Endelig deler jeg oppskriften

Protein banana pancakes 

Jeg vil tro alle husker alt oppstyret rundt de magiske bananpannekakene vi spiste hver eneste frokost, og hver dag på stranda i Thailand. jeg lovte å dele oppskriften når jeg kom hjem, også forsvant det fra meg. Nå kommer endelig oppskriften til dere. Jeg var jo i Thailand i fjor også, og da fikk vi samme pannekakene servert, da kun et par dager. Denne gangen var de tilgjengelige, i ubegrensede mengder, hver eneste dag. Vi koste oss med dem til frokosten, også pakket vi med oss pannekakene i en liten take-away boks, og spiste dem på stranden også. De er bare uten tvil noe av det beste jeg har smakt. 

Ingrediensene er ikke mange, og du lager dem på 1 2 3: 

  • 60g havregryn
  • En godt moden banan
  • 30g vaniljeprotein(kan sløyfes)
  • Litt kanel  
  • Honning som søtning 
  • 1 egg 

Ha alle ingrediensene i en bolle, og kjør dem sammen med en miksmaster. Tilset litt vann eller melk slik at du får en jevn og fin røre. Hvor mye honning du bruker, kommer ann på hvor søte du vil ha pannekakene, jeg synes bananen gjør dem mer enn søte nok, og bruker kun 1 ts honning. Eventuelt kan man bruke litt stevia, eller sukrin. Jeg tar ca 1 ts kanel også. Jeg moser halve bananen inn i røren, og den andre kutter jeg i skiver og har oppå pannekaken i stekepanna.

Toppingen kan du varierer som du vil, jeg synes egentlig ikke disse trenger noe topping, men for synsskyld tok jeg litt blåbær og mandler på. Pannekakene smaker nok i seg selv synes jeg. Stek dem gjerne i kokosolje for nydelig smak. 

Ha en nydelig tirsdag dere. Jeg skal straks ut å få litt frisk luft og en liten tur på trening, senere blir det litt jobbing hjemme, og kosekveld med en venninne før nattevakt på sykehuset. 

 

Smiiiil Maren 

 

6 kommentarer
    1. Men denne oppskriften er det jo flere som har lagt ut.
      Skjønte ikke helt hva som er ulikt her . Fikk du oppskriften i Thailand?

    2. Anonym: Ja det er ingenting hokus pokus med den, men dette er akkurat det de brukte i pannekakene vi spiste i Thailand. Jeg spurte dem og fikk det skrevet ned. Er samme jeg bruker vanligvis her hjemme, men eneste forskjellen er vel bananbitene i både røren og som skiver i selve pannekaken , flytende honning i røren og stekes i kokos 🙂

    3. Om denne var god ja! Selv etter all rosen av de, blei jeg positivt overraska <3 Og jeg ble mett, noe jeg sjeldent blir av pannekaker før jeg går lei av smaken. Deilig!

    4. Takk for at du lager en super inspirerende og variert blogg 🙂 🙂
      Prøvde meg på disse i går, følte de ble litt tørre, noen tips for å få de saftigere?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg