Min lille hjerteknuser

I dag er vi litt reduserte her i huset. Etter en morgen med god frokost, kaffe, og litt lek så har vi nå tatt en liten timeout. Lille skatten ligger rett ut på gulvet og sover oppå bamsen sin. Snakk om å sovne midt i leken. Hehe. Jeg smelter her av alle de morsomme og søte tingene han gjør, og det er så herlig å se den fine lille personligheten hans som begynner å forme seg. Han har blitt så trygg her nå, og det er så godt å se.

Jeg er ikke helt i topp form i dag, og dagens plan er sofaen, serier og ta vare på kroppen. Jeg har skrevet til dere før litt rundt dette med mye styr med magen min, et evig kjør med tester og prøver, og dessverre også veldig mye smerter. I dag har jeg rett og slett ordentlig vondt, og må ta en liten time-out. Time-out for meg betyr en rolig hjemmedag, med noe koselig på tv, god sunn mat og lave skuldre. Her skjer det ingenting som krever noe fysisk innsats, og vi skal bare slappe av og kose oss. 

Hva skal dere i dag da? Kan dere ikke fortelle litt om dagen deres, og hva dere fyller en vanlig onsdag med i deres liv? Det er så gøy å bli litt kjent med dere som sitter på andre siden av skjermen. Jobber du, eller kanskje du går på skole? Hva gjør du på fritiden? Er det trening og venner, eller kanskje familieliv og barnas hobbyer som opptar mest tid? Jeg er bare her i dag jeg, så jeg håper dere har lyst å dele litt, så har jeg noe å lese på mens jeg ligger her på sofaen <3 

 

Smiiiil Maren 

 

45 kommentarer
    1. God bedring med magen, Maren! Kunne trengt en liten time-out selv i dag, men her er det jobb! Jeg studerer og jobber deltid på en helsekostbutikk ved siden av 🙂 Senere i dag blir det en beinøkt, etterfulgt av sofaen og en fantastisk god tacopai!
      Ha en fin onsdag/lille-lørdag 🙂

    2. Så frustrerende det må være med magesmerter du ikke finner ut av! Gikk selv en periode og hadde en del plager, men heldigvis gikk det over av seg selv og i dag merker jeg sjeldent noe til det… Jeg sitter på skolen og skriver masteroppgave, som skal leveres 15. mai!! Fyttirakkern, det går så fort, vanvittig å tenke på at jeg holdt på med dette i snart et år. På en vanlig onsdag hadde jeg vanligvis trent før skolen, enten trappeløp i blokka jeg bor (eller på Bislet Stadion når det blir litt varmere), eller litt styrke på treningssenter. Formen er dessverre ikke helt på topp, så i dag blir det kun skole og avslapning 🙂 Håper jeg er bedre til i morgen da, for er påmeldt en svømme-gruppetime jeg så gjerne vil dra på. Håper du blir i bedre form, og koser deg masse med den nydelige lille <3

    3. Åååh, så søt han er! Blir aldri lei av å se bilder av den skjønne hunden din.
      I dag er dagen fylt med studier, leilighetsvasking og trening- sånne ting som jeg må få unnagjort før vi setter snuten mot Kroatia på fredag. Det blir så deilig!
      Håper magen din blir bedre snart!

    4. I dag har jeg løpt 6,5 km (50 min ca) så en tur på slyngetrening, spist havregrøt og dynka i meg en god dose frukt – eeelsker frukt! Spesielt appelsin 😊!! Skal snart gjøre rent , deretter kveldsvakt 🙂 god bedring , du har en nyyydelig hund , og jeg DIGGER bloggen din! 💛😀

    5. Det er altså en så utrolig søt valp du har der, Maren!
      Jeg sliter også med vondt i magen, har alltid gjort det. Det er veldig kjipt og veldig vondt, men jeg er jo blitt vant til det, selv om jeg gjerne skulle funnet ut nøyaktig hva det var, så jeg skjønner deg godt og sender “god bedring”! 🙂 Er vel en trøst å ha en liten valp å være med 😉

    6. Maren! Det er så godt å lese bloggen din, alltid fine bilder og positivt tekst. God bedring med magen! En venn av meg har slitt med magen i litt over et års tid, så hvordan det påvirker 🙁 Han tester seg nå for IBS og går på Lavfoodmap-diett. Har du vært borti det før, enten på deg selv/kunder?
      En vanlig onsdag for meg er å studere på dagtid og jobb på treningssenter på kveldstid 🙂 GOD ONSDAG 🙂

    7. Jeg er så heldig å få være filletante til en pjokk på snart halvannet år, og i dag skal vi på tur ut i skogen. Med god frukt og matpakke i sekken, 🙂 turen går ut på Bygdøy i dag, og været ser ut til å være på vår side. Gleder meg til å tilbringe dagen ute med verdens fineste lille gutt.
      God bedring med magen, og kos deg hjemme i dag!

    8. Uff, å slite med magen er noe av det verste. Kjenner meg godt igjen, sliter med magesår nå så dagene går til å slappe av og bli bedre. Håper du får en fin dag, og at formen blir bedre 🙂

    9. Han er så søt han hunden der! Skikkelig hjerteknuser. Jeg er på plass på sykehuset og nå er det lunsj! Etter jobb er det familie middag. På kvelden etter det håper jeg å få inn litt shopping til påskeferie på fjellet. Nyeste jo Nesbø boken og litt tynt super ullundertøy. Og jeg er jo skikkelig fan av bloggen din! Det vet du sikkert!! Ha en koselig dag. Klem

    10. Høres herlig ut med en avslappende dag og masse kos med denne lille søte sjarmøren😍 Her er det bachelorskriving for fullt, nedtelling til jeg får autorisasjonen i juni😁

    11. Så koselig at du vil høre om vår onsdag også! 🙂 Jeg kom akkurat hjem fra skolen, eksamenstyret har begynt, og jeg har så verking i kroppen som bare blir verre av å sitte stille. Derfor skal jeg tusle bort på Stamina for en økt om litt, så hjem for å lage wok’n du la ut for litt siden (Blitt helt hekta, er så enkelt!) også mer skole før kvelden!
      Masse god bedring, håper dere finner ut av det! Prøv med litt ingerfær-te og de om det roer seg litt ❤️

    12. Han er bare så nusselig 🙂
      Idag har det vært møte og litt jobb med kostplan, også for noen som sliter med en sint mage, du ( vi ) er nok ikke alene der..:)
      Håper du føler deg bedre iløpet av dagen 🙂 Nå skal vi ut på en trilletur til biblioteket 🙂

    13. Hei 🙂
      Hunden din er så søt! her går det mest i skole, jeg går på uia første året. jeg har også blitt mer glad å trene i det siste så det går mest i joggeturer 🙂
      Så kjedelig med magen din! Håper de finner ut hva som er galt fort 🙂 Håper du får en kjempe fin dag 🙂

    14. så ufattelig skjønn pelsbolle <3!
      jeg skal på kveldsvakt i et bofelleskap jeg jobber. er litt redusert selv idag så blir ellers en rolig dag med tv og god mat og kanskje litt sjokolade! hehe.
      Masse god bedring!

    15. Så utrolig skjønn han er!
      Synes det er veldig fint at du deler det med oss lesere. Hvilke tester/prøver har du tatt? Jeg sliter selv veldig med magen, og vet hvor kjipt det er.
      God bedring til deg!

    16. Anja: For en finfin dag Anja, også så herlig med påske på fjellet da. Ganske så misunnelig!! I år blir det ikke det på oss, det er rett og slett enklere med bypåske med en liten tass <3 Så koselig, veldig glad for å ha deg her 😀

    17. Kristine: Åå så koselig. jeg er tante til to små-troll selv, og ingenting er koseligere enn å være sammen med dem <3 også så herlig å være ute da. Nyt og kos dere 😀 Takk for at du delte

    18. Ann Kristin: For en herlig dag 😀 Både trening, god mat, rengjøring og kveldsvakt. effektiv og fin. så god du er <3 og TUSEN TAKK for fine ord 😀

    19. ida: Hihi så bra, blir virkelig aldri lei selv heller <3 men fy søren for en ramp han er, må virkelig step up my game på oppdragelsen her altså. hehe. Så herlig med Kroatia - er helt reisesyk igjen selv jeg. kos deg masse 😀

    20. Barbro: Hva studerer du ? 🙂 Så god du er, joggeturer er herlig 😀 Takk for det, vi jobber med det og jeg får god hjelp, så det skal nok gå veldig greit <3

    21. Rikke: Åå da må du bare ha all verdens lykke til. eksamensperioder er grusomt slitsomme, men fy søren så godt etterpå 😀 Så herlig at du likte den. Helt enig – veldig enkel, men fy søren så god 😀

    22. Hva er navnet på den herlige tassen? Her går det i eksamenslesing frem til eksamen på fredag før det endelig er påskeferie! :-)))))))

    23. Den lille pelsdotter er så utrolig skjønn! Vurdert navnet “Dotten”? Syns det passer 😉
      Så leit å høre om vondt i magen. Har selv slitt mye med dette de siste årene, og mest første halvår i 2016. Tok mange tester med alt viste seg å være fint, sett bort i fra inflammasjonsnivået mitt som var langt over normalt. Legene klarte likevel ikke å finne ut hva som feilet meg. I slutten av august 2016 ble jeg satt på eliminasjonsdiett av en ernæringsfysiolog får å se om jeg hadde matinntoleranser som kunne være årsak til mye av problemene mine. Jeg måtte kutte mange matvarer, og allerede etter 1/2 uke på diett fikk jeg en markant forbedring. Ved testing av matvarer viste det seg at jeg reagerer på gluten (har ikke-cøliakisk glutenintoleranse), gjær og sopp. Fikk sterkest utslag på gluten. Mageproblemene mine er ikke 100% borte, men stort sett har det vært bra etter disse funnene. Har du vurdert å prøve noe samme, for om det kanskje er årsaken hos deg også?
      Klem <3

    24. Idag var jeg og sønnen min på 2 år, sammen med en venninne og hennes sønn på 2 år:) Vi var på bakeriet å spiste frokost sammen, utrolig koselig! Akkurat nå sitter jeg i frisørstolen, striper håret lyst. Så kjeder meg litt, 2 timer i stolen nå. Men utrolig deilig også:) Gratulerer så mye med den herlige valpen♡ Og god bedring:)

    25. God bedring! Studere sitter året på sykepleien, så holder på å skrive bachelor meste parten av tiden og jobber på et sykehjem resten av tiden 😉 Utenom det opptar trening og hunden (og resten av dyrene) meste parten av tiden min!
      Kjempe koselig at du har fått en valp 🙂 Det er så kjekt når de blir trygge, og begynner å utforske mer med deg som en trygg base! <3 Har selv en amerikansk cocker spaniel som er så selskapssyk at han ligger å puster under døren når jeg dusjer 😛 Aldri et øyebikk alene, men det er bare kjekt! Kos deg masse med valpe tiden!

    26. Hei Maren! Så kjedelig med sykdom, håper de finner svar til deg fort så du slipper å plages <3
      Jeg har også valp hjemme og det krever sitt. Han er 11 mnd nå og i sin verste alder! Skriker og piper konstant, våkner fortsatt tidlig om morningen osv. Det er krevende med hund men veeldig kos!
      Onsdager pleier for meg å være treningfri, så idag har jeg gått langtur med Loke (valpen) og fått støvsugd å ryddet hele leiligheten. Ferdig på jobb om en times tid, og da blir det en rolig kveld. Deilig dette også iblant <3
      Kunne du kanskje fortalt litt i ett eget innlegg hvordan du tar så gode bilder? HVa slags linse bruker du, hva slags kamera og har du vært på kurs?
      Jeg har selv foto som hobby og vil hele tiden lære mer.
      Håper dere får en fin kveld og at formen er stigende.
      Klem fra Stine <3

    27. Du har jo et enormt inntak av proteinbarer? Kanskje verdt å prøve å kutte ut? Kutta ned på questbars hjalp meg.

    28. Onsdagen er egentlig min hviledag, men siden jeg måtte jobbe litt lenger i går. Måtte treningen flyttes til i dag. Så i dag er det spinning 🙂 etter overtid på jobb, så skal bli godt å kunne slappe av etter trening. Jobber i Barnehage så er mye variert arbeid og i dag var det et høyt tempo på jobb :p kos deg med en avslappende dag 😊

    29. Liker virkelig godt bloggen din! Fant den for noen måneder siden, og etter å ha tittet litt på tidligere innlegg har jeg blitt fast leser:)
      Denne onsdagen for meg har gått i ett! Har vært på jobb fra 07-15, så reiste jeg rett på treningen og trente litt styrke i en times tid. Resten av kvelden skal jeg bare slappe av og starte litt med å pakke til påskeferien, reiser på hyttetur til fredag og blir hele påska, så gleder meg veldig til skiturer og sol! Håper det går bedre med deg og at du får en fortsatt fin onsdag 🙂

    30. Jeg eeer så spent på navnet til den skjønne lille tassen! Han er virkelig nusselig <3 I dag har jeg sittet å lest til eksamen som nærmer seg med stormskritt, og jeg kjenner nervene tar meg mer og mer for hver dag. Etter det fikk jeg skviset inn en kjapp og effektiv økt med gerilja-cardio og styrketrening på rygg / biceps. Så hjem til familien og snille mannen som hadde hentet i barnehagen og laget ferdig middag. Hverdagsluksus <3 Nå skal jeg snart farte videre hvor jeg skal ta vippebehandling i sentrum, og etter det besøke en venn. Vi skal lage tidenes protein-sjokoladekake, og jeg gleder meg vilt! Kos deg så masse med lillesnusken, jeg har så lyst på hund jeg også, men vil vente til ungene er blitt større. 🙂 Ha en fin kveld herlige du! <3

    31. Nydelig hund ❤ Jeg er helsefagarbeider, 21 år, gift og har hus, hytte og katt. Nok å henge fingrene i for å si det sånn 😉 har nettopp begynt på lavkarbo siden jeg har pcos. Dette kan visst nok øke sjansene mine for å oppnå babydrømmen! Noe jeg virkelig håper! Lurte på om du har noe erfaring med lavkarbo? 🙂 klem fra fast leser ❤

    32. Nydelig hund du har Maren <3
      Jeg går sykepleien på første året, så akkurat nå er jeg i sykehjemspraksis!Trives utrolig godt 🙂 Så i dag har jeg vært på jobb, og ellers blir det pensumlesing og en liten joggetur på meg i kveld.
      God bedring med magen!

    33. Hei Maren!
      Jeg er er lærerstudent på UiA, og ellers jobber jeg deltid i Abra Havn. Hehe! Veldig gøy, og kunne ikke valgt noe annerledes. Noen ganger er det litt vanskelig å bo langt unna familien(som bor på Østlandet) men Kristiansand har virkelig kapret hjertet mitt. <3
      I dag har jeg måttet være hjemme med halsbetennelse og feber. Er syk sikkert to ganger i måneden..Det er kjipt! God bedring til oss!

    34. Sjekk deg for endrometriose hos en gynekolog. Jeg hadde magesmerter i flere år, tok masse undersøkelser og fikk tilslutt vite at jeg har endrimetriose. Særlig vondt når jeg trener… Ofte tar det pr før man får diagnosen.

    35. Jeg har også en slik dag i dag. Men jeg synes det er helt greit i blant å lytte til kroppen, se serier og bare koble helt ut. For tiden studerer jeg idrett og har begynt å skrive på bacheloren min. Jeg er i en utrolig spennende fase av livet akkurat nå og trives veldig godt med det jeg gjør. På fritiden trener jeg stort sett hver dag og henger med venner og kjæreste. Det er utrolig deilig å høre at du også har dager innimellom der du bare nuller helt ut! Ønsker deg en fin kveld <3

    36. Utrolig fine bilder av valpen deres.
      Eg har en uke igjen på jobb. I dag har det væt mye sjøgang. Så det har vært ein rolig dag, med mye kaffe og litt vasking. Været har roet seg no, så i 8 tiden fikk vi et helikopter over oss, som tok ein øvelse sammen med oss. San alt i alt så har det vært ein fin dag.
      Håper du snart får svar på prøver, så du slipper slike deger… mass god bedring 😊

    37. Så utrolig søt den lille tassen der! 🙂 vil den bli orange som voksen? Har veldig lyst på en selv, så storkoser meg med å se og lese om den lille valpen din 🙂

    38. Hei Maren!
      Jeg studerer human ernæring på UiB, og holder på å skrive bacheloroppgave dette semesteret. Jeg ville bare som noen andre nevner anbefale deg å prøve deg på lavFODMAP kostholdet. Jeg har selv slitt med magen siden jeg var liten, og det er ikke før nå som jeg har kuttet ut noen matvarer med høy FODMAP at jeg virkelig er kvitt alle fordøyelsesplagene og smertene som hører med. Det er veldig godt å vite hva man skal holde seg unna når det er viktig at magen skal fungere, så kan man heller spise noe godt som man vet at kan skape litt trøbbel i magen en dag det “passer” seg. Anbefaler det hvertfall på det varmeste, masse lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg