Gjør det beste ut av det

Påskekaffe, blomster & sjokkis 

Gule lys, gule blomster, påske-servietter, påskekaffe, sjokolade og påskemarsipanen er på plass. Jeg har til og med skaffet meg en knall gul liten påskekylling.  Alt for å skape litt påskekos i heimen. Jeg føler det funker, og nå skal jeg bare finne meg en skikkelig god krim så er det komplett. I går satt vi ute på verandaen i sola og koste oss, og da fikk jeg faktisk påskestemning. 

Jeg er så svak for påskemarsipan at det er helt vilt. Spesielt marsipanpølse med sjokoladetrekk og tuttifrutti strø på. Mmmm. Jeg har mikset litt, og har både proteinbarer, vanlig sjokolade og marsipan. En finfin miks av vanlig kos og litt sunnere kos. Kaffen er en påske-blend fra Mean bean, og den er bare helt nydelig. Jeg fikk den av mamma på byturen vår på lørdag, og har allerede drukket flere presskanner med denne godsaken. 

I dag er det skikkelig fint vær her i Kristiansand, og etter formiddagshvilen til lille Leo dro vi ut å lekte i sola. Planen var å gå over til en super koselig cafe på andre siden av elven der vi bor, og kjøpe en kaffe der. Det ble ikke så langt, men vi kom et godt stykke likevel, og fikk lekt masse på veien. Nå er det tid for litt mat og sovings igjen før enda mer lek venter. For et herlig liv et hundeliv er. hehe. Ellers koser jeg meg med alle snappene jeg får, og alle bildene jeg ser på sosiale medier av påskekos og skiglede på fjellet. På tross av min fine bypåske, så er jeg litt misunnelig. Jeg storkoser meg hjemme, men det er likevel ingenting som slår påske på hytta på fjellet. 

Hva er din optimale påskekos? Min er uten tvil kvikk lunsj, pølser og kakao hvis jeg er på fjellet. Solo og marsipan – uansett hvor jeg er. 

 

Smiiiiiil Maren 

 

4 kommentarer
    1. Den ultimate påskekosen er smågodt i solveggen med en god krimbok, eller en god matpakke på skitur i deilig solskinn og en kvikklunsj til dessert før man suser nedover fjellet!

    2. Har faktisk ikke så mye som minner veldig om påske, men som barn pynta mamma alltid med mye påskepynt og var det snø var vi i skibakken å kosa oss 🙂
      Bålgrilling og pølse uansett, her har vi utepeis å griller utfor døra uansett vær nesten 😉

    3. Mitt yndlings påskekos er appelsinsjokoladen (den som du knuser) solo super og appelsin. Gjerne appelsin i solveggen etter skituren. Ellers er påskekos lang skitur i sol, egg til frokost, god mat, krim både i bok og TV. Og selv om jeg nærmer meg 30 er det fortsatt kos å være litt på hytta med mamma og pappa. Men Du, det var skikkelig god påskestemning med dette innlegget. Tror jeg må kjøpe meg en god påskekaffe når jeg kommer hjem på fredag. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg