Eat, Pray, Love

I kveld er jeg alene, bare meg, sofaen, et stort mykt pledd og en helt spesiell film. En film som rørte noe i meg når jeg så den første gang, en film som fikk meg til å ha lyst å reise, oppsøke nye steder, nye kulturer. Jeg får lyst å være alene, tenke, føle, bli ferdig med ting, og bare puste. Filmen heter Eat, Pray, Love og har du ikke sett den, så vet du hva du må gjøre. Vakre Julia Roberts har hovedrollen, og hjelp så fantastisk hun er i denne filmen. 

Det er så uendelig mange gode quotes i denne filmen, og så mange ting man kan kjenne seg igjen i og ha godt av å bli minnet på. Jeg har lyst å trekke frem spesielt et sitat som italienerene bruker i denne filmen. “Dolce far niente” – the importance of doing nothing. Viktigheten av å bare være, slappe av, ikke føle at man burde ditt eller burde datt, ikke stresse over hverdagsmas og bagateller. Bare vær, ikke gjør noenting, bare senk skuldrene og eksister. Der kan jeg bli så latterlig mye flinkere selv, og det er nok derfor denne setningen bet seg fast hos meg – Dolce far niente.

Dette var dagens lille filmtips fra meg. Lag deg en stor kopp te, kutt opp masse deilig frukt og kryp opp i sofakroken med et godt varmt pledd rundt kroppen. senk skuldrene og nyt en filmkveld helt uten stress og mas. Bare fordi du fortjener en liten time eller to i fred og ro. Nyt og kos deg!

 

Smiiiil Maren

 

9 kommentarer
    1. Helt enig! Det er viktig å slappe av og ikke gjøre noe som helst innimellom. Jeg har selv jobbet og jobbet, vært med venner, trent og hatt dårlig samvittighet for alle jeg ikke har hatt tid til i mange år. Nå har jeg tatt en velfortjent pustepause og det er så deilig! Anbefales på det sterkeste! 🙂 Jeg liker bloggen din! 🙂

    2. Jeg er så enig. Den filmen er virkelig fin. Skulle gjerne gjort det samme som henne, bare reist og opplevd. Ha en fin dag 🙂

    3. Kristin Antiveros: Vet at den ikke er på netflix hvertfall, var mange som så etter den der. jeg tok den opp da den gikk på tv i helgen. men kanskje viaplay ? 🙂

    4. Dette inspirerte meg veldig! En koselig film, oppkuttet frukt, pledd og te <3 jeg skal være alene hjemme i kveld, og nå vet jeg hva jeg skal gjøre 👍

    5. Kjempefin film! Om du ikke har lest boka så vil jeg virkelig anbefale det, den er om mulig enda bedre enn filmen, og med flere tanker, refleksjoner og gode sitater 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg