30 spørsmål, 30 svar

Jeg synes det er så artig å lese spørsmål og svar på andre blogger, så da tenkte jeg det kunne være gøy å kjøre i gang her også. Her kommer 30 helt random spørsmål, også har jeg svart etter beste evne. Håper dere liker det: 

1. Hvor gammel er du ? Jeg er 28 år

2. Hvor høy? 1.70

3. Stjernetegn? Jeg er født 13 april, og blir da stjernetegnet væren. 

4. Når står du opp i hverdagen? Rundt klokken 07-08. Hvis jeg skal på jobb på sykehuset står jeg opp rett før 06. 

5. Og i helgene? Da kan jeg sove til 09-10 maks, men da har det gjerne blitt litt sent kvelden før. Tidenes A-menneske med andre ord. 

6. Favorittsang akkurat nå? Jeg har egentlig ingen sånn soleklar favoritt akkurat nå, men alt av happy sommermusikk er topp. 

7. Har du tatoveringer? Nei ikke en eneste en, og det er jeg veldig glad for. Jeg hatet foreldrene mine i månedsvis da jeg var 16 år, og ikke fikk lov å ta en salamander på magen (!!) Takk gud for mamma og pappa som satt en stopper for det, ellers hadde jeg hatt en salamander som kom krypende opp fra buksen og oppover magen nå. Skrekk og gru! 

 8. Hva var det siste du spiste? Jeg har akkurat kost meg med proteinpannekaker, og en kaffekopp

9. Hva var det siste du drakk? En stor kopp kaffe med melk. 

10. En hemmelighet om deg? Nei si det, jeg vet ikke om jeg har så mange hemmeligheter, men hvis jeg skal tenke på noe som dere kanskje ikke vet om meg, så er det kanskje at jeg hat tatovert brynene? og liner over øyet. Sistnevnte var så vondt at jeg gjorde det kun én gang, og fullførte aldri, så den streken ser man ikke. Brynene er gjort med en slik teknikk at det tatoveres inn hår, og dermed ser det helt naturlig ut. 

11. Har du noen gang vært forelsket? Ja, og det er verdens beste og verste følelse. Slitsomt og fantastisk på en gang <3 

12. Hvilken farge har du på tannbørsten din? Rosa 

13. Hva hører du på akkurat nå? En hel haug av crazy crossfitfolk som løper rund utenfor leiligheten min. Det er en utendørs crossfitkonkurranse her i helgen, og det jobbes på som bare rakker´n der ute. 

14. Er det noen du savner? Ja 

15. Favoritt quote? “Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always”  Det handler litt om det at alle har ting som foregår i livene sine, som vi ikke kan se utenfra. Det er så enkelt å være snill og hyggelig mot folk, og jeg kan ikke finne en eneste grunn til at vi ikke skal være høflige, hyggelige, åpne og imøtekommende til mennesker vi treffer. Dette har bare blitt styrket etter jeg begynte som sykepleier, og jobbet ulike steder, slik som barneposten og kanskje spesielt innenfor rus. Det er så mange skjebner i så mange familier, som er helt umulig å oppdage fra utsiden. Så bare vær gode mot hverandre – alltid<3 

16. Høy eller lav musikk? Ja takk begge deler, i ulike situasjoner. Er jeg ute på noe gøy, trener eller skal vaske leiligheten så gjerne høy musikk. Skal jeg slappe av og kose meg så gjerne lav. 

17. Hvor drar du når du er trist? Jeg er heldigvis ikke så ofte trist, men blir jeg først trist så trenger jeg å være alene. Finne ut av hvorfor jeg er trist og prøve å finnen en løsning. Jeg lukker meg nok litt inne først, men så fortstår jeg fort at jeg ikke kommer noen vei med det, og da er en god, nær venninne eller min fantastiske mamma de første som får en telefon. 

18. Favorittfarge? Jeg er veldig glad i pasteller og duse delikate farger, samtidig som jeg synes sterke farger er super fristende og fint på mat for eksempel. Så farger generelt er positivt på mat og slike ting, men på klær, interiør osv så er jeg nok mer på det duse, jordfarger, svart, hvit. Enkelt og typisk nordisk. 

19. Hvem snakket du med sist? Kjæresten min 

20. Hva ønsker du deg mest akkurat nå? Jeg har så lyst på et sånn digert badedyr, gjerne en flamingo eller en gigantisk svane. Dere har sett de rundt på sosiale medier sant? De er så gøye! Vi fant dem på Rhodos i juni, men kjøpte dem ikke. Fy som jeg angrer. Vi lette rundt i Frankrike, men uten hell. 

21. Hva var det siste du kjøpte? Et deksellader til min iphone. Det er så håpløst, sender jeg én snap utendørs så dør den på strøm. Helt krise! Så nå har jeg skaffet meg et sånn appel deksellader, og det er HELT genialt. 

22. Hva står det på den siste SMS’en du sendte? “Ååå så fristende og godt <3 Hvor er dere nå?” 

23. Hva skal du gjøre til helgen? Nå er det jo helg, og i går var vi ute en tur og feiret et vennepar sin 10 års bryllupsdag. I kveld skal jeg bare kose meg og slappe av hjemme. I morgen skal jeg inn å ta en ekstravakt på sykehuset. 

24. Drømmereisemål? Jeg drømmer om Mexico, Maldivene, Santorini og Miami.  

25. Hvordan er du som venn? Jeg tror og håper jeg er omsorgsfull, raus, snill og tilstede. 

26. Hva kan holde deg våken om natta? Åå alt for mye. Jeg er en tenker, og kan ligge å løse verdensproblemer til langt ut på morgenkvisten.  

27. Hvem i Kardashian-klanen er du? Jeg føler egentlig ikke jeg kan helt relatere meg til noen av dem, men jeg liker best Chloe. Jeg elsker personligheten hennes, og humoren. 

28. Hvilken TV-serie følger du med på nå? Jeg er serie-junkie delux, og har sett helt enormt med serier. Akkurat nå ser jeg Limitless, og Ozark med kjæretsen, og Nashville alene. Sistnevnte er jo helt super komisk at jeg ser på, det er så far out i forhold til hva jeg egentlig liker av serier, men sannelig har jeg ikke slukt to sesonger av det også. 

29. Hvilken bok leste du sist? Den siste til Jørn Lier Horst, faktisk ikke den beste av han synes jeg. Jeg leste den nest siste av han like før denne, og den var fantastisk. 

30. Hva skal du gjøre når du er ferdig med dette innlegget? Da skal vi lufte valpen, før vi skal ut på Ikea og en tur innom sørlandsenteret for å fikse litt diverse ting som har blitt utsatt alt for lenge. Etterpå er det Lunsj på M beachclub, med min egen Detox meny. 

 

Smiiiil, Maren 

 

 

24 kommentarer
    1. Likte dette blogginnlegget skikkelig godt! Fint med et litt annerledes innlegg der jeg kan bli enda bedre kjent med deg på en fin måte. 🙂
      Kjenner meg så altfor godt igjen i det med å utsette ting som skal fikses. Litt for god på det.. Men veldig godt når det blir ferdig. Passer med en lunsjavtale som “belønning” 😉
      God helg <3

    2. Artig innlegg!
      Ser på ofte på snapchat at du har så fine dongeribukser på deg. Hvor er den/de fra? Så fin blåfarge

    3. Elsker favorittsitatet ditt, det er allerede adoptert!💜 Hvor er det fra..?
      Og forresten: Er det lov å spørre hvor du tatoverte brynene og hvor mye det kostet..? Trenger selvsagt ikke svare på det altså..😊

    4. Spennende innlegg. jeg lurerveldig på en ting, men har glemt å spørre i de forrige treningsinnleggene dine. Jeg sliter alltid med hold på løpeturen uansett hvordan jeg justerer tempo. har egentlig prøvd diverse ift matrutiner og tid før løpetur uten lykke…
      Hvordan gjør du det når du skal løpe? Feks på morgenen eller ut på kvelden? Hva spiser du og hvor lang tid lar du det gå før du har spist? Og hva gjør du om du merker hold?
      Har snakket med såå mange, også på treningssenter, uten å få noe tips som fungerer da jeg har prøvd så mye 🙁 Håper veldig sterkt på svar fra deg! Du inspirerer meg så fote til å ta meg en ny løpetur og jeg har SÅ lyst!!

    5. Vad hände med videobloggarna som du skrev att du skulle göra för ett tag sedan? Hade varit kul som variation till vanliga inlägg 🙂

    6. Eg kjøpte eit slikt badedyr då vi var i syden tidligare i sommar. Meiner at eg såg dei selge slike badedyr på Nelly 😊

    7. Heii! Igjen så koselig å stikke innom bloggen din 😍 Jeg har sett badedyrene (flamingo) på Nille, og minst et annet sted, men greier ikke huske om det var Europris eller Clas Ohlson, men sjekk de gjerne ut 😊 Så de isåfall på Nille 😀😀 Klem fra ei som er på nattevakt i hjemmesykepleien og elsker bloggen din ❤️

    8. Hanne N: Så koselig du synes det Hanne <3 Nå ble jeg veldig glad. Takk for tips, skal sjekke det ut!! Håper nattevakten gikk fint, god klem til deg <3

    9. FRK: Åå det der med hold eller sting som vi sier her på sørlandet er så irriterende. Akkurat det er grunnen til at jeg helst løper på morgenen, og gjerne før frokost. Da får jeg aldri hold, men spiser jeg et stort måltid så har jeg ikke sjans. Skal jeg løpe på kvelden, så kan jeg ikke ha spist noe de to siste timene før løpeturen. Dette er svært individuelt, og det som funker for meg funker kanskje ikke for deg. Man vet jo ikke helt hva dette med hold er, og dermed er det vanskelig å forhindre. Samtidig så er det som sagt individuelle forskjeller, og noen er dessverre mer plaget enn andre. Men prøv å ikke spis så nært opp til løpeturen, varm godt opp, begynn rolig og øk gradvis. Får du hold, så kan det hjelpe å holde en stein knall hardt i i hånden og dermed “forflytte” smerten. Jeg føler dette funker litt, men godt mulig det bare er på grunn av psykiske faktorer. Uansett så hjelper det meg når jeg har hold, så kanskje det funker for deg også 🙂 Lykke til, håper du får mange hold-frie løpeturer i fremtiden <3

    10. Anonym: Så fint du likte det. Du det vet jeg faktisk ikke, hørte det for flere år siden, og har aldri glemt det <3

      Det har jeg gjort hos den flinkeste dama i kristiansand når det gjelder tatovering. Anita Therese Tønnesen heter hun, og jobber på Auds hudpleie, avdeling slottet. Hun har tatovert i over 20 år, og er helt fantastisk flink <3

    11. Du har ikke en eneste tatovering, men du har tatovering på øyenbrynene og som eyeliner? er ikke det også tatovering? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg