Denne treningsøkten må du teste

Jeg kjørte en morsom økt for et par dager siden som jeg har lys å dele med dere. Den er inspirert av min Fifty Shades Of Power økt som jeg delte med dere i den perioden hvor alle snakket om Fifty shades of grey filmen. Jeg rakk aldri å se den filmen, men det ble da i det minste en artig treningsøkt inspirert av tittelen.

Dette er også en 50 repetisjons økt som består av mine topp 10 øvelser.

  • 50 boxjump
  • 50 pullups med strikk
  • 50 airsquat
  • 50 pushups på knær
  • 50 skulderpress med 6 kg hantler
  • 50 situps
  • 50 jumping jacks
  • 50 kettlebell swing med 10kg KB
  • 50 høye kneløft på stedet
  • 50 walking plank

En morsom økt som virkelig utfordrer kondisjon og utholdende-styrke.

Jeg fullfører alle femti repetisjonene på øvelsen før jeg får videre til neste øvelse. Jeg har delt flere slike økter med dere tidligere, men jeg føler likevel det er viktig å presisere igjen at jeg ikke kjører alle femti repetisjonene i ett. Jeg tar så mange jeg klarer, en liten pause, og kjører på igjen. For eksempel tar jeg 10 hopp, puster litt, 10 hopp til, så kanskje 5 hopp, 3 hopp osv til jeg er på 50 totalt. 

Test ut økten, og fortell meg mer enn gjerne hvordan det gikk. Gjør den gjerne sammen med en treningspartner. Slike økter er alltid gøyest sammen med noen.

 

Smiiiil Maren

 

9 kommentarer
    1. Takk for god inspirasjon – denne skal prøves i morgen!
      Lurte på hva “KB” som står bak kettlebell swing’en betyr?

    2. Hei. Gjør du bare ett sett på denne økten? Hvor lang tid pleier du å bruke på det? Varmer du opp lenge først?

    3. Mathea: Hva mener du med ett sett? Jeg gjør ikke feks 3 x 50 liksom. hehe. Det er kun 50 rep som gjelder pr øvelse, men man kan bruke mange mange sett på å få totalt 50 reps. Som beskrevet i innlegget så deler jeg opp masse for å totalt få 50 repetisjoner. Først gjør jeg kanskje ti repetisjoner, hviler litt, gjør ti til, så fem til også kanskje to og to helt til jeg totalt har nådd 50 repetisjoner på den øvelsen, så går jeg videre til neste øvelse og jobber meg gjennom alle 50 repetisjonene der ved å dele opp. Er du med ? 🙂

    4. Puh – litt treig, men har hatt denne økta i bakhodet siden innlegget ditt, og endelig ble den gjennomført 🙂 – og det var en digg økt å starte med etter en uke med mye mat og mye sitting i sofaer i selskaper ;). 29 minutter og 40 sek. Makspuls på 160, gj.snitt på 130. Gjorde 30 kipping pull-ups + 20 med strikk, og byttet ut jumping jacks med utfall. Tusen takk for super inspirasjon!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg