Det kjennes på kroppen

Det er noe rart med det,  men reisedagen blir en ventedag, og i hvert fall for min del så føler jeg bare jeg går venter på avreise hele dagen. Slik ble gårsdagen for meg. Vi dro fra Chalong klokken 17, og hadde en times tid i bil før første flytur på en drøy time, etterfulgt av en 11 timer lang flytur. Den turen gikk heldigvis som en drøm, jeg sov i mange timer, og det gikk så mye fortere enn forventet. Etter denne lange turen var det et par timer ventetid i Oslo før siste lille svippturen hjem til Kristiansand. Det var egentlig ikke før jeg kom hjem til leiligheten at jeg kjente hvor enormt sliten jeg var. Hjelpes som det tar på med en så lang reise. Nesten 24 timer på farten merkes godt på kroppen. Endring av tidssoner, merkelig måltidsrytme, annerledes mat og hele pakka gjør at man blir litt sliten. Det mest utfordrende for min del denne gangen var hevelsen i bena, og selv nå mange timer senere er de fremdeles ordentlig hovne og fulle av væske. Jeg skal uten tvil gå til innkjøp av kompresjonsstrømper før neste lange flytur. 

Jeg er så full av gode minner fra Thailand, og gleder meg til å fortelle dere masse mer. Nå må jeg bare få pakket ut, og kommet meg litt tilbake til hverdagen her først. Skittentøyskurven er overfylt, og det samme gjelder mailboksen. Kjøleskapet er tomt og leiligheten trenger en vask. Det er ikke bare bare å komme hjem fra ferie. Nå har jeg sovet et par timer, og tatt en ordentlig god dusj. Nå er jeg klar for å ta litt tak her hjemme. 

Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å momse i meg en hel pose chips. Det er livsfarlig å ha slike ting i hus når man kommer hjem og er sulten. Nå har jeg jo vært på treningscamp da, så en chipspose til forrett får man tåle. hehe. Nå har jeg fått laget meg litt ordentlig mat, og i kveld blir det god middag, filmkveld og kos med verdens beste. 

Det er så utrolig godt å være hjemme. Det er det som er så fint med å reise, man nyter turen men får samtidig en deilig påminnelse på hvor utrolig godt man har det hjemme. I dag er det en litt sliten, men utrolig takknemlig og lykkelig frøken som sitter bak tastaturet. Jeg er så glad for at jeg har det så godt hjemme <3 

 

Smiiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Ser ut til at det har vært en fantastisk tur! Jeg hadde planer om å melde meg på, men av ulike årsaker det ble ikke noe denne gangen. Kanskje neste år..?
      Anyway, den thigtsen der var helt nydelig i fargen! <3 hvilket merke er det? Husker du modell-navnet?
      Kos deg masse tilbake i fine Kristiansand 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg