Sunne sjokolademuffins

Inneholder sponset produkt

God lørdagsmorgen. Her i huset starter dagen akkurat like tidlig på en lørdag, som på en hverdag. En liten valp forstår ikke forskjellen, og kl 07 var det slutt på sovingen, da var det tid for lek og kos. Vi har kommet inn i en rutine nå, og hvis lille Leo venter med å mase til klokken er 07 så synes jeg det er helt greit. Er klokken derimot kun 05 (som den har vært et par ganger når han starter) så er jeg ikke like happy. 

I dag har jeg lyst å dele noen utrolig gode, og faktisk sunne muffins med dere. Når jeg sier sunne, så mener jeg uten sukker og med masse proteiner. Nå skal det også sies at nå som det er helg og påskeferie i tillegg så synes jeg det er sunt å spise litt usunt. I min familie er det alltid påskeegg i påsken, toppet til randen med godteri. Det er kvikklunsj på tur, kakao og pølser i brød. På hytta på kveldene er det masse godsaker, og det er akkurat slik det skal være synes jeg.

Så jeg deler denne oppskriften med dere som en hverdagsoppskrift, eller som noe godt å ha med på tur feks, eller et litt sunnere alternativ hvis man får lyst på det. Men jeg vil gjerne få lov å presisere at jeg synes påskekos er positivt, og hvis man er så heldig at man har noen rundt seg som lager noe godt, eller har noen å være sammen med, og kose seg med påskegodteri sammen med – så er man virkelig veldig veldig heldig. Dårlig samvittighet får ikke lov å ødelegge påskeidyllen eller helgekosen. Det er bare min mening, men det er jo det som er så fint med at dette er min personlige blogg, her får jeg lov å dele mine tanker og meninger helt fritt med dere. Håper dere er med på tanken min. 

Så, da var det oppskriften. Jeg har laget muffins med proteiner mange ganger før, men denne gangen la jeg til en ny liten ingrdiens som jeg følte var med på å gjøre dem enda mer saftige. 

Du trenger: 

  • Ca 50g Speltmel
  • 30g proteinpulver med sjokoladesmak 
  • 1 ss Sukrin
  • 1 ts bakepulver
  • 1 egg
  • 2 ss Zero sjokoladesirup 

Slik gjør du: 

Forvarm ovnen til 180 grader. Bland alle ingrediensene sammen i en bolle, tilsett litt vann til du får en jevn og fin røre. Hell over i små muffins former, og stek i ovnen på 180 grader i ca 8 minutter. Ikke ha så mye i hver form da muffinsene blir en god del større under steking. Følg med slik at de ikke blir brent. Som topping kan du bruke det du har tilgjengelig. Jeg valgte å gjøre det enkelt med Zero sjokoladesirup. 

Da gjenstår det bare å si god lørdag og riktig god helg. Jeg skal kose meg hjemme med frokost og kaffe, før jeg skal avgårde for en liten bytur med mammaen min. Familien min drar til fjellet i påsken, men i år får ikke jeg blitt med grunnet jobb på sykehuset. Sånn er det å være sykepleier, da jobber man gjerne noen helligdager og ferier når andre har fri. Akkurat nå passer det best å bli hjemme uansett på grunn av valpen, og bypåske blir fint det også. 

Hva er deres planer for påskeferien? 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Rolig hjemmeppske står på planen her også, er egentlig litt deilig det også 🙂 skal ha et par PT-kunder, trene litt selv, og de dagene været er best skal jeg og min kjære på fjellturer. Ellers blir det å spille scrabble med samboeren, lese gode bøker og selvsagt se påskekrim! Og, glemte jo nesten det beste av alt: GRILLEN! Har fått den ut av boden nå, og startet grillsesongen. Såååå godt og koselig! Ønsker deg en god påske, ig håper magen din oppfører seg!

    2. God morgen Maren, og takk for et fint innlegg! Støtter deg 100 % i det du formidler her – i påsken skal man kose seg, uavhengig av om det innebærer mye av både fett og sukker. Det er energien vi lever av, og kanskje er det nettopp det “usunne” som er det sunne innimellom. Balanse tenker jeg er det viktigste. Og må slenge meg på det som flere kommenterer: Du stråler om dagen, kanskje enda mer enn vanlig!😊 Ønsker deg en super helg, og påske!

    3. Hjemmepåske på meg. Har en 9 uker gammel hundevalp i hus og vi skal bare kose oss og være mye ute og utforske nye omgivelser. Her starter Freija dagen som oftest kl 07.. men det er helt innafor å bli vekket aven våt snute og en hund full av liv kl 07 selv på fridager 😃 en drøy uke har vi kost oss nå Freija og meg og jeg gleder meg stort til årene som kommer 😃

    4. Jeg har en Shetland sheepdog (“liten” Lassi hund) lysebrun med litt hvitt. Ser ut som en liten løve. Og nesten like tøff som en løve, nesten 😉

    5. Viktig å sjeie litt ut i helgen 😊
      Muffinsene hørtes utrolig godt ut, så den oppskriften ska eg prøve 😀❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg