen. 

 

Smiiil, Maren 

 

2 kommentarer
    1. Akkurat sånn blir det for meg og, hvis jeg spiser første måltid sent! Frokost er så viktig! Hvis det ikke går utover noen andre enn meg selv at jeg f.eks. kommer for sent til noe, så gjør jeg lett det for å få spist frokost og kost meg. Det setter standarden for dagen:) Man blir helt tullete i hele kroppen av sånn uregelmessig spising, skjønner meg ikke på de som har det sånn hver dag og ikke bryr seg, haha. Nei, mat er både viktig og ikke minst så utrolig godt 😀

    2. Lena fra Kroatia: Da er vi veldig veldig enige Lena <3 Jevnt påfyll av sunn god mat er ala omega. Fy søren for noe styr og tull det ble for min del i går, våknet helt kvalm i dag. hehe. men nå er det digg sunn mat i magen, og formen er finfin igjen 😀 tenk at det kan ha så mye å si .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg