Trening i ferien – slik gjør jeg det

Full body workout

Jeg føler det er så mange som driver å reiser å koser seg om dagen. Flere av dere lesere spør etter treningsprogrammer dere kan gjøre hjemme, på hytta eller på ferie. Jeg blir så misunnelig på dem som reiser nå at det gjør helt vondt, og har så ubeskrivelig lyst å reise på tur selv. Jeg skal faktisk på tur, men det er ikke før i juni, så derfor tenkte jeg å kjøre en liten throw back i dag, og vise dere tidenes fullkropps styrkeprogram som passer perfekt å gjøre på ferie, på hytta, hjemme eller ute i parken. 

Dette programmet kjørte jeg flere ganger når jeg var på ferie i Frankrike i fjor. Programmet består av følgende øvelser og gjøres 10 repetisjoner av hver øvelse (på hoppetau hopper du 50 hopp), uten pause mellom, etterfulgt av en 2 minutters pause, før ny runde. Kjør 3-4 runder, alt etter hva du har tid og overskudd til. 

8 øvelser: 

  • Pushups mot benk
  • Knebøy med hopp
  • Dips mot benk
  • Klatrende planke
  • Hoppetau
  • Pullups (kan byttes mot liggende opptrekk, feks under et stue bord, en benk eller med en treningspartner)
  • Pikes
  • Burpees 

Den første øvelsen det er bilde av i dette innlegget er den første øvelsen i programmet, og slik fortsetter det gjennom hele. Spør gjerne dersom det er noe du ikke forstår eller lurer på. Ingenting er bedre enn at dere spør hvis noe er uklart. Kjør på! 

Blir så glad av disse bildene, herlig med litt sommerenergi på bloggen. Når det er sagt så er det faktisk helt nydelig i Kristiansand også i dag, solen steker på en knall blå himmel, og tross litt vond er det godt og varmt. Jeg startet dagen med 10 km på tredemølla, etterfulgt av masse kos ute i sola med mine fine. Litt interiørshopping ble det også, og jeg er i full gang her hjemme med å ta bilder av de nye tingene.

Resten av dagen er satt av til lille valpen, han var så flink i dag, og var hjemme alene i nesten 3 timer. Han gjorde ingenting annet enn å være litt ute på verandaen, og lekte litt, ellers sov han hele tiden. Vi har kamera på valpen når vi ikke er hjemme, bare for å se at han har det greit. Det er jeg så glad for, på den måten vet jeg at han har kost seg og hatt det helt fint mens vi er borte. Nå skal han få all min oppmerksomhet de neste timene, vi skal både ut på tur og leke masse. 

Hva gjør dere denne lørdagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Dere har verdens nydeligste valp!
      Takk for program, det er greit å ha litt alternativer til sommeren. Bildene av deg er så inspirende og flotte!
      Her har lørdagen blitt brukt fornuftig. Har jogget, ukeshandlet og planlagt neste ukes middager og nå moter jeg meg opp til å gå ned i kjelleren for å hente nyvasket klær. Resten av kvelden blir brukt på avslapping.

    2. Varmer du opp før du tar disse øvelsene, (eventuelt hvordan?) eller kjører du rett på? 😀
      Ha en fin søndag!

    3. Guro: Varm gjerne opp i 15-10 minutter, enten med rolig jogg, sykkel, eller hoppetau 🙂 Du kan og gjerne kjøre litt dynamisk streching, google: worlds greatest stretch – den er fantastisk god!

    4. Dette så ut som en gøy, enkel økt 😀
      Denne skulle ha blitt postet ei uke før, for jeg kom hjem fra sydenferie på fredag, hehe! Fikk heldigvis lagt inn noen treningsøkter, men er alltid gøy med litt input/inspirasjon fra andre også 🙂
      Og lurt med kamera på valpen nå i starten, det gjorde vi også! 🙂
      (vår var litt mer rampete enn deres da, etter fem minutter satte den seg på stuebordet! )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg