Ikke bare fest og fanteri

Dagen i dag har vært av et rolige slaget, jeg har stort sett bare ryddet, vasket og fått litt orden i leiligheten. Det føltes som halve stranda lå igjen i leiligheten min etter palmesus i går. Det føles så godt å få gjort litt sånn på søndager, rydde og skape orden, legge alt til rette for en god start på uken. Jeg har 3 hektiske uker i vente før jeg skal ha litt ferie. Det blir sen sommerferie på meg i år, men når man får dager som gårsdagen gjør det overhode ingenting. 

Før palmesus brakte løs fikk jeg to gode timer i båten sammen med familien min. Helgen var altså ikke bare fest og fanteri. Leo var med på båttur for første gang. Jeg var så spent på hvordan det skulle gå, og derfor valgte vi å gå ut litt sent og kun ta en liten tur. Heldigvis gikk det super fint med lille tassen min, og han klarte seg så bra. Litt uvant, og jeg tror han ble litt forvirret i starten, men etterhvert gikk det som en drøm. Så lenge han hadde et sted med skygge, og fikk nok vann var det ingen problem. 

Vi hadde med oss lunsj og koste oss veldig på tur. Ingenting er som ferskt brød, pålegg, frukt og iskald drikke på sjøen. Det var forfriskende med en slik tur før andre dag på Palmesus. Jeg gleder meg til mange mange flere turer på sjøen med hele familien i sommer, spesielt nå som lille Leo kan være med. 

Nå skal jeg ta en rask dusj og hoppe i seng. Jeg er helt utslitt etter denne helgen her. Verdens beste helg, men det tar på med så tett program og så mye festligheter. Jeg håper helgen deres har vært nydelig, og at dere er klare for en ny uke. Vi blogges i morgen tidlig. Da har jeg har noen super fine bilder av to lekre, og enkle sommerfrisyrer jeg har lyst å vise dere. Flinke frisøren min fikset meg flettefin til festival, og siden kamera var med knipset vi litt bilder slik at jeg kunne dele det med dere. 

 

Smiiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Ser jo bare helt nydelig ut 🙂 lurer forresten på om du har noen tips til hva man burde gjøre med en dag i Kristiansand? En venninne og jeg skal ta en dag eller to i byen neste uke, og lurer på hva vi absolutt burde få med oss? Både by, skog og andre morsomheter ønskes tips på 🙂 enn så lenge ha en super mandag <3

    2. Marte: Lunsj på M beach, eller fiskebrygga, soling, bading og kos på bystranda, is på fiskebrygga, burger i Ravnedalen (ta samtidig en liten rusletur her, nydelig sted). Gå tur rundt Odderøya (Baneheia er også nydelig). Kjøpe med sushi og sitte på tangen (bystranda) på kvelden og nyte sene sommerkvelder. Kjøpe med vannmelon, jordbær og kald drikke og nyte sola på et svaberg på Galgeberg, rusle rundt i sentrum med iskaffe i hånda. Båttur i skjærgården eller dra på holmetur. Take-away salat fra Kjøkkenskapet, lunsj på Bønder i byen, og uten tvil juice/smoothie fra Will I juice. Sushi anbefaler jeg Food Asylium eller HT sushi. Spisesteder er Mbeach, det meste på fiskebrygga, bønder i byen, will i juice, slakter sørensen, kjøkkenskapet, og sjøhuset mine favoritter <3 NYT kristiansand, og spør gjerne om det er noe mer 😀

    3. Flotte bilder, ser virkelig ut som om du har hatt en herlig helg 🙂 Ikke like flott vær her på Helgelandskysten hvor jeg bor. Kan jeg spørre hvor bikinien din er fra? Skikkelig fin var den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg