Middagstips: Sunn og god Wok

Sunt, godt og enkelt 

I dag har jeg hatt en helt nydelig dag, med masse aktivitet, trening, frisk luft og sol, tid med familien, og nydelig middag. Det beste var at ingenting var planlagt, alt bare skjedde spontant, og slike dager er det beste jeg vet. Middagen ble hjemme hos mine foreldre i dag, og pappa disket opp med hjemmelaget wok.

Det så helt utrolig delikat og godt ut, og jeg er så glad for at kamera var med i sekken. Jeg lager ofte wok, men da gjerne med ferdigpose. I dag var alt ferskt, og grønnsakene vi brukte var kål, paprika, brokkoli, gulrot, sukkererter. Første stekte vi kyllingen, deretter la vi det til side og lot hvitløk og chilli surre i stekepanna sammen med olje. Så tilsatte vi grønnsakene, sammen med litt soyasaus. 

Dette er jo både enkelt, sunt og utrolig godt. Kanskje dette står på middagsmenyen hjemme hos deg i løpet av uken? 

 

Smiiiiil Maren 

6 kommentarer
    1. Har skikkelig dilla på wok for tida, det er så godt, mettende og bra! Jeg lager marinade av østerssaus, hvitvinseddikk, soyasaus,vann og sukkerfri ketchup (ca en spiseskje av hver) og det blir mega godt😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg