Maren tester: Polefitness

I dag har jeg vært solid utenfor komfortsonen, og testet Pole-fitness på Elixia Kristiansand. Skjønne Ragnhild Gaudestad møtte meg i resepsjonen med et stort smil, og jeg følte det lyste redsel og usikkerhet av hele meg. Heldigvis forsvant det meste av den usikkerheten og redselen etter de første minuttene sammen med Ragnhild. Hun fortalte meg at det overhode ikke er fokus på eksotisk dans, eller “sexy moves” på en stang. Poledance, eller Polefitness som det kalles, er er beinhard trening, imponerende kroppsbeherskelse og eleganse i fantastisk harmoni. 



Ragnhild har bakgrunn fra turn og dans, og for henne føltes Polefitness som den perfekte kombinasjonen av hennes to favoritter. Hun testet første gang i Aalborg, og ble helt frelst. Når hun flyttet hjem til Kristiansand fantes det overhode ikke noe miljø for pole, og Ragnhild tok derfor saken i egne hender. Med tillatelse fra sjefen sin i Elixia fikk hun lov å starte med kursing i polefitness. Det har ikke vært en dans på roser å starte noe slik i Kristiansand, og Ragnhild ble møtt av skepsis, og mye negativitet. Folk misforstod og mange oppfattet det som stripping. Ragnhild gav seg ikke, og godt var det, for i dag kjører hun fulle kurs med ventelister. Sørlendingene digger Pole-fitness, og stadig flere ønsker å teste denne relativt nye treningsformen. 


Ragnhild forteller om et helt unik samhold i kursgruppene, med god stemning, og en herlig team-spirit. Jeg fikk en liten privat innføring i dag, og lærte litt basic, et par spinns rundt stangen, noen små triks og et par styrkeøvelser på stangen. Jeg storkoste meg, og opplevde en helt enorm følelse av mestring når jeg fikk noe til. Dette var fantastisk gøy, og jeg gleder meg til jeg kan få fullføre et helt kurs. 



Så dette ut som noe du kunne tenke deg å teste?

Kanskje har du allerede testet Pole-fitness ? Fortell meg gjerne om dine erfaringer.

Smiiiil Maren

11 kommentarer
    1. Jeg testet poledancing når jeg var med dansegruppa mi i London, på selveste Pineapple Dance Studio ( fra tv-serien). Vi fikk ikke lært så veldig mye mer enn basisspinns og sånn fordi vi var så mange, men kjente det var avansert og tungt bare det! Så veldig gøy ut når jeg så på hva de litt mer erfarne gjorde bortenfor oss. Så artig at du har fått prøvd det du og:-)

    2. Så utrolig tøff,sprek,sterk,modig, vakker og grasiøs du er. – imponert
      Du inspirerer Jeg skal nok ikke prøve dette, men kanskje noe annet utenfor mn komfortsone

    3. Jeg har faktisk forsøkt poledance en gang. Det var så sinnsykt mye vanskeligere enn det ser ut. Og for en styrke man må ha i kroppen for å klare det!! Min beundring for de som driver med dette økte drastisk. For det er sinnsykt tungt, og krever en vanvittig kroppsbeherskelse. Er trolig den tyngste treningsøkten jeg noen sinne har hatt. Og den som har gitt meg flest blåmerker… Hahaha…

    4. Jeg har såvidt prøvd en gang. Gøy var det.. men jeg tror jeg skulle ha øvd mye for å fått det til:) Husker jeg var rimelig blå dagen etter..

    5. Jeg er mektig imponert – bare at du tør å prøve – at du har styrke og energi til å få det til – du er super – det virker som du har enormt med mot og energi

    6. Jeg forsøkte meg på en time, og ble overrasket over hvor vanskelig det faktisk er og hvor mye teknikk som ligger bak. Selv angrep jeg omtrent stanga når jeg skulle prøve å hoppe opp, så endte opp med digre blåmerker på den ene leggen. De andre jentene var en smule mer grasiøse kan man si. Så for min del var ikke dette noe. Men gøy å ha prøvd 🙂

    7. Det var så gøy Maren å få lov til å gi deg en innføring i Polefitness 🙂 <3
      Gleder meg til flere får oppleve det samme som deg Maren. Passer for absolutt alle. Nivået legges opp slik at alle føler mestring og får til triks og teknikk 🙂
      Blåmerker/Polekisses viser at man har gjort masse riktig 😀 Jeeej 😀

    8. Ååå så gøy at du har prøvd dette! Jeg ELSKER denne sporten og det er grunnen til at jeg klarer å trene regelmessig (på 3. året mitt nå)! ALLE som er LITT nysgjerrig på hva dette er bør absolutt prøve! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg