Sunn take-away

Jeg skal ikke legge skjul på at det har blitt litt for mye takeaway i det siste, men så lenge det er så sunt og herlig som denne lunsjboksen så gjør det ikke så mye. Jeg prioriterer å bruke penger på mat, og legger gjerne litt ekstra i for å få sunn, og god mat – selv på farten. Denne boksen ble dagens lunsj, og jeg som alltid spiser kyllingsalat med overtalt til å teste ut rekesalaten. Det angrer jeg overhode ikke på, for den var mist like god, om ikke enda bedre enn kyllingsalaten. 


Salat trenger virkelig ikke være kjedelig, se på denne varianten her. Den inneholder både tranebær, sesamfrø, og spirer. Ingredienser man vanligvis kanskje ikke putter i salaten, men som virkelig gjør en stor forskjell. I tilegg er det grønn salat, agurk , paprika, tomat og avokado i boksen. Mmmm. Jeg kjøpte en boks med grønnsakschips og en grønn juice ved siden. Sunnere lunsj skal man lete lenge etter.

Grunnen til at jeg spiser lunsj så tidlig i dag, er rett og slett fordi jeg stod opp helt latterlig tidlig for å delta på FunFit kl 06.45. Det er en av mine aller nærmeste venninner som holder timen, og hun har bursdag i dag. Hun fikk snikt inn en slu kommentar i går om at hun hadde satt pris på oppmøte på timen hennes – hun hadde jo tross alt bursdag. Da var det ingen bønn, og jeg var på plass for å få en svett start på bursdagen hennes i dag. Nå angrer jeg overhode ikke på det – det er virkelig deilig å være ferdig trent før klokken 08 på en fredag. Økten var super gøy, jeg skal sette meg ned å skrive den i et eget innlegg og poste det senere i dag, for en økten må dere virkelig bare prøve. 


I går hadde jeg en skikkelig kosedag med frisørbesøk hos A-salong, og hudpleie hos NIMUE Hud. (Behandlingene er sponset). Jeg har bestemt meg for at fridagene mellom sykehuspraksisene må nytes til det fulle, og så langt går det veldig fint. Jeg sover mer enn mine normale 4-5 timer pr natt, jeg er mer sosial, og jeg bruker mye mer tid på ting som gir meg glede og overskudd. Jeg nyter dagene, og henter inn alt jeg kan av energi og overskudd før en ny praksisperiode kickes i gang på mandag. I dag fortsetter i samme stil, og i dag skal jeg bake boller ( nei ikke av den sunne typen, helg er helg), på cafe og sushikos i kveld. 

Har dere en fin dag? Hva er deres planer denne helgen? 

 

Smiiiiil Maren

 

10 kommentarer
    1. Mm, den salaten så utrolig god ut!!
      Jeg hadde egentlig planer om en helg med trening, skogstur og skolearbeid, men siden jeg har klart å bli syk spørs det hvor mye av det jeg orker. Håper jeg orker en rusletur på søndag ihvertfall 🙂
      Riktig god helg!

    2. Kunne du lagt ut oppskriften på paien du spiste i går? Ref. til snapchat 😉 Pleier du normalt å sove 4-5 timer per natt kun? Høres ut som meg det, hehe

    3. Høres ut som deilige dager du har nå! 🙂 Jeg er på vei til en langhelg i hjembyen, og tror det blir masse kos og avslapning med familie og venner. Men jeg har et spørsmål til deg: reagerte på 4-5 timer søvn som du skriver du har til vanlig. Det hørtes jo veldig lite ut, så må bare spørre hvorfor du ikke sover mer? Tenker på hvor viktig det presiseres at det er med nok søvn, så ble bare litt nysgjerrig 🙂

    4. js: Ja klart det, tipper det blir morgendagens innlegg. Den paien er så nydelig god, og så utorlig enkel å lage 😀 Hint: det er et par raske, lettvinde løsninger inni der 😛 hehe.

    5. Merethe: Ja det er fryktelig lite, og overhode ikke noe som anbefales. Akkurat nå driver jeg to ting på fulltid, både fulltid student i praksis og fulltid med bloggen og alt som hører med rundt dem. Jeg driver også freelance med litt artikler, og samarbeid med diverse sponsorer. I tilegg er det litt PT jobb, og egentrening. Så for at kabalen skal gå opp akkurat nå så utnyttes de tidligste morgentimer, og dessverre noen ganger også de sene nattestimer. Alt går for en periode – men det er virkelig ikke optimalt, og om kun 6 små uker er dette hardkjøret over, og da skal det soves som bare det <3 🙂 Søvn er ekstremt viktig for helsen - både fysisk og psykisk, for forbrenningen og velvære generelt. Så nei dette er langt i fra bra, men som sagt - kun for en periode!

    6. Endelig helg.
      For et forfriskende innlegg! Den lunsjen hørtes og så god ut, of det er godt å trene seg ferdig så tidlig. Trener på et senter, men der er det kun egentrening. Savner av og til gruppetimer, nettopp sånne som det der!!
      I kveld skal jeg ut med noen venninner og drikke vin og spise god mat, før vi skal på tusvik og tønne show. Gleder meg.
      Jobbet forrige helg med nattevakt, så blir skikkelig godt med fri. Når man jobber turnus, kjenner man skikkelig på den gode helge følelsen når den kommer!!
      Imorgen skal jeg bare trene og slappe av!
      Hilsen Anja

    7. Er lunsj tidlig å spise halv 12? :p Det er vel vanlig å spise frokost 06:00, mellommåltid 09:30 og lunsj 11:30 :p Skjønte ikke helt den jeg. Hva tid spiser du lunsj da?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg