Endring i treningsrutiner

Utstyr sponset av Abilica 

H O M E    W O R K O U T 

Jeg har måtte endre treningsrutinene mine en god del etter den lille valpen kom hit. Jeg har ikke lenger den samme friheten til å trene når og hvor jeg vil. Jeg kan ikke forsvinne avgårde til treningsenteret og være der i flere timer, jeg kan heller ikke ta meg en lang løpetur utendørs. Han er for liten til å være med, og for liten til å være igjen hjemme alene. Løsningen min har blitt hjemmetrening, og i går satt jeg opp en liten sirkel her hjemme. I helgen skal jeg få hjelp av en venninne til å ta bilder av hele sirkelen til dere.  

Jeg har stacket godt opp med utstyr, og har dermed mulighet til å for eksempel bruke håndtak for dypere push-ups, og vekter på flere av øvelsene. Det er helt supert hvis du har utstyr, men hvis ikke så finnes det alltid alternativer. Jeg har alltid sagt til mine PTkunder at de må være kreative, og at en stor brusflaske eller en ryggsekk fylt med ved, funker akkurat like bra. Det å kjøre en hjemmeøkt med en brusflaske i hver hånd er så mye bedre enn å droppe økten fordi du ikke orker å dra på treningsenteret, eller ikke har tilgang til treningssenter. 

Jeg trener fremdeles på treningssenter, det blir bare ikke like mye som før. Jeg har jo ikke valpen alene, og når jeg først er på jobb for å ha PTkunder så klarer jeg ofte snike inn litt aktivitet samtidig. Jeg har ganske stor plass i stuen hjemme, og det er utrolig hvor mye man faktisk kan få gjort på et stuegulv hvis man bare er litt kreativ. Jeg har delt flere hjemmetreningsporgrammer med dere i det siste, hjemmetrening med strikk HER, og tren hele kroppen med kun to dumbells HER. Neste ut er altså en heftig sirkeløkt i egen stue. 

Ha en nydelig torsdag dere. Her står morgenkaffe, God morgen Norge og kos med Billy på planen, før litt jobb og foredrag med Berit Nordstrand på Q42 i kveld. 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Hei Maren!
      Hvor kjøper du dine treningsoutfits og treningsutstyr fra? Noen butikker/sider med ok priser du anbefaler? 🙂

    2. Å ha en valp er nesten som å ha en baby! Kjenner igjen hvordan du har det, har en 3 måneder valp her hjemme selv. Men med planlegging er jo alt mulig!

    3. finnebalansenilivet: Det er ikke likt på alle merkene. Jeg bruker Abilica sine, og der er den gule strikken lettest ( tynnest ) oransje medium og den blå tyngst (tykkest). I feks chins/pullups vil jo tykkest strikk være lettest fordi den gir mest hjelp, mens i en biceps curl vil jo tynnest være lettest fordi den gir minst motstand. Er du med? 🙂

    4. Å ha en valp er litt av en kabal!:) Synes faktisk det er gøyere når de blir rundt 2år.Litt roligere,man har rutiner på ting,hunden kan være med på alt-så og si:) Jeg pleier å løpe motbakke intervaller med hunden!Han synes dette er kjempe gøy:) Også får vi en sliten hund i timene etterpå:):) Har dere tenkt å bruke hunden på noe?:) F.eks agiility/spor o.l?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg