Sunn mango & ananas is

Heavenly delicious 

Tenk at noe så friskt, søtt og godt kan være sunt. Denne deiligheten fikk jeg servert hos mine foreldre tidligere i uken, og etter første smakebit visste jeg at denne måtte deles med dere lesere. Dette er en hjemmelaget sorbet med smak av mango og ananas. Den er så frisk og godt, og utrolig enkel å lage. 

Du trenger: 

  • 2 mango 
  • 2 bananer 
  • En ananas 
  • Bær til topping 
  • Vanilje kesam

Slik gjør du: 

Kutt opp mango, ananas og banan i biter, og legg den i frysen over natten. Neste dag kjører du miksen i blenderen, tilsetter ønsket mengde vanilje kesam, og vips har du sorbet. Tullete enkelt? I know. Du kan selvfølgelig kjøpe ferdig oppkuttet frossen frukt hvis du vil lage dette allerede i kveld. Et smart tips er å kutte opp litt frukt å ha små porsjonsposer liggende i frysen, på den måten har det du det lett tilgjengelig når du blir fysen på noe godt på kvelden, eller trenger en rask forkost-smoothie på morgenen. Topp isen med det du ønsker, friske bringebær og blåbær var helt nydelig. Ha gjerne et dryss sukrin over hvis du ønsker en litt søtere smak. 

Ha en deilig søndag dere. I dag skal jeg senke skuldrene, roe ned, ta meg tid og gjør noe ekstra koselig for meg selv og de rundt meg. Kanskje du har lyst å gjøre det samme? Jeg får stadig påminnelser om hvor skjørt livet er, og at vi aldri vet hva morgendgen bringer. Ta vare på hverandre, skap fine dager og vær gode mot hverandre. 

 

Smiiiiil Maren

 

7 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg