Jeg vet ikke om det var et kompliment, eller en fornærmelse

Upper body workout

I dag har jeg lyst å dele styrkeøkten min fra helgen med dere. Den ble i grunn en merkelig miks av mye rart, men hovedfokuset lå på overkropp. Jeg hadde ingen plan før økten, men fant på litt underveis og improviserte ut fra det jeg hadde tilgjengelig rundt meg.

Jeg hørte det koseligste uttrykket her om dagen fra en som trener på senteret hvor jeg jobber, “Du er en kose-trener du Maren” sa hun. Først trodde jeg nesten det var en fornærmelse, at jeg bare loffet rundt og ikke trente hardt nok. Før jeg rakk å si noe presiserte hun at det hun mente var at det virket som jeg koste meg så utrolig mye på trening, og trivdes så godt med det jeg gjorde. Det må jo være tidenes herligste komplement, og jeg kan med stolthet si at jeg er en kose-trener. Jeg trives utrolig godt når jeg får lov å bevege litt på skrotten, og jeg trives  ubeskrivelig godt på senteret jeg jobber på. Solsiden Pt-senter er mitt andre hjem, og jeg føler meg heldig som får jobbe sammen med et så faglig sterkt og fantastisk bra team på alle mulige måter. 

Tilbake til selve økten. Fokuset lå altså på overkropp, og øvelsene var som følger: 

  • Chins 
  • Flies i supsersett med pushups 
  • Sittende roing 
  • Nedtrekk (bredt grep)
  • Triceps pushdown med stang
  • Biceps curl med hantler

Jeg kjørte 8-10 repetisjoner på alle øvelsene, med unntak av chins. På chins kjørte jeg 5 rep x 2, 4 rep x 2, 3×2, 2×2 og 1×2. Jeg kjenner at jeg virkelig må vedlikeholde chins og pullups altså, for der raser repetisjonsantallet skremmende raskt. 

I dag står fire PT-kunder på planen, etterfulgt av en styrkeøkt med en venninne. Jeg må avtale å trene styrke sammen med noen om dagen, ellers sniker jeg meg lett unna. Det sitter langt inne å avlyse en treningsavtale med noen, men skal jeg trene alene er det ganske så lett å droppe ut. I dag tenker jeg en fullkroppsøkt, men hovedfokus på ben. Jeg deler gjerne økten med dere senere. 

Ha en herlig tirsdag dere! 

 

Smiiiil Maren 

10 kommentarer
    1. For et herlig kompliment! Du er heldig som jobber som du gjør. Nyt det! Del gjerne økten! Jeg har begynt i 3delt turnus nå, så jeg lader opp til kveldsvakt i dag. Lader opp med en joggetur i tåke, regn og serier! Ha en god tirsdag!
      PS;hva ønsker du deg til jul?! Hilsen Anja

    2. Blir veldig glad om du deler økten! Jeg har en treningsavtale selv med ei venninne idag, styrketrening. Jeg å sliter litt med motivasjonen til å komme meg alene på trening om dagen, men målet mitt er å gjennomføre det på fredag. Da synes ihvertfall jeg det er motiverende å teste ut dine økter, føler meg plutselig ikke like alene om det allikevel;) Så en stor takk til deg for en motiverende blogg!

    3. Hei! Jeg leser bloggen din fast, og jeg digger den! Men jeg er dessverre alt for dårlig til å kommentere. Jeg har et spm ang pulsklokker, siden jeg ser at du er en flittig bruker. Jeg tenkte jeg skulle ønske meg en til jul, men jeg er litt usikker på hvilken. Har sett på M400 og V800, men tror jeg går for M400. Men, er det slik at man må bruke pulsbeltet hele døgnet for at den skal måle aktivitetsnivået, eller er det kun under trening?
      Håper på svar!
      Håper du får en god kveld 🙂

    4. anja: Skal dele økten så snart jeg kan, gøy at du vil se den 😀 Sprek du er om kjører på uansett vær. Det liker jeg 😀 Åå si det, hmm, jeg har ønsket meg litt til leiligheten, og votter/skjef og tøfler faktisk. Hehe, jeg er tidenes frysepinne. Ellers så er det alltid litt sånne feelgood ting på min ønskeliste, spa, massasje, hudpleie osv. Gavekort på favorittbutikkene mine. hmm, kommer i grunn ikke på så mye mer. Hva ønsker du deg? 🙂

    5. Helene: Jeg har selv V800 og er super fornøyd med den. Nei man må ikke bruke pulsbelte for å måle aktiviteten gjennom dagen. Pulsbelte bruker jeg kun når jeg er på trening 🙂

    6. Kristin: Tusen takk for en nydelig kommentar 🙂 Takk for at jeg får lov å motivere deg. Jeg skal få ut økten før fredag så må du teste den hvis du vil 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg