De enorme kontrastene

Dette bildet er tatt for ganske nøyaktig en uke siden. Da var det palmesus her i Kristiansand og jeg hadde en helt ubeskrivelig helg. Tenk at to helger kan by på så enorme kontraster. Forrige helg var det sus og dus, sol sommer, gode venner, fantastisk musikk og fult kjør fra morgen til kveld. Denne helgen er det full jobbhelg, og kun jobb som står i hodet mitt. Dette er typisk for det livet jeg lever nå, enormt variert og fullt av kontraster. 

Nå har jeg kommer over litt bilder som jeg bare må dele med dere. Først for fremst det øverste bildet, jeg føler man faktisk kan føle på stemningen bare ved å se på det bildet der. Fy søren for en magisk kveld. Her er det Armin Van Buuren som står på scenen, og han leverte det sykeste showet. Her kommer et lite bildedryss av Palmesus bilder. Se og nyt dere. 

Den følelsen av å stå på toppen av rooftopen og få disse konfetti strimlende rett mot seg, høre musikken dundre og kjenne bassen i kroppen. Ååår jeg har ikke ord! Det var virkelig bare helt magisk, og jeg lengter tilbake. Ikke misforstå meg. Jeg koser meg veldig på jobb på barneposten, det er det fineste stedet jeg kan tenke meg å jobbe som sykepleier, men det er nesten komisk hvor varierte ukene mine kan være. 

Bildene er tatt av flere ulike fotografer. Johannes Løvund, Daniel Schjøtt, Ida Hermine Wikøren, Jan Helge Skaar, Victor Gelius, Gjøran Blørstad, Jørund F. Pedersen og Floris Heuer. Jeg bøyer meg i støvet for deres fotoskills. 

Var ikke dette et deilig knippe med bilder? Jeg blir så glad av å se på dem. Jeg håper dette satte dere i ordentlig helgestemning. Jeg for min del skal slappe av og lade opp til ny dag på jobb i morgen. På menyen står det pizza, snacks, film og kos med mine to beste. Jeg kunne faktisk ikke ønsket meg en bedre lørdagskveld. 

Hva gjør du denne helgen? 

 

Smiiiiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Hei! Hvordan sover du mellom kveldsvakt og dagvakt? Jeg er selv sykepleier og har jobbet turnus i snart 3 år. Merker at jeg sliter mer og mer med ompasningen til dagvakt, sovner gjerne ikke før kl 04 og da står jeg opp kl 06 dager etterpå! Har du noen tips? Har god døgnrytme ellers og sover aldri til langt ut på dag. Takknemlig for svar 🙂

    2. Martine: Ja den overgangen er litt heftig. Jeg går rett hjem, spiser litt også rett i seng. Sykler helst hjem fra jobb og på den måten bruker jeg den tiden på å legge fra meg jobb-stresset. Legger meg vel rundt 24, og står opp 06. Blir litt lite søvn, men det går helt greit i perioder for min del :):)

    3. For noen kontraster, men for noen herlige kontraster! Her er det også jobbhelg. Kveldsvakt i går og dagvakt i dag. SÅ nå er første kaffe kopp inntatt allerede og jeg håper på en rolig sommer søndag på jobb. Klem

    4. Hei, takk for hytte-treningsstips. Er på hytta, har kettelbell, så dette passet perfekt. Lurer dog på en ting, kanskje du kan svare 😊 Har trent meg opp etter alvorlig sykdom, og anser meg selv “nybegynner” på systematisk trening. I ett halv års tid nå har jeg trent fullkropp styrke og kondisjon, 3-4 ganger i uken. Så vidt jeg skjønte, var hytte programmet en full kropps økt? Er d da en spesiell grunn til fokuset på underkropp og rygg? Får man naturlig trent overkropp pga kettelbellens vekt? Eller har jeg misforstått? Takknemlig for svar, og god sommer 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg