Endelig på vei

Ready, Set, VACAY

I skrivende stund sitter jeg på Kjevik flyplass og venter på at første del av reisen skal starte. Jeg har vært våken siden kl 05, hatt en arbeidsdag på sykehuset, og rakk såvidt å kose litt på både mann og valp på vei ut til flyplassen. Nå sitter jeg her med en questbar i den ene hånden og en stor kaffe i den andre. Litt trøtt, litt spent og med en liten savn-klump i magen. Det er jo helt utrolig at man kan savne noen etter så kort tid, men sånn er det altså. Bare tanken på at jeg skal være borte fra mine to gjør at det stikker litt i hjertet. Samtidig er det litt godt også, for tenk så godt å ha det så fantastisk fint hjemme at det gjør litt vondt å reise bort.

Nå skal jeg ha to flyvninger, før jeg lander i Nice like før klokken 22 i kveld. Der står min pappa å venter på meg, og sammen skal vi kjøre til huset vi skal bo i de neste dagene. I huset venter mamma, min storebror, svigerinne, nevø og niese. Værmeldingen viser rundt 30 grader og strålende sol hver eneste dag. Fy søren for en fin ferie dette skal bli. 

Jeg har hørt noen rykter om at man kan bruke mobilen fritt i utlandet hvis man har Telenor? Betyr det da at jeg kan være på nett i Frankrike og betale same priser som hjemme? Jeg har Telenor djuice nonstop abonnement tror jeg. Kanskje er det dumt spørsmål, en slike ting har jeg virkelig ikke peiling på. Nå har vi jo nett i huset, og jeg har jo sikker godt av en liten digital-detox, men samtidig liker jeg så godt å oppdatere sosiale medier og ikke minst kommunisere med dere. 

Jeg håper alt er finfint med dere, og at dere som har ferie nyter den fullt ut. Jeg føler ikke helt på feriefølelsen enda, men så har jeg jo strengt tatt ikke hatt ferie i mer enn ca 50 minutter heller da. Den kommer vel snikende når jeg ser palmene og kjenner de første solstrålene på Rivieraen i morgen. 

 

Smiiiiil Maren 

9 kommentarer
    1. Det har jeg også hørt om Telenor. Men det gjelder vist ikke i Montenegro selv om det er i EU..jaja. lenge leve feriedetox og Wi-Fi på hotellet. Kos deg masse på ferie fine deg. Klem

    2. Det stemmer Maren, samme priser på databruk i EU/EØS som hjemme, så bare å kjøre på med oppdateringer😉 Ja, du er ekstremt heldig som har det så fint hjemme, men så vet du også å sette pris på det😊 I mellomtiden må du nyte sol, velfortjent ferie og kvalitetstid med familien!😎

    3. Til den personen over her, Montenegro er ikke med i EU selvom de har Euro, derfor gjelder ikke disse dealene der 🙂 De bare prøver å bli medlem, men har ikke blitt det enda.

    4. Så herlig med ferie☺️ Vi skal nedover på torsdag og skal reise litt rundt på rivieraen i 10 dager, har du forslag til stedet og evt hoteller vi bør få med oss?😊

    5. Jeg byttet fra Djuce nonstop til yng rett før jeg dro til Nice. Djuce nonstop er et gammelt abbonoment som ikke har samme priser i EU!! Yng er både billigere for det samme inkludert og kan brukes i EU for samme pris!

    6. M: hoteller vet jeg dessverre ikke, vi bor i et hus, og der har jeg bodd alle gangene jeg har vært i Frankrike 🙂 Ift steder så bør dere besøke St.Tropez, Port Grimaud, Cannes, Monaco, de små vakre gatene i St.maxime, også er det utrolig mange fine vinslott å besøke (feks chateau de Berne ) Det finnes jo utrolig mye mer, men dette er hvertfall noe <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg