Smoothie bowl på 123

Fokuset ligger på litt andre ting enn matlaging om dagen, og da er raske løsninger fint. I dag hadde jeg lyst på smoothie bowl, men samtidig ikke lyst å drasse frem blender og kutte opp masse ulike ingredienser. Det er virkelig ikke stress å lage en smoothie, men når man har ferdig, ble det veldig fristende å bruke den. Jeg kom over noen små smoothier på 10kr marked på matbutikken i går, og hamstret derfor noen stykker.

Jeg blandet smoothien sammen med litt kesam, slik at den fikk en tykkere konsistens, perfekt til smoothie bowl. Proteininnholdet økesogså ved at det tilsettes kesam. I glasset er en annen type smoothie, den er ikke blandet med noe. Jeg toppet smoothie bowlen med chia frø og kokos. Enkelt, smakfullt og utrolig godt. Så raskt og enkelt kan det faktisk gjøres. Jeg hadde en håndfull mandler til for å få inn litt sunne fettsyrer også. Lille Billy er med på alt som skjer, og jeg blir så sjarmert <3 

I dag er vi litt trøtt her i huset, det er nemlig en liten krabat som har holdt show i natt. Det er litt vanskelig å være streng for han er jo så søt, men jeg vet at det må til for å ikke skape et lite monster. Jeg skal på nattevakt på sykehuset i natt, så jeg håper å få sovet litt i ettermiddag. Nå har vi lekt viltert her hele morgenen, og den lille tassen har brukt opp energien for et par timer. Nå sover han søtt i sengen sin, og jeg har litt ledig tid til å jobbe. 

 

Smiiiiil Maren 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg