Dette er min søndagskos

Jeg har blitt litt hektet på vafler i det siste, og for et par dager siden delte jeg mine favorittvafler med dere, og i dag laget jeg dem igjen. De vaflene er kanskje ikke av det sunneste slaget, men de er virkelig ikke av det mest usunne slaget heller.

Sukker er bytett ut med sukrin, men hemmeligheten til den fantastisk unike smaken er bollemiksen jeg bruker istede for mel. Ja du leste riktig, jeg bruker ferdig bollemiks som hovedingrediens, og det resulterer i vafler som smaker som boller. Bare test dem ut, så skjønner du hva jeg mener. I dag inviterte jeg pappa og mamma på lunsj, og vafler til dessert. Min pappa liker ingenting som er sunnifisert, men han elsket vaflene. Han ble overrasket over smaken, og utbrøt flere ganger at de var helt spesiellt gode. Oppskriften finner dere i dette blogginnlegget.


Jeg synes jo det er veldig gøy å leke meg litt med det visuelle, og jeg mener at vi spiser med øynene også. Det er derfor viktig at det ser like deilkat og godt ut som det smaker. I dag lekte jeg meg med noen litt nye og spennende kombinasjoner. Mango, sharon, blåbær, valnøtter, chiafrø og rosiner i en herlig miks. 

Hva synes dere, så dette ut som noe du kunne kost deg med på søndagskvelden? 

 

 

Smiiil Maren 

9 kommentarer
    1. Dette var en ny og fristende måte å servere vafler på – nesten litt sånn fruktkakeaktig – vafler med frisk frukt frister mye mer enn vafler med smør og brunost og bringbærsyltetøy (som jeg er vant til) gøy tips

    2. Ser rett og slett magisk ut! Deilig å kose seg litt ekstra på en søndag 🙂 Ta gjerne en titt på bloggen min for en sunnere helge/hverdagskos, jeg kjøpte nemlig verdens beste og sunneste boks-is du får tak i (som jeg vet om i allefall) i går. Perfekt med persimon og annen frukt til 🙂 Ha en fin søndagskveld!

    3. Nam! Jeg har også skikkelig vaffeldilla for tida, har laget noen skikkelig gode spelt- og havrevafler til kveldsmat noen dager. Man tenker kanskje at det er litt stress å lage vafler, men det er jo så enkelt 😀 Oppskrift på bloggen min forresten, hvis du blir fristet til å sjekke den ut!

    4. Åååå nå kjenner jeg at jeg blir fuktig i munnen! Fristet å lage seg noen vafler iløpet av denne uken å kose meg med! Blir vertfall noe sunn bakst i helgen! Gleder meg! Alltid en glede å kunne bake!

    5. Åh det så helt fantastisk ut! Perfekt søndagskost <3
      Jeg lurte på om du kunne gjøre meg en liten (egentlig gnaske stor :P) tjeneste? Jeg har nylig meldt meg på Brun og Blid sin modell konkurranse, og prøver nå å få nok stemmer til å gå videre til semifinalen. Det er lettere sagt enn gjort, da de som ligger foran meg i konkurransen har mange tusen følgere på Instagram 🙁 Men som navnet på bloggen min sier, er jeg en drømmer og jeg gir ikke opp! Jeg hadde derfor satt utrolig stor pris på din hjelp og stemme 🙂 http://www.brunogblidmodell.no/nominasjon/42648/43159/
      Jeg håper at ved å legge igjen en kommentar her vil jeg få oppmerskomheten til deg og dine lesere, noe jeg virkelig trenger nå! Jeg syns det er utrolig viktig å stå på for sine drømmer, og vil gjerne inspirere andre, både unge og gamle til å gjøre det samme – uansett om man vil bli snekker, modell, blogger eller president! Del gjerne også eller gi meg en shoutout her på bloggen om du syns jeg er en god kandidat…. Det hadde betydd enormt mye for meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg