Best sammen

Det er ingen hemmelighet at jeg har slitt litt med styrketreningen den siste tiden. Når motivasjonen daler må man endre på noe, og prøve noe nytt. I går fikk jeg meg derfor en ny treningspartner, og sannelig ble det ikke en god styrkeøkt ut av det. Jeg trente sammen med mammaen min, som jeg også følger opp som PT. Vi fikk en god økt på hele kroppen, og gjennomførte flere øvelser sammen i super-sett. Super-sett er når man gjør to øvelser etter hverandre uten pause mellom, enten to øvelser på samme muskelgruppe, eller gjerne på to motsatte muskelgrupper. For eksempel biceps og triceps, eller forside og bakside lår. 

Min treningsøkt å slik ut: 

  • Knebøy 6 rep x 4
  • Strakmark 10 rep x 4
  • Gående utfall 16 steg x 4
  • Nedtrekk / sittende roing 12 rep x 3
  • Lår curl / leg.extention 10 rep x 3
  • Skulderpress / sidehev 8 rep x 3

En relativt lang økt til å være meg, men når ting funker og man koser seg på trening flyr tiden. 

I dag har jeg en litt trøtt tirsdag, og det eneste som hjelper da er å komme seg ut i frisk luft. Planen nå er å jobbe en liten time til, også komme meg ut på tur. I dag tenkte jeg en tur på Odderøya. Det finnes nemlig ikke noe finere sted når det er sol og fint vær i Kristiansand. En sprek venninne har kastet seg på, og det er alltid ekstra koselig med tur i godt selskap. 

Ellers skal jeg bruke dagen til jobb, rydding og systematisering av kaoset. En dag igjen nå, så er leiligheten min klar, og godt er det. Nå er det virkelig på tide å skape ordentlig julehygge og kos her hjemme. Alt dette blir jo bare utsatt når jeg driver å pusser opp så voldsomt i disse førjulstider. Heldigvis er det noen dager igjen, så jeg får utnytte de dagene maksimalt. Flere av PTkundene mine har tatt seg juleferie nå, og vil spare timene sine for å kickstarte 2017. Det betyr litt roligere PTdager, og det er i grunn litt deilig nå like før jul. 

Hva er din plan denne tirsdagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

 

8 kommentarer
    1. Så koselig at du trener med mammaen din! Jeg liker best å trene alene, men liker godt å trene med bestevenninna mi:)
      Idag er første fridag etter eksamen, hadde min siste i går, psykologi, jeg har sittet 12-15 timer hver dag i over en uke! Nå skal jeg ta det med ro, ta en rolig økt og nyte dagen 🙂 Ha en fin dag, Maren:)

    2. Det er så deilig når ein koser seg på trening og tida berre fyk av gårde! Planen for kvelden er å finne kvilepulsen og nyte at eg hadde aller siste dag i praksis på sjukepleiarstudiet.
      Ha ein fin kveld!

    3. Hei Maren! Du trenger ikke å publisere dette, men jeg lurer på om du kan skrive et innlegg om hvilke sko du bruker til de ulike treningsformene dine? Styrketrening, løping ute, intervaller på mølle osv. Hva er det som er viktig å tenke på når man skal legge en drøy tusenlapp i et par nye sko? Jeg er på utkikk etter løpesko til mølleintervaller, og er usikker på hvor mye demping jeg kan ha på dem før jeg mister “kontakten” hvis du skjønner. Det er bare et ønske! 🙂

    4. Tone: Det er klart jeg vil publisere og svare på denne. Mitt beste tips er å dra innom løpelabbet eller et annet sted hvor du vet det er kompetente personer med god kunnskap om føtter, løpssteg, demping, ulike typer sko osv. På slike steger kan du ta en løpstest, og få en analyse av foten din, både ift hvor største delen av trykket er under foten din når du står, og hvordan foten din treffer bakken når du løper. Dette vil gi deg svaret på hvilken type sko du trenger ift demping, under/overpronasjon osv. Det er uten tvil mitt beste tips. Min favoritt løpesko akkurat nå er Adidas ultra boost. Den føles perfekt for meg, men den kan være helt feil for deg igjen. Så jeg anbefaler deg virkelig å få analysert foten og steget ditt slik at du vet at du legger pengene dine i rett sko.

    5. Høres ut som en herlig økt! Det er så fint at du som er PT er ærlig om at det ikke alltid er like lett med motivasjonen! Selv trente jeg med ei venninne idag, det hjalp veldig 🙂 Ønsker deg en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg