Oppskrift: Sukkerfrie mini-muffins

I dag ble det en litt sen oppdatering fra meg. Jeg har vært på jobb , etterfulgt av storhandel på matbutikken. Nå er kjøleskapet fylt opp, og roen har senket seg her hjemme. Nå skal middag lages og kvelden nytes. I morgen er siste vakt denne helgen, så venter et par fridager. Det skal bli så godt. 

Så, tilbake til det jeg skulle skrive om. Var ikke disse mini muffinsene søte? De kom til ved en liten tilfeldighet, og jeg ble faktisk ganske så overrasket når jeg smakte på dem. Jeg slumpet bare sammen noen ingredienser jeg hadde, og vips ble det muffins. Så utrolig søte og gode, i tillegg har de en nydelig konsistens. De er enkle å lage, inneholder ikke sukker og har godt med protein. Hva mer kan man ønske seg? 

Du trenger: 

  • 60g Speltmel
  • 30g Vanilje protein
  • 1 egg
  • 2 ss Zero sirup med kokosmak
  • 1 ts bakepulver
  • 1/2 ts kardemomme
  • Sukrin & Stevia vanilje dråper (kan sløyfes)

Ha alle ingrediensene i en bolle og rør den sammen. Tilsett litt lett melk eller vann til du får en jevn fin røre. Hell dem over i muffinsformer og stek midt i ovnen på 180 grader i ca 10 minutter. Følg litt med mot slutten, alle ovner er ulike og noen trenger kanskje kortere eller litt lengre steketid. Jeg toppet dem med noen søte små blå og hvite stjerner jeg hadde liggende. 

Nå er det mat her. Macen legges bort og påskeaften skal nytes med mine to fine. Håper dere har en herlig lørdag, og en nydelig påskeaften. 

 

Smiiiil Maren 

 

6 kommentarer
    1. He he – takk for svar ser nå at det jeg trodde var ustekt deig er sirup – beklager. De ser gode ut – skal prøves – takk for tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg