Sunn snacks når du trenger det mest

Reklame

Mange av dere har sett at jeg har momset på denne deiligheten av en bar i det siste, og det er fordi jeg over en periode har testet ut denne nyheten fra Atkins. Jeg hadde den blant annet med meg på toppturen vi gikk på Hovden i helgen, og koste meg med en til  i solveggen på hytta etter turen. Atkins Coconut Almond Crisp passer perfekt som et mellommåltid, eller sunn snacks på tur. Jeg skal innrømme en ting for dere, og det er at jeg har spist aller flest slik som dette, sittende i sofaen, enten jobbende på macen, eller mens jeg ser en serie og koser med Leo. Denne baren er gull verd som et sunt snacks alternativ. 

Jeg har delt den med både foreldre, venner, kjæreste og kolleger, og dommen er enstemmig – den smaker helt utrolig godt. Noen av tilbakemeldingene har vært at den er så god på grunn av den crunchy konsistensen, den ekte smaken og ingen kunstig søtningssmak. Spesielt min pappa er helt allergisk mot slike syntetiske smaker, og det er få barer han liker. Han har virkelig tatt Coconut Almond crisp til sitt hjerte, og klarte å momse i seg en god del av dem på fjellturen vår. hehe. 

En bar som faktisk metter:

Dette er en musli bar, som hvert fall gir meg følelsen av at den metter mer. Det at den også inneholder både kokos og mandler gir sunne fettsyrer som gjør at jeg holder meg mett lenger. Baren er rik på protein, rik på fiber, og har et lavt sukkerinnhold. Dette er vel og bra, men for min del så nytter det ikke hvor bra næringsinnhold baren har, smaker den ikke godt så kommer jeg ikke til å spise den. 

Atkins sine barer får du kjøpt så og si overalt. Den selges på Kiwi, Joker, alle coop, Spar, Bunnpris, ultra, Meny, Vita, XXL, Life, Helois, Sunnkost og enda flere. Disse barene er som dere skjønner svært tilgjengelige, og alltid lett å få tak i når du trenger dem. De finnes i flere smaker, og jeg har tidligere fortalt dere at jeg er stor fan av Caramel Fudge, og Peanut Caramel. Det er mange gode, og kommer stadig nyheter. Siste tilskudd til gjengen er altså denne godsaken, Coconut Almond Crisp bar. 

Alle som leser denne bloggen vet at jeg digger barer, og ofte har det med meg rundt som redning når sulten melder seg, eller som litt sunnere kos når søtsuget kommer snikende. Jeg liker som nevnt flere av atkins sine barer, og nå tror jeg sannelig Fudge Caramel baren har fått en solid utfordrer. Les mer om Atkins barene, se innhold, og hold deg oppdatert på spennende sporty nyheter på Atkins sin Facebook HER. 

Har du smakt noen av Atkins sine barer, hva er din favoritt? 

 

Smiiiil Maren 

10 kommentarer
    1. Hvor sunne er de egenltig? Er kalorinivået høyt? Er det “lov” å spise en slik når en går på diett når søtsuget melder seg elller blir det for mye kalorier og sukker?

    2. Tåler magen din disse og andre barer Maren? Jeg antar du vet at dette er noe av det verste å spise for en ømfiendtlig mage, det er ihvertfall min erfaring. Særlig disse som kombinerer MYE fiber med søtstoff. Dessverre, for mange er enormt gode…

    3. Åhh, denne må prøves! Elsker barene dem’s, spesielt hazelnut crisp (tror det er det den heter). Har et annet spørsmål til deg som gjelder trening av rumpe, jeg hater knebøy, men vil gjerne trene rumpa, lurer derfor på om stående sykling i oppoverbakke trener den? Hehe, eventuelt om du har noe andre tips til øvelser?

    4. Hvorfor overså du første kommentar ? Lurer på det samme.
      Hvor sunn er den og hvor mye sukker er det i den?
      Minste du kam gjøre er å svare på spm når du får betalt å poste dette innlegget og i tillegg gratis barer! Det tror jeg oppdragsgiver setter pris på.

    5. Anonym: Skal svare<3 ville bare svare ordentlig og med et stort foredrag på planen i morgen går det litt i ett. Hadde tenkt å la vær å godkjenne til jeg hadde tid til å gi et ordentlig svar - men så ble den vist godkjent likevel. Lover å svare :):)

    6. Solfrid: Det ligger på ca 200 kcal, som jeg synes er helt supert. Minimalt med sukker, godt med fiber og høyt innhold av protein gjør at disse, i følge meg, er helt 100% innafor. men nå vet jo ikke jeg hvem du er, hva din diett er, hva målet ditt er, om du trener eller noe som helst, så om disse er “lov” på din diett kan jeg dessverre ikke si noe om <3 Jeg spiser dem som mellommåltid, kos og når jeg får lyst på noe søtt hvert fall 😀

    7. Hater at det hele tiden må være innslag av nøtter i barer! Har smakt Atkins, og der er fudge caramel favoritten. Brownie er også veldig god, men fordi disse barene er så sykt mektige, så greier jeg aldri mer enn 1/2 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg