Slapp av – hvordan gjør man det da?

Inneholder aff.links

Endelig hjemme etter nesten ti timer på farten med alt fra PTkunder, møter og egentrening, til kostholdsoppfølging i en matbutikk med en kunde, artikkelskriving, treningsoppsett og matplaner. I skrivende stund er jeg så sliten at jeg ser dobbelt, og likevel sitter jeg her med dårlig samvittighet over alle som ikke har fått svar på mail, kommentarer, og meldinger. Leiligheten dere spør så fint om gang på gang, men som jeg enda ikke har fått knipset bilder av, fordi jeg ikke er hjemme mens det er dagslys. Det er mørkt når jeg løper avgårde til jobb om morgenen, og mørkt når jeg kommer hjem. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne dele meg selv i flere personer. Da skulle jeg gjerne hatt en Maren på den faste torsdagsmiddagen med familien, en Maren som satt på macen og svarte alle de nydelige leserne mine som legger igjen fine ord og alle mails. En Maren skulle vært ute å gått tur og skravlet med en venninne, og en annen skulle vært i leiligheten, laget spennende matretter og tatt en haug av inspirerende bloggbilder til dere. 

 Kosegenser FILA  // Shorts Reebok

Jeg liker ikke folk som klager, men samtidig tror jeg det er viktig å dele slike dager også. Vi har alle trøtte og slitsomme dager, og jeg tror bare det er fint å dele det. Er dere ikke enige? Ingen er på topp hele tiden, og det er menneskelig å bli litt sliten. Jeg har virkelig ingenting å klage på, jeg elsker jobben min, og har de fineste kundene. Jeg elsker bloggen og storkoser meg med den, og jeg føler meg ekstremt heldig som får lov å skrive for Norges største treningsmagasin. Jeg føler meg rett og slett bare helt utrolig heldig, men selv om tingene man gjør er positive så krever det energi. Så nå er planen å jobbe en god time til, også legge macen bort. Deretter skal jeg legge meg langflat på sofaen og bare gjøre ingenting. Se i taket, og kjenne på at kroppen slapper ordentlig av. Jeg skal innrømme at jeg ikke er så flink til å slappe av, hodet kverner konstant og jeg er liksom alltid litt “på”. Kanskje noen av dere sitter på noen geniale tips og råd om hvordan man kan klare å roe ned, senke skuldrene og slappe ordentlig av? Del gjerne i kommentarfeltet.

I morgen er en ny dag, med nye kunder, nye utfordringer og nye muligheter. Jeg gleder meg – jeg må bare hvile litt først. 

 

Smiiiil Maren 

11 kommentarer
    1. Så ærlig og flott. Vil ikke at du skal ha dårlig samvittighet. Noe som heter venter man på noe godt, så venter man ikke forgjeves. Du må vite at vi spør bare fordi vi bryr oss og liker deg og bloggen. Vil ikke at du skal føle et press!!
      Jeg slapper godt av å legge bort mobilen, ha noe gøy på tv som jeg gleder meg til å se på. Eller rett og slett legge meg tidlig, lese bok! Koselig seg med en kopp te, tenne levende lys. Men jeg tror det viktigste er å legge bort mobil og data, sett i flymodus fra klokka 21 en dag!
      Ikke vet jeg, man må finne sin vei. Kos deg med kjæresten 😀
      Anja

    2. Kjenner den følelsen altså. Og det var så absolutt ikke meningen å stresse deg med tanke på leilighetsbilder <3
      Når jeg er virkelig stresset og sliten, pleier jeg å kjøpe inn masse mat også se en serie eller filmer i flere timer. Pleier ofte å også stå opp uten alarm dagen etter hvis jeg har muligheten. Da slapper jeg virkelig av og sen energien holder seg i flere uker etterpå.
      Håper du får en fin kveld videre 🙂

    3. Anja: Ja det vet jeg kjære deg, og det er så utrolig koselig 🙂 Tusen takk <3
      Bort med mobil og mac, gode tips. Litt vanskelig, men veldig lurt 🙂

    4. Hei – jeg tror at man faktisk må sette av tid til å slappe av, på samme måte som man setter av tid til trening. Eller man må iallefall være bevisst på at kroppen må få tid til å slappe av litt også – helst hver dag 🙂

    5. Mindfulness bør sjekkes ut! Når du blir oppmerksom på at du er “oppe i hodet”; gå ned i kroppen en liten stund; legg merke til de ulike delene av kroppen litt, kjenn på kontakten med underlaget, og/eller bare følg pusten din inn og ut noen ganger. Det å stoppe ett minutt eller tre, og følge pusten noen ganger oppmerksomt kan gi noen rolige pustepauser gjennom dagen, selv på en travel dag.

    6. Jeg fikk et tips en gang om å kjenne/fokusere på fotsålene mine når jeg er stresset. Kjenn etter hvordan undersiden av føttene har det, kjenn på underlaget til føttene dine. Bare noen sekunder skal visst gjøre at hjernefrekvensen senkes. Det er sikkert mange andre måter å oppnå den samme effekten på, og det er vel egentlig en form for mindfulness det også. Men det er en veldig enkel ting som du kan gjøre hvor som helst og når som helst, og jeg opplever at det har en effekt. Hvis du også tar noen gode åndedrag i samme slengen, så har du en bitteliten time-out som kan gjøre godt. Ellers er mitt aller beste tips å få nok søvn. Selv trenger jeg 8 timer for å være en god versjon av meg selv. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg