Totalt forvirret

I skrivende stund sitte jeg her å prøver å forstå at klokken nærmer seg 16, og at det er ettermiddag. Jeg har vært på jobb i natt, og la meg rundt klokken 10 på morgenen i dag. Når jeg da våknet igjen rundt klokken 15 så forstod jeg overhode ingenting, så her sitter jeg da, med en god kaffekopp og prøver å snu hodet mitt tilbake til rett modus. 

Det føles veldig rart å spise “frokost” klokken 16, og til en stor forandring fristet det faktisk ikke med min faste frokost med meieriprodukter og frukt. Valget falt derfor på knekkebrød med ost og skinke, og speilegg. En stor kopp kaffe må også til, og det blir garantert ikke den siste i dag. Jeg skal uten tvil ta egg tilbake i kostholdet i mye større grad, det er jo så utrolig godt. Jeg har spist det litt mer i det siste, og det er en super måte å få i seg proteiner på. Speilegg er litt nostalgisk for min del. Det husker jeg ofte vi hadde i helgene når jeg var liten. Egg, bacon og bønner. Hjemmebakt brød og frisk juice. Alle hjemme, og god tid. 

Apropos god tid så er det akkurat det som står i fokus i dag. Lave skuldre, rolig tempo og masse valpe kos. Lille skatten vår var 8 uker i går, og han er jo faktisk bare en liten baby. Vi prøver derfor å skape et trygt og godt hjem for han, og dagene går med til lek, masse kos og øving på å bli stueren. Han er så flink, og jeg storkoser meg i prosessen med å lære opp den lille krabaten. Det er selvfølgelig litt frustrerende til tider, men så glimter han til og gjør ting helt rett, og da er alle de mislykkede forsøkene så verd det. Aldri hadde jeg trodd jeg skulle stå å applaudere et do-besøk som gjøres på rett plass. Hehe. Crazy-dog mama in the making sier jeg bare.

 

Senere i dag blir det en liten runde med hjemmetrening, og jeg skal selvfølgelig skrive ned programmet slik at jeg kan dele det med dere senere. Det blir ikke den hardeste økten i dag, men jeg ser for meg 4-6 øvelser, gjort i en sirkel for eksempel. Litt stretching er også godt på en småtrøtt skrott. Treningsøktkten skrives ned som sagt, og deles hvis dere har lyst å se? 

Nå skal jeg spise opp frokosten min her, og leke videre med lille Billy. Ha en herlig tirsdag videre, så prates vi senere. 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Hei Maren. Gratulerer så mye med en liten valp. Min hund var 1 år i går. Det er så kos med hund. Hva er grunnen til at du valgte en blandingshund? Ikke noe kritikk. Bare lurer? :=)

    2. Tonje Cathrine: Vi falt pladask for denne lille karen , og synes det var en fin miks. Vi fikk utrolig god kontakt med oppdretter og er veldig fornøyd med valget av lille Billy <3

    3. Har du noen tips til hvordan man kan klare å kombinere nattevaktsjobbing og trening? Samtidig og få i seg nok mat? Jobber selv nattevakter, og de periodene hvor jeg har 5 nattevakter på to uker blir alt av treningsturene og matrutinene ødelagt. Føler meg alltid helt hol dagen etter nattevaktene fordi jeg ikke rekker å spise “nok” før jeg må legge meg igjen.

    4. Anonym: Jeg kjenner meg igjen i det du skriver , spiste som en ulv etter jeg våknet i går (jobbet natt til tirsdag). Jeg er litt ny på å jobbe natt , men skal ha en god del nattevakter så jeg skal gjøre meg opp noen erfaringer også lage et eget innlegg på det 🙂

    5. Takk for svar Maren! Ja huff.. det er fryktelig vanskelig! Gjerne gjør det, dersom du finner noen lire tips. Føler jo man ødelegger alt av rutiner, da tar det fort en uke for å komme inn i rutinene igjen 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg